Arnold1310

Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Naar buitenland bellen lukt niet

Ik probeer vanaf mijn mobiele telefoon naar een nummer in Engeland te bellen. Helaas krijg ik de melding dat het nummer geblokkeerd is. Ook vanaf mijn vriendin haar telefoon deze melding. Gebruik ik de huistelefoon via Ziggo krijg ik het nummer gewoon wel aan de lijn.

Bij Vodafone hebben wij het Red Essential abonnement vanaf november 2019 en hier moet 100 min bellen naar het buitenland inzitten. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Arnold1310 

We hebben een update terug gekregen. Deze wil ik even met je delen.

'’De gehele nummerreeks +44844 is geblokkeerd voor Vodafone abonnees vanwege de hoge belkosten. Dit is ter bescherming van onze klanten.''

Deze blokkade kan zowel niet door jou als door ons worden opgeheven. Sorry!

Bekijk in context

30 Reacties 30
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Arnold1310 
Heb je ook al iemand gevraagd die geen Vodafone heeft om eens te bellen? Misschien ligt het wel aan het volledige mobiele netwerk, zou kunnen natuurlijk. Als je deze test hebt gedaan dan weet je zeker dat het aan je abonnement ligt bij Vodafone. 

Daarnaast is het ook slim om even te kijken of je buitenland bellen misschien uit hebt staan in je My Vodafone. Hoeft niet, maar het kan wel. Als je dit nog even wil testen, dan zijn we weer een stukje verder. 

En als je nu hebt opgemerkt dat het echt aan jullie Vodafone abonnement ligt, geen buitenland bellen uit hebt staan, dan zou ik de klantenservice even vragen of ze jullie nummer een reset willen geven. Ze kan ze bellen of met een chat online. 

Laat nog even weten wat je hebt gedaan en of het werkt. 

Arnold1310
topicstarter
Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Een vriend van ons heeft T-mobile en hij heeft wel contact gehad met dat nummer eerder deze week. Op Mijn VF staat nergens dat ik en mijn vriendin naar buitenland bellen uit hebben staan. Op de VF app staat zelfs dat we 100 min naar het buitenland kunnen bellen in ons abo

Arnold1310
topicstarter
Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Dan probeer je de klantenservice te bereiken via de VF app chat, komt er een reactie met de vraag naar m’n gegevens ter controle, ik geef deze en er volgt totaal geen antwoord meer. Wacht nu al 30 min, een live chat is het iig niet. Beetje jammer, hopelijk kan een mod hier mij helpen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hoi @Arnold1310 
Welkom op de Vodafone Community. 

Wat frappant dat jij en jouw vriendin niet naar een telefoonnummer in Engeland kunnen bellen. Als ik je gegevens controleer dan zie ik dat alle instellingen met betrekking tot het kunnen bellen naar buitenlandse nummers goed staat. Ben je er met mijn collega via de chat nog uitgekomen? Mijn collega gaf namelijk aan benieuwd te zijn om welk nummer het precies gaat? 

Daarnaast wil ik je laten weten dat ik zojuist jouw nummer een reset heb gegeven, waardoor je opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Wil je mij laten weten of dit het euvel oplost? Zo niet, dan ben ik ook behoorlijk nieuwsgierig om welk nummer het precies gaat. We horen graag van je.

Arnold1310
topicstarter
Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

@Cecilia Vodafoneik dacht al waarom heb ik nu ineens geen verbinding meer met jullie netwerk. Moest ik nog mn mobiel resetten ook. Maar helaas het nummer kan ik nog steeds niet bellen. Ik heb op je collega in de chat gereageerd maar geen antwoord ontvangen nog (het gaat niet erg vlot, waarschijnlijk geen live chat?).

 

Kan ik je het nummer prive sturen? *edit: ik heb dit zojuist gedaan. hoop niet dat dit een probleem is*

Ps even een ander nummer in Engeland geprobeerd en deze is wel bereikbaar met mijn mobiel. Dus de vraag blijft waarom is het nummer waar het om gaat geblokkeerd via VF?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Dat is helemaal vreemd.
1 nummer in Engeland werkt wel en de ander niet. 
Is het een veilig nummer? Misschien een duur nummer?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Arnold1310 
Ik heb je berichtje ontvangen! Waar ik nog wel benieuwd naar ben is het volgende. Doe je +44 of 0044? Zou je beide varianten eens willen testen ? 

Arnold1310
topicstarter
Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

@Cecilia Vodafonebeide werken niet en geven de melding het nummer dat u belt is geblokkeerd

Bij mijn vriendin via haar telefoon (ook VF) hetzelfde.

Is er een mogelijkheid dat jij het nummer kan proberen vanaf een VF lijn?

Arnold1310
topicstarter
Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

En toen stopte de reacties van Vodafone hier en ook via de VF app messenger. Tja en dat zonder oplossing. Beetje jammer maar helaas. En wel een link sturen om mij de geboden service te laten beoordelen…

Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Arnold1310 wrote:

En toen stopte de reacties van Vodafone hier en ook via de VF app messenger. Tja en dat zonder oplossing. Beetje jammer maar helaas. En wel een link sturen om mij de geboden service te laten beoordelen…

Hier op de community werken de mensen van Vodafone niet in het weekend. Dat ze geen antwoord hebben gegeven is dan ook niet zo vreemd. Waarom je geen reactie hebt gekregen via de Vodafone app, geen idee. Maar om antwoord hier te krijgen zal waarschijnlijk morgen gebeuren. 

Arnold1310
topicstarter
Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Dat Cecilia misschien weekend heeft snap ik en dat er dan geen antwoord meer komt. Maar via de VF app messenger niet, ik kreeg sws al van 3 aparte medewerkers reacties en op den duur stopte dat ook. Ik ga er van uit dat niet heel die klantenservice nu vrij is. Een link sturen om hun werk te beoordelen kon wel gisteren.

Heb het nummer maar gewoon via de Ziggo lijn gebeld maar moet voor het gesprek nu wel betalen terwijl ik via mijn VF abo 100 min naar buitenland zou moeten kunnen bellen, maar het is niet anders...

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Arnold1310 . 
De Vodafone Community heeft helaas geen weekend (en ook geen avond) bezetting inderdaad. 
Ik ga Cecilia even om het nummer vragen dat je haar gestuurd hebt en hier zaken nakijken! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ook ik krijg de melding dat het nummer geblokkeerd is, @Arnold1310  (Vodafone lijn). 

Je geeft aan “Een vriend van ons heeft T-mobile en hij heeft wel contact gehad met dat nummer eerder deze week.”
Zou je hem kunnen vragen of hij dit momenteel ook nog steeds kan?  

Arnold1310
topicstarter
Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Hoi @Lycke Vodafone ik heb het nagevraagd, hij heeft het nummer gebeld en kreeg het antwoordapparaat aan de lijn dus T-mobile geeft gewoon verbinding. Het lijkt mij dus een probleem bij VF te zijn. Ik ben toch wel erg benieuwd waarom dit nummer geblokkeerd is bij jullie.

Ik ga het zo mijn zus vragen te proberen (ook VF lijn) en mijn moeder (T-mobile) en kijken wat er bij hun uit komt. Ik laat dit nog weten, hopelijk kunnen jullie bij VF onderzoeken waarom het nummer wordt geblokkeerd?

Arnold1310
topicstarter
Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

@Lycke Vodafone @Cecilia Vodafone ik heb zojuist mijn zus met haar VF nummer laten bellen en ook zij krijgt te horen "geblokkeerd". Mijn moeder met Tele2 & T-mobile kreeg het nummer aan de lijn.

 

Graag hoor ik hoe het opgelost gaat worden want het is toch een Vodafone probleem als het bij T-mobile, Tele2 en via de Ziggo vaste lijn wel werkt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Heel raar. Waar ik nog benieuwd naar ben (ik ben intern inmiddels ook het een en ander aan het uitzoeken hoor); wat voor soort nummer is het? Is het van een kennis of vriend ofzo?  En kan die persoon jou wel bellen? 

Mochten dit privé-verhalen zijn, mag je het me ook altijd in een privébericht sturen. 

Arnold1310
topicstarter
Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

@Lycke Vodafone het is een bedrijf, niks spannends dus ?.

 

Maar imo wel een nummer die ik gewoon moet kunnen bellen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hm . Heb je nu per mail contact met het bedrijf, ofzo? Ik ben heel erg benieuwd of zij jou wel kunnen bereiken, namelijk.

Arnold1310
topicstarter
Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Zij bellen niet naar buiten toe.

Graag zie ik toch dat jullie als Vodafone dit nummer deblokkeren. VF is de enigste provider waar mee ik het bedrijf niet kan bellen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic