ajhoving

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na verlengen van abonnement wordt de rekening hoger en is zelfs verdubbeld

Per april heb ik ons zakelijke abonnement voor twee nummers op advies van Vodafone omgezet naar Red Business. Voordien was het maandelijkse factuurbedrag ca. € 70,- en dat zou dan ca. € 98,- per maand worden. Sinds de omzetting stijgt het maandbedrag van € 112,11 (april) via € 123,- in mei tot € 247,- in juni!!!
Vanwege een sms-bericht in april dat ik mijn maand-databundel had verbruikt en de onverwachts hoge factuur van mei (€ 123,40) heb ik contact gezocht met Vodafone en bleek dat mijn persoonlijke hotspot ingeschakeld stond, iets dat ikzelf niet heb gedaan. In samenwerking met Vodafone is die persoonlijke hotspot uitgeschakeld en verwachtte ik geen problemen meer.
Per 16 juli jl. is er € 247,84 van mijn rekening afgeschreven, een verdubbeling van de factuur van mei. Omdat ik die afschrijving niet vertrouwde heb ik Vodafone gebeld maar na een lange wachttijd heb ik opgehangen en het factuurbedrag gestorneerd. Vervolgens heb ik de abonnementskosten t/m juli 2014 overgemaakt. Omdat ik wisseldiensten heb die niet synchroon lopen met de helpdesk van Vodafone, heb ik op 21 juli jl. de eerstvolgende gelegenheid gebruikt om contact op te nemen met Vodafone om te informeren wat er aan de hand is en wat de oorzaak van de hoge gebruikskosten zijn.
Ik ga ervan uit dat het gesprek voor 'kwaliteitsverbetering' is opgenomen.
De mevrouw die ik aan de lijn had luisterde niet naar mijn argumenten maar wilde mij steeds uitleggen hoe ik de instellingen van mijn toestel moest instellen, en toen ik haar bij herhaling informeerde dat ik het niet steeds over de instellingen wil hebben maar over de oorzaak van de hoge gesprekskosten vertelde zij mij dat op deze manier het gesprek tot niets leidde en dat mijn toon haar niet aanstond. Toen ik haar zei dat ik haar chef graag wilde spreken zei zij dat ik dat niet mocht en dat ik het maar met haar moest doen en even later zegt zij dat ze het gesprek beëindigd en verbreekt zij het contact.
Waar het om gaat is dat factuurnr.: 000286958250 van klantnr.: 335866492/00001 ongebruikelijk hoge gebruikskosten heeft en dat de interpretatie van de abonnementsafspraken van die mevrouw van Vodafone ANDERS zijn dan dat die afspraken mij bij het verlengen van mijn abonnement zijn voorgehouden.
Samengevat informeer ik u: a) dat ik het oneens ben met de onstane hoogte van de gebruikskosten van eerder genoemde factuur op grond van wat mij bij de verkoop is verteld; b) dat ik geen behoefte heb aan uitleg over een onderwerp anders dan waarvoor ik bel; c) dat ik het contact met Vodafone dit keer bijzonder onplezierig en als hautain heb ervaren en dat ik ontzettend boos ben geworden op uw callcenter-medewerkster. Mocht ik onbeleefd zijn geweest, dan bied ik Vodafone daarvoor mijn excuses aan.
Nadat de lijn verbroken was, heb ik direct teruggebeld en uw callcenter-medewerkster MarrianneL is in positieve zin een uitblinkster: zij heeft wel objectief geluisterd, relevante vragen gesteld en mij van twee adressen voorzien waarmee ik kan corresponderen. Ik wacht sindsdien uw reactie af, bij voorkeur per email.

Ik heb de betreffende factuur overgezet naar een Excel-sheet en doorgerekend. Vervolgens heb ik het gebruik en de corresponderende bedragen vergeleken met de tarieven op de website en ik heb de volgende verschillen geconstateerd:
Tbv toestel 'A':
Berekend dataverbruik buitenland € 47,63 (moet zijn: 105,840 Mb á € 0,24 = € 25,40)
Berekend SMS-berichten buitenland € 5,28 (moet zijn 66 x € 0,07 = € 4,62)
Teveel berekend voor toestel 'A': € 22,89

Tbv toestel 'B':
Berekend dataverbruik buitenland € 37,373 (moet zijn: 150,900 Mb á € 0,24 = € 26,216)
- vermoedelijk veroorzaakt door een Alles-in-1 op Reis Dagbundel; blijkt dus zeer onvoordeling -
Berekend SMS-berichten buitenland € 13,44 (moet zijn 64 x € 0,07 = € 4,48)
- vermoedelijk veroorzaakt door een Alles-in-1 op Reis Dagbundel; blijkt dus zeer onvoordeling -
Teveel berekend voor toestel 'B': € 10,12 (afgerond)
In totaal is er voor beide toestellen € 33,01 (afgerond) teveel in rekening gebracht.

Vandaag, 29 juli ontvang ik een 'Herinnering' van de Afdeling Betalingen, gedateerd 24 juli 2014 waarin men mij (Geachte heer, mevrouw) verzoekt om snel de rekening van € 246,48 te voldoen.
Dat bedrag klopt ook niet: er is op 21 juli jl. € 118,58 overgemaakt (abonnemetskosten € 98,- plus Btw € 20,58).

Al met al een situatie die ik niet van Vodafone ben gewend. Per 21 juli ontving ik een mail dat men binnen 10 werkdagen contact met mij opneemt. Ik ben benieuwd naar wat er gaat gebeuren en ben daar niet gerust op.
1 Reactie 1
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Beste @ajhoving

Wat een uitgebreid verhaal zeg! Goed dat je hier zoveel aandacht aan hebt besteed. Via het Forum is het helaas niet mogelijk om je te helpen met deze persoonlijke klacht. Kijk even in dit topic voor alle info en uitleg. Heel veel succes in ieder geval!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic