Hallo Cecilia,
Dank voor het antwoord. Maar, met alle respect, jouw antwoord geeft me toch wel een "standaard-verhaaltje met afscheep-gevoel". Ik hoop dan ook, dat ik e.e.a. tegen mag spreken... Jij zegt:
De Vodafone Community is in eerste instantie een klant-helpt-klant forum,
In dit geval kunnen klanten elkaar helaas niet helpen en dat weet jij toch zeker ook wel. Het probleem ligt al jaren bij Vodafone en je schrijft zelf, dat ervoor gekozen is, de optie uit te zetten. Daar kúnnen klanten onderling elkaar dus niet mee helpen. Al sinds járen vragen klanten Vodafone juist om hulp in deze.
in de afgelopen jaren zijn de richtlijnen flink aangescherpt waardoor er m.b.t. de informatieplicht voor is gekozen om deze optie niet meer uit te kunnen zetten.
De informatieplicht verplicht telecomaanbieders inderdaad tot allerlei, zoals het waarborgen van veiligheid, meldingen bij beveiligingsrisico's en dat soort zaken. Het per e-mail én (door vele klanten als irritant ervaren) SMS melden dat een factuur klaar staat, blijkt geen onderdeel van de informatieplicht.
... waardoor er m.b.t. de informatieplicht voor is gekozen om deze optie niet meer uit te kunnen zetten.
Als ik dit in goed Nederlands lees, is het dus een vrije keuze van Vodafone geweest om deze optie niet meer uit te kunnen zetten. Dat betekent dus ook, dat er ook voor gekozen kan worden, de optie weer in te schakelen... Je zet iets uit, je zet het weer aan... heel simpel.
Ik geef de suggestie in ieder geval opnieuw door, zodat ze weten dat hier nog steeds behoefte aan is.
Het is geen suggestie, maar inderdaad een behoefte! En niet van mij alleen! Google gewoon eens "vodafone sms melding factuur staat klaar uitzetten" en kijk alleen eens naar de jaren waarop dat topic telkens weer naar voren komt!
Voor jou is dit misschien niet nodig, maar er zijn natuurlijk ook andere situaties waarbij een incasso mislukt, er een oud e-mailadres staat vermeld of de notificatie per e-mail onverhoopt in de spam terechtkomt.
Als een incasso mislukt, sturen jullie aan dié betreffende persoon natuurlijk sowieso een bericht, dat het incasso mislukt is.
Als er een oud e-mailadres is, bounced dit naar jullie terug en zullen jullie bij dié betreffende persoon natuurlijk navraag doen.
En als jullie de notificatie "dat de factuur klaar staat" maandelijks per e-mail en sms versturen, hebben jullie er zelf sowieso geen invloed op, of dat bericht bij 1 (of van mijn part bij álle aangesloten abonnees) in de spam terecht komt of niet. Pas als de abonnee in zijn/haar spam-map kijkt komt naar voren, dat het bericht dáár beland is.
Dus héél veel abonnees vragen er al zeker 10 jaar om, om dat "factuur-klaar"-SMS uit te kunnen zetten en niet door Vodafone lastig gevallen te worden met berichten waar we niks aan hebben (jullie eigen woorden!!), maar jullie geven daar geen gehoor aan, vanwege die (in verhouding) enkeling met een mislukt incasso, fout e-mailadres of spammap?...
Je zal het natuurlijk goed bedoelen, maar persoonlijk vind ik dat jouw argumenten niet erg sterk zijn. Vanwege dat jullie best hoge extra kosten rekenen wanneer iemand anders betaalt dan via automatisch incasso, neem ik aan dat jullie het overgrote deel van jullie inkomsten dan ook uit automatisch incasso verkrijgen. Waarom bijft Vodafone hardnekkig dit overbodige SMS toesturen? Nogmaals, zoals je zelf al schrijft: "er is voor gekozen deze optie niet meer uit te kunnen zetten". Hij kán dus ook weer aan...