Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes

Nationale Offline Dag - Web Crew doet mee (voor een uurtje)

Hoi allemaal,
Social Media en internet zijn al helemaal ingebakken in onze dagelijkse routine.
Je kunt je bijna niet meer voorstellen dat we een aantal jaren geleden nog een hele dag zonder internet konden. Geen Facebook, Twitter, WhatsApp en dergelijke om in direct contact te staan met je vrienden en familie.
Vandaag is het Nationale Offline Dag en Vodafone Web crew doet met de actie mee. Tussen 12:00 en 13:00 uur zijn we een uurtje offline.
Een uurtje maar? Jazeker! We kunnen jullie toch geen hele dag alleen laten met jullie vragen? Laat staan dat jullie dan onze stralende persoonlijkheden moeten missen 😉

We houden jullie in die tijd natuurlijk met foto’s op de hoogte van onze activiteiten.
Wat gaan jullie doen tijdens deze Nationale Offline Dag?



http://www.nujij.nl/algemeen/12-april-iedereen-1-dag-offline.22537110.lynkx
18 Reacties 18
Astrid
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Zo, de telefoons zijn aan de kant gelegd. We zijn er helemaal klaar voor!


HansdeRode

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Kan een uurtje zonder geniet ervan.
Astrid
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Intussen sparren we met elkaar om onze strategien eens van een andere kant te bekijken.


Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
HansdeRode schreef:
Kan een uurtje zonder geniet ervan.

Ik heb er moeite mee 😄
Astrid
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Nog even snel vergaderen. Deze keer met pen, papier en boeken 😄


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Zo!

Het uurtje is alweer voorbij! Hoe lastig is het om een uur niet naar je telefoon of social media te kijken? Kun je je voorstellen dat je dat een hele dag zou moeten doen? Ik in ieder geval niet. 😄

We vonden het zelf in ieder geval leuk om eens te testen of het ons zou lukken om een uurtje wat minder op de sociale media te letten, dan merk je eigenlijk toch wel weer hoe afhankelijk we tegenwoordig zijn van onze mobieltjes. 😉

Wel leuk om te zien hoeveel van die bijzondere dagen er eigenlijk zijn, laatst hebben we nationale vrouwendag gehad en de nationale pannenkoekendag is ook nog niet zo lang geleden :D. Vandaag is het dus de nationale offline dag.

Nu zijn we wel nieuwsgierig om van jullie te horen of jullie je eigenlijk bezighouden met dit soort dagen. Zijn jullie vandaag ook bewust minder online?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
En wanneer ben je dan bewust minder online? Bij mij thuis geldt in ieder geval al een tijdje de regel: geen mobiele telefoons in de kamer tijdens het avondeten 😛
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ik houd mij niet bezig met sociale media dus ik hoef niet iedere 10 minuten te kijken of iemand een update heeft gemaakt.

Ik kijk alleen op mijn telefoon als ik een bericht/what's app/mail/sms/belletje krijg.
Of wanneer ik zelf iets daarvan doe of even iets zoeken op internet.

Een uurtje zonder is voor mij geen probleem.
Al helemaal niet als ik thuis ben.

Als ik bij vrienden of iets dergelijke ben ja dan heb ik graag bij me.
Al is het maar voor het geval dat er iets gebeurt en ik mijn mobieltje nodig heb.

Op het werk kan ik ook niet de hele tijd met mijn telefoon bezig zijn.

Ik werk in een woonvorm voor mensen met een verstandelijke beperking.
Daar kan je echt niet iedere keer op je telefoon kijken.
Sterker nog soms negeer ik gewoon een flink aantal what's app berichten.
Pas als zich een rustig moment aan doet reageer ik.
Dan nog meestal met de tekst dat ik aan het werk ben.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Belphegor,

Leuk dat je reageert en dat je wilt deelnemen aan dit topic! ;).

Toch hoor je dat tegenwoordig niet meer zo vaak dat iemand niet meedoet aan die hele sociale media hype. Ik zie vaak in mijn eigen omgeving dat iedereen constant bezig is met zijn/haar telefoon (maar daar maak ik mezelf ook schuldig aan hihi).
Vind je het dan wel vervelend als anderen dat wel doen? Of maakt je dat niets uit?

Wat Bas zegt geldt bij mij ook. Wij hebben thuis ook de regel: geen telefoons aan tafel. Op die momenten moet het gewoon mogelijk zijn om een face-to-face gesprek te voeren vind ik! 😄
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
belphegor schreef:
....
Sterker nog soms negeer ik gewoon een flink aantal what's app berichten.
Pas als zich een rustig moment aan doet reageer ik.
.....
Dat herken ik. Een van de nuttigste functies die whatsapp heeft is wat mij betreft de mogelijkheid om groepsgesprekken op stil te zetten zonder de rest op stil te zetten 😉

Ik had wel gedacht dat als ik de hele dag achter een computer zou zitten ik er thuis minder achter zou kruipen maar dat is dan weer niet waar
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
@ Maartje

Nou ik erger me er niet echt aan als mensen aan social media doen.
Natuurlijk zijn er mensen die erin doorschieten.
Tijdens het werk kan ik me er wel aan ergeren.
Er is immers werk te doen.

Voor mij is het gewoon een keuze om niet aan de hype mee te doen.
Ik zie er de voordelen niet zo van. (wat voor mij voordelen zouden zijn hoeven niet die van een ander te zijn en andersom)

Het is ook weer niet zo dat ik bij de oude generatie hoort die nergens van af weet.
Ik ben zelf momenteel 29. Goed op weg richting 30 zeg maar.
Niet meer piepjong maar toch alles behalve oud.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
belphegor schreef:
@ Maartje

Voor mij is het gewoon een keuze om niet aan de hype mee te doen.
Ik zie er de voordelen niet zo van. (wat voor mij voordelen zouden zijn hoeven niet die van een ander te zijn en andersom)

Ik doe buiten werktijd ook bewust niet al te veel aan mee. Ik zie absoluut de waarde van Social Media. Je kunt er gigantisch veel mee, van contact houden met mensen die je anders nooit meer zag, tot nieuws lezen (twitter is tegenwoordig zelfs een bron voor nieuws), tot allerlei zakelijke toepassingen. Een boek lezen vind ik ook wel erg lekker dus als ik thuis ben blijft twitter uit 😉

Maar waarom denk je dat het een hype is? Het klopt dat er al genoeg platformen gekomen en gegaan zijn. Ook de huidige zullen vast niet het eeuwige leven hebben maar het fenomeen social media is een blijvertje denk ik.
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ik denk dat met name Facebook een hype is.
Daarvoor hadden we Hives.
Via Facebook zie je tegenwoordig heel veel reclame.
Of dat je met een actie mee kan doen maar dan moet je ze eerst "liken" anders mag je niet meedoen.

Het in contact brengen met mensen waar je anders geen contact meer mee zou hebben?
Nou de mensen met wie ik contact heb zijn mensen met wie ik contact WIL hebben.
Oude klasgenoten van vroeger?
Leuk en aardig allemaal maar als we echt goede vrienden waren dan zouden we dat nog altijd zijn.

Twitter als nieuwsbron dan kan ik nog begrijpen.
Maar het nieuws verspreid zich al snel genoeg via het internet.

Begrijp me niet verkeerd. Ik keur social media niet af.
Ik snap best dat het voor een hoop mensen iets goeds is.

Ik denk dat het net zoiets is als religie.
Een hoop mensen zijn erbij gebaat.
Het is alleen niet iets iedereen.
Astrid
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik snap het, belphegor.
Mijn man en zoon hebben ook helemaal niets met social media, terwijl ik het super-interessant vind.
Er gaat voor mij geen dag voorbij zonder dat ik mijn Facebook-timeline heb bekeken en weet hoe het met al mijn vriendjes en vriendinnetjes gaat :D. Ik ben het met je eens dat contact met oud-klasgenoten en vakantievrienden niet persé nodig zijn. Daarom schoon ik mijn vriendelijst regelamtig op.

Zakelijk gezien is het natuurlijk wel een interessant gegeven. Je bereikt in 1 keer een groot aantal (potentiële) klanten zonder dat het je veel geld kost. Om me heen zie ik dat veel mensen juist daarom een Facebook-account hebben: voor de aanbiedingen en winacties.
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ja ik zie ook wel voordelen in van facebook.
En soms denk ik er aan om een acount aan te maken zodat collega's en vrienden niet meer aan mijn kop zeuren erover.
Hahaha

Dan denk ik weer dat, dat geen geschikte reden is.

Ik ben en blijf eigenwijs en maak nog steeds geen account aan.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hey belphegor,

Ik herken het wel hoor, niet bij mezelf maar bij vrienden die ook geen Facebook account hebben 😉
Een account aanmaken om van het gezeur af te zijn heeft ook vrij weinig zin, je gaat er dan uiteindelijk toch geen of weinig gebruik van maken denk ik.
On the other hand; misschien ga je het wel heel leuk vinden, dat kan natuurlijk ook!
Buiten dat is het natuurlijk veel leuker om je vrienden in real life te zien in plaats van via social media 😄




belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Precies dat is ook veel leuker.
Ik zal het niet uitsluiten dat ik ooit misschien een account aanmaak.
Maar vooralsnog vermaak en red ik me mij prima zonder.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Niet direct een offline day, maar wel iets leuks om eens te proberen:

Als je gaat uiteten, leg allemaal je telefoon op een stapeltje ( zeg ff 4 voor het gemak, we willen geen device-toren) Degene die het eerste kijkt naar zijn telefoon betaalt het volgende rondje. Je kan het ook interessanter maken, niet het eerst rondje maar het hele diner 🙂

Wees zo creatief als je wilt, have fun!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic