Ireyon

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

NFC betaling werkt niet meer na update HTC One M8

Hallo,

Afgelopen week mocht ik op mijn VF branded HTC One M8 de update naar Android 6.0 ontvangen en sindsdien werkt contactloos betalen niet meer. Als ik m'n telefoon bij de terminal plaats, registreert de terminal geen enkele aanwezigheid van mijn telefoon.

Beide apps (Wallet + Smartpass) zijn opnieuw geïnstalleerd en ik heb zelfs een volledige Factory Reset van mijn telefoon uitgevoerd, maar zonder succes. In de Wallet app is mijn "Smartpass" duidelijk geactiveerd, in de Smartpass app is "Automatisch betalen zonder PIN code" geselecteerd en uiteraard is ook NFC gewoon ingeschakeld.

Graag hoor ik hoe dit valt op te lossen, want het is toch wel bijzonder irritant dat mijn primaire vorm van betalen nu volledig onbruikbaar is geworden.
11 Reacties 11
Anonymous
Niet van toepassing
Wat het precies is kan ik vanuit hier niet zeggen omdat wij niet in de systemen hiervan kunnen. Het kan zijn dat het nog niet compatible is met de nieuwe Android update. De klantenservice kan controleren of vanuit daar alles goed staat/ geregistreerd staat. Toestel al eens opnieuw opgestart en welke foutmelding wordt er verder aangegeven?
Ireyon
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Opnieuw opstarten lost het ook niet op. Er komt nergens een foutmelding (zowel op m'n telefoon als op de betaalterminal niet), maar de terminal registreert gewoon geen aanwezigheid van de NFC chip van mijn telefoon..
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je het ook al eens bij een andere terminal geprobeerd? Om op die manier uit te sluiten of het met de update van je telefoon heeft te maken of met de terminal zelf.
Je zou eventueel nog eens kunnen proberen om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Ireyon, is het inmiddels nog gelukt? Ik heb intern in ieder geval navraag gedaan. Het zou wel moeten werken. Soms kan het zijn dat je minimaal 3 keer opnieuw moet opstarten en tijdens het betalen de Wallet app moet openen. Zou je dit nog willen proberen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Ireyon, heb je het nog kunnen testen?
Ireyon
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Excuus, ik zat de laatste paar dagen in het buitenland. In Polen en Tsjechië werkt het in ieder geval niet bij betaalterminals die wel normaal contactloos betalen ondersteunen (daar aanwezig bij o.a. de McDonalds).

In Nederland heb ik het nog sporadisch geprobeerd met wisselende resultaten. Na het wissen van cache en gegevens heeft de app een korte tijd als vanouds gewerkt, maar enkele dagen later ontstonden er weer verschillende problemen. Het oorspronkelijke probleem dat de betaalterminal de telefoon niet herkende is weer terug, maar af en toe krijg ik ook de melding om een andere pas te gebruiken. De laatste succesvolle transactie was op 28 januari en de laatste poging was vanmiddag nog. Het resetten van de app of zelfs de volledige telefoon biedt geen enkele uitkomst en ik hou het er dan ook maar op dat de recente update naar Android 6.0 niet fatsoenlijk compatibel is.

Erg jammer, maar ik ga niet langer het risico nemen om bij de supermarkt tijdens het afrekenen voor de rest van de rij voor schut te staan. Bij het verlengen van mijn abonnement over enkele maanden zal ik Smartpass nog wel weer een keer proberen maar tot die tijd hou ik het gewoon weer volledig bij het gebruik van mijn reguliere pinpas.
Anonymous
Niet van toepassing
Wat je nog zou kunnen doen is contact opnemen met de klantenservice om een onderzoek te laten starten. De technische dienst gaat er dan mee aan de slag.
ingshrvs

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij heeft de upgrade naar Android 6.0 er juist voor gezorgd dat ik nu Smart-OV op mijn HTC One m8 kan gebruiken. Met de oude Android versie was er een conflict met het embedded secure element van HTC die ook Mifare Classic 4K ondersteunde.
Ik heb verder geen problemen met betalingen met SmartPass ondervonden op mijn HTC One m8 met Android 6.0
Anonymous
Niet van toepassing
Super dat het bij jou wel werkt
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Ireyon, met de laatste update zou het inmiddels weer helemaal goed moeten werken op de HTC One M8. Gebruik je het nog?
Ireyon
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, ik heb mijn Smartpass account begin maart opgezegd en gebruik sindsdien gewoon Mobiel Betalen van ING. Daar heb ik verder geen problemen mee.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic