Dimes1999

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na stief kwartiertje wachten "Komt u over 30 minuten maar terug, ik moet even aan mijzelf denken!"

Na stief kwartiertje wachten "Komt u over 30 minuten maar terug, ik moet even aan mijzelf denken!"

 

Het is dinsdagmiddag 28 mei. Tegen 20 voor 2 stappen mijn vrouw de Vodafone/Ziggo winkel in Emmen binnen. Beide medewerkers zijn bezig met klanten, dus we wachten tot we aan de beurt zijn.

Beide medewerkers zien ons duidelijk midden in de winkel staan. Na 10-15 minuten gewacht hebbende is een medewerker beschikbaar. Hij komt naar ons toe en geeft aan dat we met 30 minuten terug kunnen komen want hij moet even aan zichzelf denken...

Ik ga even de discussie met hem aan, zelf heb ik meerdere jaren winkelervaring als verkoopmedewerker, en dit is iets wat je, mijns inziens, nooit doet!

Wat je wel doet, omdat je voordien de klant al hebt opgemerkt, het gesprek met de klant waar je mee bezig bent even onderbrekend, naar de betreffende wachtende klant toe gaat en mededeelt dat jij de klant niet kunt helpen omdat je even aan jezelf moet denken...

En geef dan ook aan dat je bijvoorbeeld nog geen pauze hebt gehad of iets dergelijks maar niet alleen "ik moet even aan mijzelf denken".

Weer thuis achter de laptop geklommen en op zoek naar een klachtenprocedure bij Vodafone/Ziggo. Ik zou zeggen succes....

Waar ze die verstopt hebben, geen idee. Maar je moet hoogstwaarschijnlijk een groot aantal schermen doorworstelen voordat je deze hebt gevonden. Ik ben ermee gestopt en doe het op deze manier.

Eigenlijk diep triest dat je zo wordt behandeld. Als sinds 1978 nemen wij TV, internet et cetera af bij wat tegenwoordig Vodafone/Ziggo heet.
11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 12028Posts
  • 3511Oplossingen
  • 3134Likes

Wat vervelend dat je deze ervaring hebt gehad met de verkoper in Winkel Emmen. Ik ga er vanuit dat deze medewerker het allemaal niet zo heeft bedoeld als dat het is overgekomen, z'n woord keuze was misschien niet heel slim. Ik heb zelf ook jaren lang in een winkel gestaan en wanneer je al een lange tijd hebt gewerkt en er is even geen tijd gehad voor pauze, dan wil je die toch graag even pakken voordat je neer valt. Als je als klant binnen bent kan dit natuurlijk vervelend zijn en begrijpelijk dat je daardoor op de website bent gaan zoeken voor een klachtenformulier. Deze is niet online te vinden, je kan via de community je klacht indienen, wat je nu ook hebt gedaan, en dan zal een Vodafone medewerker je bevindingen delen met de juiste afdeling en uiteraard contact opnemen met de winkel om te vragen wat er is gebeurd. 

Elke klant zal de medewerker van deze winkel anders opvatten en ervaren. Het is goed dat je dit hier laat weten, daar kan men weer iets van leren. Het gaat hier natuurlijk niet om of iemand vanaf 1978 klant is of nog maar net 1 maand, iedereen moet goed geholpen worden. Ik ben zelf niet werkzaam bij VodafoneZiggo, heb niet eens een abonnement, ik sta in het midden van dit alles. Nu hoop ik wel dat je op je vraag, die je had toen je de winkel in ging, antwoord hebt gekregen. Zo niet, stel deze dan hier en dan zal iemand van Vodafone je alsnog verder helpen.

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Dimes1999
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op mijn vraag heb ik geen antwoord gekregen want ik kon de vraag zelfs niet eens stellen...

 

Mijns inziens gewoon onbeschoft gedrag van iemand die niet fatsoenlijk met klanten om kan gaan.

 

Stel u als " energieboy" wordt op een dergelijke manier behandeld na een stief kwartier wachten, bent u dan nog steeds van mening dat de medewerker het waarschijnlijk niet zo bedoeld heeft?

Energieboy
Expert
Expert
  • 12028Posts
  • 3511Oplossingen
  • 3134Likes

Ik was er niet bij, kan daarom niet oordelen of ik het wel, of niet, zou accepteren. Het gaat niet om mij, het gaat om de ervaring die jij hebt gehad in de winkel. Het heeft dan ook geen zin om het aan mij te vragen. 

Als er geen antwoord op de vraag is gekomen dan zou ik zeggen, stel hier de vraag en dan kan een medewerker van Vodafone je hiermee online helpen. Mocht het een persoonlijk vraag zijn, die niet voor de Community is geschikt, wacht dan op een medewerker van Vodafone en die laat je dan wel weten of deze via een privé bericht toegezonden kan worden. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 113Posts
  • 35Oplossingen
  • 41Likes

Hallo @Dimes1999, welkom op de Community.

Wat een bittere pil dat het winkelbezoek zo is verlopen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier een wrange nasmaak aan over hebt gehouden. Het is vooral de manier waarop je bent 'geholpen' voor zover daar al sprake van is. De medewerker had dit ongetwijfeld anders moeten aanpakken.

 

Er kunnen echter ook ook tal van (privé) redenenen zijn waardoor de medewerker onbedoeld niet thuisgaf en jullie niet de service, communicatie en aandacht kregen die jullie mogen verwachten en verdienen. 

Het spijt mij in ieder geval dat je nog geen stap bent verder gekomen. Als we inhoudelijk iets voor je kunnen betekenen, schroom dan niet om hier te melden waarmee we je kunnen helpen.

Dimes1999
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Vincent,

 

Wat ik verwacht is dat de betreffende medewerker er stevig op wordt aangesproken dat dit niet de wijze is waarop je met klanten omgaat. Zoals reeds aangegeven wist hij dat wij al langere tijd stonden te wachten, en wist hij dus ook dat wanneer hij klaar was met betreffende klant, hij ons niet zou gaan helpen. Dit had hij ons ruim voordien al aan kunnen geven door het gesprek met de betreffende klant even te onderbreken.

 

Echter..... Als je in een winkel werkzaam bent waar klanten in en uit lopen dan behoor je ook te weten dat de klant jou werkzaamheden en werktijden bepaald. Wil je dat niet dan SLUIT je de winkel van bijvoorbeeld half 1 tot half 2.

 

Wat ik in deze communicatie absoluut niet begrijp is dat er nog eens verzachtende omstandigheden worden aangevoerd ten aanzien van de medewerker..

Energieboy
Expert
Expert
  • 12028Posts
  • 3511Oplossingen
  • 3134Likes

Gelukkig zijn we allemaal mensen en fouten kunnen er gemaakt worden. Er zal vast achter de schermen met de manager gesproken zijn, of in ieder geval een mailtje naar zijn gegaan. Vincent wil hier alleen mee zeggen dat de medewerker ook maar een mens is en z'n dag niet kan hebben. Hebben we toch allemaal wel eens een keer. 

Wat ik alleen zo jammer vind is dat je je vraag nog niet hier hebt geplaatst. Het lijkt me dat je daar graag mee geholpen wil worden en dat is waar @Vincent graag mee wil helpen. Ik hoop dat je er verder uit komt met Vodafone.

Dimes1999
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Energieboy,

 

Aannames werk ik niet mee, en dat mensen fouten maken, is een gegeven. Mijns inziens zie je in deze feed voornamelijk de softe reacties richting de verkoper de boventoon voeren.

 

Wat betreft de vraag waarmee ik geholpen had willen worden: deze laat ik bij deze voorlopig nog even in het midden.

 

Zoals ik reeds eerder heb aangegeven heb ik zelf zeer ruime ervaring in o.a. sales en het helpen van klanten, en blijf ik van mening dat dit absoluut niet de wijze is hoe je met klanten omgaat. Zou het mijn toko zijn dan had ik betreffende persoon helder en duidelijk uitgelegd dat je niet op deze wijze met klanten omgaat, hem minimaal 1 dag onbetaald verlof gegeven en een aantekening in zijn personeelsdossier.

 

En zoals ik ook al eerder hebt aangegeven, hoe zou U zich voelen na een stief kwartiertje wachten, de verkoper direct op je toeloopt en zegt: Komt u over  30 minuten maar terug, want ik moet nu even aan mijzelf denken....?  En zich zonder blikken of blozen omdraait en helemaal niet vraagt waarvoor wij zijn gekomen....??

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12028Posts
  • 3511Oplossingen
  • 3134Likes

Het heeft geen zin om dat aan mij te vragen want ik was er niet bij en kan niet oordelen hoe hij het heeft gezegd (misschien had ik anders gereageerd en misschien ook niet). Ik denk dat je je punt inmiddels wel hebt gemaakt en jammer dat je over je vraag niets kwijt wil. Maar goed, dat is je goed recht. Verder kan ik je niet helpen, ik ben niet werkzaam bij Vodafone. 

Dimes1999
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Energieboy,

 

Waarom reageert u dan op deze topic als u niet bij VodafoneZiggo werkzaam bent.

 

Mijns inziens hebben uw reacties weinig tot geen meerwaarde aan deze topic.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12028Posts
  • 3511Oplossingen
  • 3134Likes

Omdat dit een klant helpt klant community is en iedereen de vrije keuze heeft om te reageren. Dat je geen meerwaarde ziet in mijn reacties komt omdat wij niet op dezelfde lijn liggen. Geen probleem, dat kan. Ik wens je nog een hele fijne dag. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12028Posts
  • 3511Oplossingen
  • 3134Likes

Fijn om te lezen op de Ziggo Community dat het probleem is opgelost, want daar ging het nu eenmaal om. Jammer dat het gesprek in de winkel slecht is verlopen, ik hoop dat de Ziggo moderator daar nog op terug kan komen omdat hij je feedback heeft doorgestuurd. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic