Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nanosim - Iphone 5

Hi allemaal,

De Iphone 5 is gepresenteerd, hij komt 28 september op de markt, iedereen is benieuwd en wil zoveel mogelijk erover weten.
De specs zijn bekend, zo ook dat dit toestel een nieuwe soort simkaart zal hebben, een nanosim.
Dit hebben wij een tijdje geleden ook al gecommuniceerd hier op het forum: Newsflash: van microsim naar nanosim

Nu krijgen we heel veel vragen binnen over deze nieuwe simkaart m.b.t. beschikbaarheid, prijs, datums etc. Hier kunnen we op dit moment echter nog vrij weinig over zeggen, zoals ik al eerder zei, Iphone launch mysterie-gehalte....

Wat we wel kunnen meedelen is dat als de Iphone 5 beschikbaar is, Vodafone de nanosim voor de iPhone 5 dan direct zal meeleveren bij aankoop. De simkaart zal enkel beschikbaar zijn voor de iPhone5 gebruiker, bestaande abonnees die overstappen naar een iPhone5 kunnen een SIM wissel aanvragen.


(20/09/2012) Update:

Vanaf a.s. zaterdag zal het mogelijk zijn om via de klantenservice of via de winkels een simwissel met een nanosim uit te voeren.
Dit is bijna een week eerder dan in eerste instantie gepland.

Wil jij in de winkel je sim omwisselen voor een nanosim? Dat kan! Maar echt pas vanaf zaterdag in één van onze Vodafone filialen, bij Belcompany of via derde kanalen. In de winkels zullen echter en alleen maar op vertoon van jouw los gekochte Iphone 5 nanosims worden aangeboden.

Ook via de klantenservice zullen voor zaterdag geen nanosims worden uitgestuurd. Daarnaast willen we jullie verzoeken, alleen een simkaart aan te vragen als je de Iphone 5 al daadwerkelijk hebt. De voorraad is beperkt!

Let op: Probeer geen nanosim te bemachtigen voor zaterdag, of zonder Iphone 5; dat zijn de duidelijke voorwaarden. Contact opnemen met de klantenservice met betrekking tot de nanosim heeft op dit moment ook geen effect. ZIj zullen geen nanosims uitsturen voor zaterdag en daarnaast kunnen zij ook geen extra informatie verstrekken. ALLE informatie rondom de lancering van de Iphone 5 en nanosims zal via het forum ontsloten worden.

(24/09/2012) Update:

Als je een sim-only wilt afsluiten bij Vodafone voor een Iphone 5, dan kun je dit het beste in één van onze winkels doen, expliciet vermelden dat je een nanosim nodig hebt i.v.m. de Iphone 5 en voor de volledigheid de Iphone 5 meenemen. In de winkel worden namelijk enkel nanosims uitgegeven op vertoon van de Iphone 5 of bij de verkoop van de Iphone 5 vanaf vrijdag 28 september. Waarom via een winkel dit regelen? Via internet kun je niet aangeven welke sim je nodig hebt, en er zijn nog geen speciale Iphone 5 sim-only's.


(05/10/2012) Update:

We horen van veel mensen dat ze problemen hebben met het activeren van hun nanosim.
Volg onderstaande instructie voor het activeren van je nieuwe simkaart.

Hoe activeer ik mijn nanosim?

Om je nanosim te activeren, bel je met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0800 - 1258. We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Als je je nanosim online of bij een Vodafone winkel koopt, dan is de simkaart al voor je geactiveerd. Je kunt je nanosim dan gelijk gebruiken. Dit geldt niet wanneer je je abonnement verlengt. In dat geval moet de nanosim wel geactiveerd worden.
71 Reacties 71
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Ik ben nog aan het navragen of het mogelijk is om direct een nanosim te krijgen bij een sim-only als je de iphone 5 los hebt gekocht en een nieuwe sim-only bij ons aanvraagt. Ik ben jullie nog even het antwoord verschuldigd, maar kom er zo snel mogelijk bij jullie op terug. Ben aan het proberen deze informatie op te speuren.

Update: als je een sim-only wilt afsluiten bij Vodafone voor een Iphone 5, dan kun je dit het beste in één van onze winkels doen, expliciet vermelden dat je een nanosim nodig hebt i.v.m. de Iphone 5 en voor de volledigheid de Iphone 5 meenemen. In de winkel worden namelijk enkel nanosims uitgegeven op vertoon van de Iphone 5 of bij de verkoop van de Iphone 5 vanaf vrijdag 28 september. Waarom via een winkel dit regelen? Via internet kun je niet aangeven welke sim je nodig hebt, en er zijn nog geen speciale Iphone 5 sim-only's.
hans43

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja hoor, no problem 🙂
hans43

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@DS : geen probleem, ik wil je eifoon wel even activeren met mijn sim. Gr. Hans
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
@Stevie Ok, bedankt voor de uitleg!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Graag gedaan.... als je nog vragen of aanvullingen hebt dan zie ik je graag terug op het forum.
Ook voor ervaringen met de Iphone 5 en iOS6 natuurlijk, alle aanvullingen zijn welkom!
Jopie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Zojuist mijn Iphone van Vpodafone ontvangen. Er zit geen simkaart bijgeleverd. Begrijp ik dat ik die bij de vodafone winkel moet ophalen?
 
mvg
 
Jopie
ronvgs

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een nanosim nodig als Vodafone Prepaid klant.
kan ik die gewoon ook ophalen in de winkel.
 
Bij de overgang naar een microsim ging dat nl erg moeizaam.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
ronvgs schreef:
Ik heb een nanosim nodig als Vodafone Prepaid klant.
kan ik die gewoon ook ophalen in de winkel.

Bij de overgang naar een microsim ging dat nl erg moeizaam.
Op dit moment zijn er geen prepaid nanosims beschikbaar.
Dus als je een simwissel wilt van prepaid microsimkaart naar prepaid nanosimkaart dan is dat op dit moment nog niet mogelijk.
De nanosimkaarten komen wel nog voor prepaid gebruikers, maar zijn er op dit moment nog niet.

Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Jopie schreef:
Hallo,

Zojuist mijn Iphone van Vpodafone ontvangen. Er zit geen simkaart bijgeleverd. Begrijp ik dat ik die bij de vodafone winkel moet ophalen?

mvg

Jopie
Hey Jopie,

Wat vreemd dat je geen simkaart erbij hebt ontvangen.
Was het een nieuw abonnement of heb je een verlenging aangevraagd?

In de winkel kun je sowieso je simkaart ophalen.
justremco

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie(of iemand anders van vodafone) ga je hier nog reageren? http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/Nu-opeens-iPhone-5-met-onbeperkt-internet/...
Ben namelijk wel benieuwd en anders kan ik nog annuleren binnen 7 dagen...
Edwizzle

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Stevie, ook ik heb vandaag mijn Iphone 5 binnen gekregen...maar geen Nanosim..:(
Wordt die apart nagestuurd of moet ik naar de winkel?
 
Heb mijn abbo telefonisch verlengt volgende week en de nanosim zou meegeleverd worden.
 
Betekent dit dat ik de 5 nu nog niet kan gebruiken? 😞
 
Edwin
Sonny

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een iPhone 5 besteld, verleninging van mijn huidige contract. Nu maak ik ook gebruik van een duosim. Blijft deze het gewoon doen wanneer ik straks mijn nieuwe telefoon ontvang en de nieuwe nanosim?
Liseschreuder

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben zooo pissig! Ik heb eindelijk mijn iphone 5 vanaf 6 uur geprobeerd de klantenservice te pakken te krijgen om mijn nano sim te activeren. Elke keer in gesprek. Soms zomaar na 12 minuten wachten de verbinding verbroken en nu krijg ik een bandje wij zijn van 8 tot 8 te bereiken..
ricos

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik bel al sinds ontvangst van mn iphone (18:22 ) en ik heb nog steeds niemad ad telefoon gehad!!! Weer iets waar ik mij zwaar aan erger!!!! En nu? Nu ben ik niet bereikbaar met mn nieuwe kaart. Ik ben er helemaal klaar mee. Wat een gekloot zeg. Eindelijk mn telefoon, vrije dag voor genomen, word dat toestel pas om 18:22 !!!! bezorgd. Wil ik hem uiteindelijk laten activeren, zijn ze maar tot 20.00 open. Wat een gezeik. Sorry voor mn taal. Maar ben er even helemaal klaar mee.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Edwizzle schreef:
Stevie, ook ik heb vandaag mijn Iphone 5 binnen gekregen...maar geen Nanosim..:(
Wordt die apart nagestuurd of moet ik naar de winkel?

Heb mijn abbo telefonisch verlengt volgende week en de nanosim zou meegeleverd worden.

Betekent dit dat ik de 5 nu nog niet kan gebruiken? 😞

Edwin

Hey Edwin!

Super dat je hem gekregen hebt 🙂 jij had woensdag besteld ook toch?
Mmmm vervelend dat die nanosim er niet bij zit! Ik zal doorgeven dat dit bij een telefonische bestelling is voorgevallen. Ik heb toenstraks op het forum nog iemand gelezen. Het snelste is als je naar de winkel gaat inderdaad daar kunnen ze je meteen een nanosim meegeven.

Dat betekent inderdaad dat je NU op dit moment je iPhone 5 nog niet kunt gebruiken (durf het bijna niet te zeggen :$), maar je oude simkaart past er niet in...

Morgen dus meteeeeeeen naar de winkel, nanosim halen, en hoppa je iPhone 5 activeren!

Laat maar weten of dat gelukt is!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Sonny schreef:
Ik heb een iPhone 5 besteld, verleninging van mijn huidige contract. Nu maak ik ook gebruik van een duosim. Blijft deze het gewoon doen wanneer ik straks mijn nieuwe telefoon ontvang en de nieuwe nanosim?
Hey Sonny,

Helaas blijft je duosim niet werken als je een nieuwe nanosim aanvraagt.
Momenteel zijn duosims met een gewone sim en een nanosim, of 2x nano, of nano en microsim niet beschikbaar.
Deze zullen op langere termijn eventueel wel beschikbaar komen, maar op dit moment niet.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Liseschreuder schreef:
Ik ben zooo pissig! Ik heb eindelijk mijn iphone 5 vanaf 6 uur geprobeerd de klantenservice te pakken te krijgen om mijn nano sim te activeren. Elke keer in gesprek. Soms zomaar na 12 minuten wachten de verbinding verbroken en nu krijg ik een bandje wij zijn van 8 tot 8 te bereiken..
Lise, vraag de webcrew via facebook of twitter even. Zij kunnen ook jouw nanosim activeren.
Maar hey, wees blij dat je je toestel hebt, je hebt niet mega lang hoeven wachten, nog geen week! Dus geniet ervan, heeeeel veel mensen zouden willen dat ze hem ook al hadden!

laat maar weten of het gelukt is met de sim
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
ricos schreef:
Ik bel al sinds ontvangst van mn iphone (18:22 ) en ik heb nog steeds niemad ad telefoon gehad!!! Weer iets waar ik mij zwaar aan erger!!!! En nu? Nu ben ik niet bereikbaar met mn nieuwe kaart. Ik ben er helemaal klaar mee. Wat een gekloot zeg. Eindelijk mn telefoon, vrije dag voor genomen, word dat toestel pas om 18:22 !!!! bezorgd. Wil ik hem uiteindelijk laten activeren, zijn ze maar tot 20.00 open. Wat een gezeik. Sorry voor mn taal. Maar ben er even helemaal klaar mee.
Hey ricos,

Voor jou geldt hetzelfde als wat ik tegen Lise zei.
Web crew via twitter of facebook kan evt ook jouw simkaart activeren.

Maak je niet zo boos en geniet ervan dat je je toestel al hebt 🙂 bewonder nu even het design en dan kun je dadelijk ermee spelen als je simkaart geactiveerd is :). Heel veel mensen zouden willen dat ze hun toestel binnen een week hadden.
Edwizzle

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Stevie, bedankt voor je antwoord! ga ik zeker doen, zijn daar nog weer extra kosten aan verbonden? en moet ik perse naar een Vodafone vestiging of mag het ook bij Phone House of Bel Company?
ricos

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik probeer al sinds jouw bericht, antwoord te krijgen via twitter en facebook. Nu 2 uur verder is het nog steeds niet gelukt om hulp te krijgen. Wellicht probeer ik het morgen weer. iig bedankt voor je hulp.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic