mwoltie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na overstap KPN-->Vodafone niet bereikbaar SMS en Bellen

Geachte allen,

 

8 dagen geleden (07/02/2022) vond de portering plaats van KPN naar Vodafone. Sinds die dag ben ik niet te bereiken door nummers buiten het Vodafone netwerk. (KPN, T-Mobile, enz, maar ook vaste nummers.) Personen die bij Vodafone zitten zijn wel in staat mij te bellen. Ook SMS berichten komen niet aan.

 

Wel kan ik uitgaande oproepen zonder problemen uitvoeren. Evenals SMS berichten versturen. De dataverbinding van Vodafone is ook gewoon actief en te gebruiken.

 

Wat heb ik al gedaan:

* Sim opnieuw geplaatst.

* Verbinding gemaakt met een ander netwerk (KPN) en weer terug op Vodafone gezet. (Netwerk automatisch selecteren)

* Bellen via 4G uitgeschakeld.

* Bellen via Wifi aangezet en testen en later weer uitgezet.

* Telefoon geforceerd ingesteld op GSM/WCDMA ipv 4G/LTE.

 

Wat heeft de helpdesk Vodafone al gedaan:

 

* Test SMS sturen (komt niet aan)

* Mijn nummer geblokkeerd en weer geactiveerd

* Instellingen gecontroleerd (Alles lijkt in orde)

 

edit: Android 11 op een Oneplus 6

 

Ik ben totaal radeloos en sta echt op het punt om alles weer om te laten zetten naar KPN.

 

Wie heeft er nog een gouden tip of kan mij hiermee helpen?

 

Mvg, MWoltie

 

 

5 Reacties 5
Spara

Stamgast
  • 41Posts
  • 10Oplossingen
  • 27Likes

Dit klinkt alsof er iets niet helemaal goed is gegaan bij de portering. Was de klantenservice ervan op de hoogte dat je net overgestapt bent? Want dit zijn typische dingen die wel eens voorkomen als er iets bij het nummerbehoud niet goed is gegaan.

 

Ik zou nog een keertje contact opnemen met de klantenservice, je kunt ook chatten of naar een Vodafone winkel gaan, en dan duidelijk aangeven dat je net overgestapt bent naar Vodafone. Zij zetten dan de melding door naar de technische dienst en dan is het denk ik zo opgelost 🙂

mwoltie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag nogmaals contact opgenomen met de helpdesk. Vorige keer ook aangegeven dat het probleem meteen vanaf het begin, na portering, al speelde.

 

Deze keer via de chat. Het is wel frustrerend dat je steeds opnieuw dezelfde stappen met de helpdesk doorloopt (test SMS bv) en het uiteindelijk naar de specialisten wordt doorgezet en vervolgens hoor je niets meer.

 

8 februari telefonisch contact gehad. En ook toen zou het doorgezet zijn en tot op heden moet ik zelf via diverse kanalen contact leggen en elke keer wordt het weer doorgezet naar specialisten. Ik hoop op een zeer spoedige oplossing in ieder geval.

Spara

Stamgast
  • 41Posts
  • 10Oplossingen
  • 27Likes

Als je geregeld de klantenservice moet bellen, zijn die stappen inderdaad goed vervelend. Maar, en dan bedoel ik met name de sms verificatie, er is een reden voor die stappen, hoe irritant die ook zijn. De sms zorgt er wel voor dat de kans sterk verkleind wordt dat iemand anders met jouw abonnement gaat klieren. Het zal je maar gebeuren dat er iemand namens jou contact opneemt en een telefoon voor zichzelf besteld terwijl jij de rekening mag betalen... Maar goed, dat terzijde. De frustratie snap ik goed, want het vertraagd de boel etc.

Wat hebben ze nu naar aanleiding van je chatsessie gedaan? Hebben ze kunnen zien of eerdere meldingen naar de technische dienst al opgepakt waren?

mwoltie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag maar weer gebeld. Weer het hele riedeltje opnieuw. Doorverbonden worden. Weer uitleg geven. Weer met dezelfde stappen komen.

"Nee, ik zie maar 2 cases open staan. Die van gisteren en u had eergisteren ook gebeld?"

 

Kijk ik in mijn Vodafone app. Geef ik het casenummer door van 8 februari. "Oja, die zie ik nu ook, en staat nog open inderdaad."

 

"Volgens mij zie ik nu dat je simkaart niet goed is geactiveerd", "ik verbind u door om dit in orde te maken."

 

Vervolgens weer doorverbonden. Weer alles opnieuw moeten uitleggen. "Nee hoor, uw simkaart is volledig geactiveerd." "Ik zie dat ze er nog mee bezig zijn."

 

Ik vervolgens uitleggen dat het nu wel heel lang duurt. En het probleem dus niet van deze week is. Want op een 1 of andere manier maken ze ook steeds een nieuwe case aan en blijft alles open staan. En er wordt dus ook niet in de historie gekeken lijkt het.

 

Nu is er volgens mij weer op 1 van de laatste cases een taak doorgezet waardoor het "backoffice" team tussen de 5 en 10 werkdagen proberen het probleem op te lossen aldus de medewerker.

 

Het frustrerend dit. Ik heb spijt dat ik door Ziggo over ben gegaan naar Vodafone om heel eerlijk te zijn. Het niet bereikbaar zijn is super vervelend, maar ok...er kan altijd wat fout gaan. De afhandeling van de storing vind ik ronduit slecht gaan nu. Het komt op mij in ieder geval er rommelig over. 

 

Ik heb mijn telefoon dus ook naar fabrieksinstellingen gereset.  Dat had ik dus echt niet moeten doen, maar wilde toch een probleem aan mijn kant uitsluiten. Ik krijg nu DIGID o.a. niet meer geactiveerd. Deze werkt nog in mijn geval met een SMS code om de app actief te maken. Die SMS komt dus niet aan. En NEE, helaas kan ik nog steeds niet buiten het Vodafone netwerk gebeld worden..

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1008Posts
  • 189Oplossingen
  • 306Likes

Hey @mwoltie

 

Wat een vervelende situatie :-(. Ik zou heel graag met kreten komen als "Ik ga nu gelijk voor je aan de slag" en "Ik los het meteen voor je op!". 
Maar daar heb je weinig aan, want ik kan hierin helaas niet zoveel. Die cases zijn nu inderdaad gemaakt en het wachten is op het afronden hiervan. 

Je kunt de cases ook volgen/inzien in MyVodafone, overigens. Maar ik denk dat je dit al wist/gevonden had. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

VoLTE Roaming met Vodafone

VoLTE roaming betekent: bellen over 4G in het buitenland. In Nederland is bellen over 4G al in gebruik maar in het buitenland is deze functionaliteit nog niet overal mogelijk. Mobiel internetten doe j...

Geplaatst in Tips van Vodafone