Ik probeer vanaf mijn mobiele telefoon naar een nummer in Engeland te bellen. Helaas krijg ik de melding dat het nummer geblokkeerd is. Ook vanaf mijn vriendin haar telefoon deze melding. Gebruik ik de huistelefoon via Ziggo krijg ik het nummer gewoon wel aan de lijn.
Bij Vodafone hebben wij het Red Essential abonnement vanaf november 2019 en hier moet 100 min bellen naar het buitenland inzitten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ah oke, dan kunnen we dit niet meer testen hee.
Ik ga een taak aanmaken, zodat dit opgepakt wordt. Alle vragen die ik hiervoor stelde, zijn dingen die nodig zijn voor ik zo'n taak aanmaak (anders krijg ik sowieso die vragen zelf eerst weer terug ^^). We houden je op de hoogte!
Dank je @Lycke Vodafone ik wacht het af
Wat is het netnummer van dat UK nummer? De eerste 3 cijfers na +44 dus? Dat kan al inzage geven. Ben wel benieuwd.
844, @RuudNL 🙂
Dat zijn zover ik weet betaalde servicenummers waar Vodafone als het wel werkt 2,42 euro per minuut voor rekent.
Via de Ziggo lijn gewone belkosten betaald en T-mobile en Tele2 rekenen ook gewone kosten. En al zou VF zulke hoge bedragen rekenen dan zou ik zelf nog steeds mogen beslissen of ik dat wil bellen ja of nee. VF is echt de enigste provider die voor een klant besloten heeft dat ze dat nummer niet mogen bellen.
Kan ook zijn dat ik me vergis en dat het geen betaald servicenummer is. En wat ook nog kan is dat het dat wel is en andere providers (al dan niet zonder het te weten) verlies maken als mensen ernaar bellen.
Het zou ook een fout kunnen zijn qua configuratie bij Vodafone bij dit type nummers maar een technisch specialist van Vodafone zal ernaar moeten kijken om er iets zinnigs over te zeggen verder.
De taak voor het uitzoeken/oplossen is in elk geval aangemaakt. @Arnold1310 , als het goed is zie je deze ook in Myvodafone onder “service” 🙂
Hi @Arnold1310
We hebben een update terug gekregen. Deze wil ik even met je delen.
'’De gehele nummerreeks +44844 is geblokkeerd voor Vodafone abonnees vanwege de hoge belkosten. Dit is ter bescherming van onze klanten.''
Deze blokkade kan zowel niet door jou als door ons worden opgeheven. Sorry!
@Cecilia Vodafone dank voor je antwoord. Blijft vreemd dat jullie de enigste zijn waar het niet werkt, zelfs met Ziggo kan ik gewoon bellen voor normale belkosten. Ga ik nu hier door overstappen naar T-mobile bv, nou nee zo erg maak ik het ook weer niet. Ik zal er bij VF mee leren leven
Wens jullie een fijne dag toe en toch bedankt voor alle hulp!
Op zich ben ik nu wel benieuwd wat voor soort nummer het is, uit pure nieuwsgierigheid, misschien wil je dat nog delen?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.