Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nanosim - Iphone 5

Hi allemaal,

De Iphone 5 is gepresenteerd, hij komt 28 september op de markt, iedereen is benieuwd en wil zoveel mogelijk erover weten.
De specs zijn bekend, zo ook dat dit toestel een nieuwe soort simkaart zal hebben, een nanosim.
Dit hebben wij een tijdje geleden ook al gecommuniceerd hier op het forum: Newsflash: van microsim naar nanosim

Nu krijgen we heel veel vragen binnen over deze nieuwe simkaart m.b.t. beschikbaarheid, prijs, datums etc. Hier kunnen we op dit moment echter nog vrij weinig over zeggen, zoals ik al eerder zei, Iphone launch mysterie-gehalte....

Wat we wel kunnen meedelen is dat als de Iphone 5 beschikbaar is, Vodafone de nanosim voor de iPhone 5 dan direct zal meeleveren bij aankoop. De simkaart zal enkel beschikbaar zijn voor de iPhone5 gebruiker, bestaande abonnees die overstappen naar een iPhone5 kunnen een SIM wissel aanvragen.


(20/09/2012) Update:

Vanaf a.s. zaterdag zal het mogelijk zijn om via de klantenservice of via de winkels een simwissel met een nanosim uit te voeren.
Dit is bijna een week eerder dan in eerste instantie gepland.

Wil jij in de winkel je sim omwisselen voor een nanosim? Dat kan! Maar echt pas vanaf zaterdag in één van onze Vodafone filialen, bij Belcompany of via derde kanalen. In de winkels zullen echter en alleen maar op vertoon van jouw los gekochte Iphone 5 nanosims worden aangeboden.

Ook via de klantenservice zullen voor zaterdag geen nanosims worden uitgestuurd. Daarnaast willen we jullie verzoeken, alleen een simkaart aan te vragen als je de Iphone 5 al daadwerkelijk hebt. De voorraad is beperkt!

Let op: Probeer geen nanosim te bemachtigen voor zaterdag, of zonder Iphone 5; dat zijn de duidelijke voorwaarden. Contact opnemen met de klantenservice met betrekking tot de nanosim heeft op dit moment ook geen effect. ZIj zullen geen nanosims uitsturen voor zaterdag en daarnaast kunnen zij ook geen extra informatie verstrekken. ALLE informatie rondom de lancering van de Iphone 5 en nanosims zal via het forum ontsloten worden.

(24/09/2012) Update:

Als je een sim-only wilt afsluiten bij Vodafone voor een Iphone 5, dan kun je dit het beste in één van onze winkels doen, expliciet vermelden dat je een nanosim nodig hebt i.v.m. de Iphone 5 en voor de volledigheid de Iphone 5 meenemen. In de winkel worden namelijk enkel nanosims uitgegeven op vertoon van de Iphone 5 of bij de verkoop van de Iphone 5 vanaf vrijdag 28 september. Waarom via een winkel dit regelen? Via internet kun je niet aangeven welke sim je nodig hebt, en er zijn nog geen speciale Iphone 5 sim-only's.


(05/10/2012) Update:

We horen van veel mensen dat ze problemen hebben met het activeren van hun nanosim.
Volg onderstaande instructie voor het activeren van je nieuwe simkaart.

Hoe activeer ik mijn nanosim?

Om je nanosim te activeren, bel je met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0800 - 1258. We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Als je je nanosim online of bij een Vodafone winkel koopt, dan is de simkaart al voor je geactiveerd. Je kunt je nanosim dan gelijk gebruiken. Dit geldt niet wanneer je je abonnement verlengt. In dat geval moet de nanosim wel geactiveerd worden.
71 Reacties 71
Wvanderspek

Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Nanosim activeren (heb ik vanmorgen ook gedaan) Je belt het nummer zoals stevie aangeeft.
 
De KS vraagt vervolgens om een aantal persoonlijke gegevens:
 
Naam, Adres, Rekeningnummer en geboortedatum. Vervolgens moet je het nummer van de simkaart doorgeven. Na een uur zal dan simkaart werken. Zo ging het bij mij en probleemloos.
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Wvanderspek,
 
Misschien nog een handige tip voor de iPhone gebruiker 🙂 www.iphoneclub.nl
 
Grtz
ma_r_co

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,
 
Ik heb donderdag 4 oktober telefonisch mijn VF abonnement verlengt en hierbij een iPhone5 besteld. Vrijdagmiddag (5 oktober) ontving ik een orderbevestiging met daarin de informatie dat ik binnenkort een nano simkaart ontvang en de toelichting hoe ik deze moet activeren.
 
Nu lees ik hier dat een aantal mensen deze nano sim niet hebben ontvangen op het moment dat hun iPhone binnenkomt en er dus helemaal niets mee kunnen (behalve het design bewonderen :-)). Gebeurd dit bij iedereen of zijn de mensen die het hier melden uitzonderingen? Indien het uitzonderingen zijn, hoe lang na de orderbevestiging ontvang ik normaal gesproken een nano sim of wordt deze bij het toestel geleverd?
 
Groeten,
Marco
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
ma_r_co schreef:
Goedemiddag,
 
Ik heb donderdag 4 oktober telefonisch mijn VF abonnement verlengt en hierbij een iPhone5 besteld. Vrijdagmiddag (5 oktober) ontving ik een orderbevestiging met daarin de informatie dat ik binnenkort een nano simkaart ontvang en de toelichting hoe ik deze moet activeren.
 
Nu lees ik hier dat een aantal mensen deze nano sim niet hebben ontvangen op het moment dat hun iPhone binnenkomt en er dus helemaal niets mee kunnen (behalve het design bewonderen :-)). Gebeurd dit bij iedereen of zijn de mensen die het hier melden uitzonderingen? Indien het uitzonderingen zijn, hoe lang na de orderbevestiging ontvang ik normaal gesproken een nano sim of wordt deze bij het toestel geleverd?
 
Groeten,
Marco
 
Beste Marco,
 
de nano-SIM zou er gewoon bij moeten zitten.
 
Wanneer dit onverhoopt niet het geval is, is er nog geen man overboord.
Loop met je toestel en je ID-bewijs de dichstbijzijnde Vodafone-winkel binnen en er wordt ter plekke een SIM-wissel voor je gedaan.
Als je je oude toestel ook meeneemt kunnen we de contacten ook nog even overzetten voor je.
 
Je ziet het, het is zo geregeld.
ronvgs

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe zit het nu voor de prepaid gebruikers?
 
Ik hoor via de klantenservice dat de nano nog niet leverbaar is.
Enig idee hoe lang dat nog gaat duren en ook waarom?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
ronvgs schreef:
Hoe zit het nu voor de prepaid gebruikers?

Ik hoor via de klantenservice dat de nano nog niet leverbaar is.
Enig idee hoe lang dat nog gaat duren en ook waarom?
Heyhey,

De prepaid nano sim wordt hoogst waarschijnlijk begin november beschikbaar via alle verkoopkanalen. Nog even geduld dus.

rickje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vraagje; kun je als je zakelijk abonnementhouder bent (in het heel groot 🙂 ) ook via de winkel een Nanosim halen? Dus telefoon (iPhone5) mee en op basis van je zakelijke simkaart met bijbehorend Vodafonenummer + abo een simkaart omruilen?
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
rickje schreef:
Vraagje; kun je als je zakelijk abonnementhouder bent (in het heel groot 🙂 ) ook via de winkel een Nanosim halen? Dus telefoon (iPhone5) mee en op basis van je zakelijke simkaart met bijbehorend Vodafonenummer + abo een simkaart omruilen?
 
Alleen als jij voor dat hele grote abbonement ook de contracthouder of de officiele contactpersoon bent.
 
Als dat niet het geval is, moet je gewoon met de persoon binnen het bedrijf die wel het contract en contact met Vodafone regelt contact opnemen. Deze persoon zou jou van de juiste SIM-kaart moeten voorzien.
Maar een Vodafone-winkel kan en mag je in dat geval niet helpen; het is jouw contract niet.
iKlaas

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
iPhone 5 inmiddels bijna 3 weken in bezit, nog steeds geen nano sim mogen ontvangen
wel met klantenservice gebeld, inmiddels 12 dagen geleden, zouden er een opsturen
nog niets gehad dus
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi iklaas,

Dat is vervelend, is er geen mogelijkheid om naar een Vodafone winkel te gaan en daar gratis een Nano simkaart te gaan ophalen ?
Kan me voorstellen dat het vervelend is dat je al 3 weken een geweldig toetsel hebt maar er geen gebruik van kan maken 🙂

Groet - Kind regards,

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
Standing by,
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Moet hier ook even een dikke pluim geven aan de Belcompany!
Vandaag om 13uur werd de iPhone 5 afgeleverd, mijn vrouw krijgt nu mijn 4S dus ik moest als een speer een Nano simkaart halen.
Aangezien Belcompany dichter bij ons in de buurt is ben ik daar langs gegaan. Die jongen daar heeft me echt perfect geholpen!
Pakte gelijk een Nano simkaart voor me en heeft hem gelijk voor me geactiveerd. Toen ik vroeg wat de kosten waren zei hij dat het service van de zaak was!
 
Dikke pluim voor Belcompany!!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Aangezien de nanosim normaalgesproken standaard wordt geleverd wanneer je jouw iPhone 5 ontvangt komen er nog maar weinig vragen binnen over deze simkaart. Daarom zal ik ook dit topic sluiten, maar ik laat nog enkele tips achter voor diegene die toch nog vragen hebben:


  • Als er geen nanosim bij je iPhone 5 zat of je hebt deze los gekocht dan kun je via de Vodafone winkels, BelCompany of Vodafone Klantenservice een nanosimkaart aanvragen. In de winkels krijg je deze gelijk mee, de klantenservice zal deze naar je opsturen.
  • De simkaart die je bij je iPhone 5 ontvangt of die je van de klantenservice krijgt is nog niet actief, wij sturen namelijk geen actieve simkaarten op. Er wordt een apart nummer vermeld waar je de simkaart kunt activeren in de bijgevoegde brief.
  • Er zijn geen duosimkaarten met een nanosimkaart.
  • Vodafone raadt het knippen van simkaarten te allen tijden af. Dit is op eigen risico. Een Vodafone winkel knipt geen simkaarten.
Mochten er toch nog vragen zijn over de nanosim dan kun je altijd een nieuw topic hierover openen. Dit zal dan opgepakt worden en eventueel wordt dit topic dan heropend met toevoeging van jou vraag/opmerking.

*moderator edit: topic aangepast n.a.v. nieuwe richtlijnen*
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic