Hanneke1984

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na vakantie opeens E en G ipv H, H+ en G

Ik ben twee weken geleden op vakantie geweest naar Berlijn. Ik heb een Samsung S4 mini en met de knop aan de rechterkant heb ik toen mijn dataverbruik uitgeschakeld en alleen wifi gebruikt in het hotel. 
 
Terug in Nederland zet ik met dezelfde knop internet weer aan. Alleen ik had voorheen altijd H, H+ of G. Nu staat er opeens G of E. Daarnaast is de verbinding echt heel slecht. Ik heb bijna nergens goed verbinding. Als ik bijvoorbeeld Facebook wil laden of iets anders krijg ik vaak de melding 'kan geen verbinding maken met internet'. En nee de Wifi knop staat dan niet aan. Ook als ik in Amsterdam ben (waar inmiddels het 4G netwerk is uitgerold waar ik met mijn toestel op kan) heb ik gewoon slechte verbinding. Dan ga ik op centraal station maar op de Wifi spot van KPN want anders kan ik helemaal niets. 
 
Nu naar een week of twee heb ik er wel een beetje genoeg van. Ik dacht eerst dat het misschien tijdelijk was door een storing ofzo maar het blijft gewoon slecht. En ik betaal er wel elke maand voor en ik zou mijn 2GB graag gebruiken. Vandaag heb ik de ipad van mijn vriend mee, die ook een vodafone abonnement heeft (geen RED maar goed) en daarop kan ik wel gewoon internetten. 
 
Dus ik vraag me af wat er nou aan de hand is. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen dus hoe kan het dan dat mijn verbinding opeens zo slecht is. Hiervoor werkte het dus wel altijd goed (voordat ik een week weg ging). 
 
Groet, Hanneke
5 Reacties 5
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Heb je hem al eens uit en weer aan gezet? En zeker weten dat je niks hebt veranderd aan netwerkinstellingen? Lijkt wel alsof je alleen op 2G en niet meer op 3G/4G komt, en dat is wel iets dat bij de instellingen ingesteld kan worden (in de buurt van de plek waar je ook netwerk kunt zoeken, misschien heb je dat nog gebruikt in Berlijn?)
Hanneke1984
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hier net eens een handige collega ernaar laten kijken. En idd, mijn optie stond verkeerd. Maar dat hele menu herkende ik niet dus hoe dat dan gegaan is geen idee. Iig ik kan er weer op en ben dus blij!
 
Alleen is het raar dat ik geen LTE optie heb (zoals op de Sony Xperia) terwijl ik wel een RED (4G ready) abbo heb een een Samsung S4 mini die ook 4G ready is...
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ben je wel op een locatie die al LTE heeft? Dit kun je nakijken via https://www.vodafone.nl/4g/
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Mooi dat 't opgelost is!

Kan zijn dat je nog een update moet krijgen op je S4 Mini om die optie te krijgen. Daar las ik elders in het forum wat over. Misschien nog even geduld dus!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Er komt inderdaad nog een 4G update aan voor de Samsung Galaxy S4 mini. Wordt vervolgd..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic