pvhees

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

NL - Alert

Vandaag is er een test van NL Alert geweest.
Ik heb een Blackberry Z10 en volgens diverse sites moet die al ingesteld staan om NL-Alert te ontvangen.
Vandaag heb ik dus niets ontvangen.
Ik kan ook nergens op mijn telefoon er iets over vinden.
Overal waar ik zoek op internet staat alleen.
Uw toestel is ingesteld voor NL-Alert.
Maar nergens staat hoe ik dat kan controleren of zien of dat wel zo is.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Je ziet NL - Alert niet als App op je toestel. Hebben ze onder de motorkap om het zo te zeggen geplaatst.
Als je toestel er klaar voor is dan is dat zo alleen deze keer ging het en beetje mis met het systeem.

Volgend jaar gaan de testen weer van start.
....Tja mijn toestel wordt niet ondersteund en is toch best nieuw, so be happy 🙂

Bekijk in context

12 Reacties 12
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Had nog gelezen dat het niet helemaal vlekkeloos ging met het testen van NL Alert. Dus misschien heeft het daarmee te maken. En je toestel staat al ingesteld op NL Alert je kunt verder niet veel doen.

Dus misschien dat je bij het volgende berichtje moet kijken of het dan wel werkt.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Klopt, ik heb op het journaal zelfs een woordvoerder van de overheid gezien hier over. Het systeem werkt duidelijk nog niet helemaal zo als het hoort, maar dat valt ook een beetje te verwachten. Je doet immers tests om te kijken of er nog bugs zijn, waar die zitten en wat je er aan kunt doen 🙂

Ik ga ervan uit dat er bij de overheid goede experts zitten die het systeem wel draaiende krijgen!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Laten we van hopen Bas.

Maar volgend jaar moet het toch echter beter werken dan nu.. we zitten tenminste al in 2013 en bijna 2014...
pvhees
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar ik kan dus geen instellingen zien op mijn telefoon?
Er moet toch iets geinstallerd zijn?
Misschien wil ik het er wel af halen of uitzetten,maar dat kan dus niet want ik zie helemaal niet van NL-Alert op mijn telefoon.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Je ziet NL - Alert niet als App op je toestel. Hebben ze onder de motorkap om het zo te zeggen geplaatst.
Als je toestel er klaar voor is dan is dat zo alleen deze keer ging het en beetje mis met het systeem.

Volgend jaar gaan de testen weer van start.
....Tja mijn toestel wordt niet ondersteund en is toch best nieuw, so be happy 🙂
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Als je in de hub zit en je kijkt dan bij meer, rechts onderin, dan zie je instellingen staan.
Bij instellingen zie je Cell Broadcast, hier kan je dit aan of uit zetten....
Succes..
WillemGrooters

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
2 juni 2014 - en het werkt nog steeds niet 100%.
Bovendien wil ik gewoon niet lastig gevallen worden - ik heb er niet om gevraagd, ik heb geen toestemming om het erop te zeten en nu krijg ik het er niet af: nl-alert als briadcaster krijg ik er niet af, en cell-blokkering kan ik ook niet uitzetten, ook niet als ik de handleiding voor mijn toestel volg. Ik wens die ongein gewoon niet (laten ze het nou maar op een normale manier doen - dus met een App. Niks onder de motorkap!

RinoKoek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Vodaphone,

Ik heb een vraag over de Test van NL Alert afgelopen 1 juni 2015.
Ik zelf heb hem ontvangen op mijn Samsung Galaxy S3 Neo, echter mijn moeder niet.

Mijn moeder heeft een Samsung Galaxy S3 (de eerdere versie)
Ik had eerst een mail gestuurd naar NL-Alert, maar hun verwijzen weer naar de provider toe.

Op zondag 31 mei, had ik de mobiel van mijn moeder nagekeken of NL-Alert aanstond, Berichten, Instellingen, Instellingen infobericht (CB) Infobericht activeren (vinkje) Kanaalconfiguratie Mijn kanalen --> Kanaalnaam: NL-Alert Kanaalnummer: 919. Dit was gedaan. Dit was, omdat de vorige test ook niet aankwam. We wachten af tot 12 uur de volgende dag. Maar tevergeefs.

Hebben jullie enig idee?

Ik hoor het graag!

*edit moderator: persoonlijke gegevens verwijderd*
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai! RinoKoek,

Maakt ze gebruik van 3G of de 4G versie van de Galaxy S3? Er zijn twee soorten.
Als het mogelijk is kun je gewoon je E-mail adres even dan verwijderen uit het bericht (dat hoeft niet iedereen te weten ;)). Via berichten helpen we je graag verder!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
RinoKoek

Het is inderdaad mogelijk dat je moeder verbonden was met 4G. Via 4G kun je op dit moment nog geen NL-alert berichten ontvangen. Voor het eind van dit jaar zal dit wel mogelijk zijn.
REDRUMikke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op http://www.nl-alert.nl/instelhulp/ kan je vinden hoe dit aangezet moet worden of uitgezet.
Bij oom, tante, oma, etc gedaan (zowel aan als uit kunnen zetten).
Anonymous
Niet van toepassing
Ik heb inderdaad ook geen bericht gehad, natuurlijk goed ingesteld maar ook ik was verbonden met 4g
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic