My Vodafone zakelijk biedt sinds kort meer mogelijkheden. Je kunt er alles inzien met betrekking tot je aansluitingen en ook de eindgebruikers van de aansluitingen kunnen hier steeds meer zaken zelf regelen. Maar wat kun je er nou precies mee en waar vind je dit?
Je kunt
via onze website inloggen op My Vodafone of de
My Vodafone App gebruiken. Wat je precies kunt inzien en kunt aanpassen is afhankelijk van de manier waarop je inlogt. Hieronder staan de opties per inlogmethode beschreven.
My Vodafone Online My Vodafone AppMy Vodafone OnlineNa het
inloggen start je in een algemeen dashboard met uitleg en diverse informatie over het account. Dit is als het ware de startpagina van My Vodafone. Afhankelijk van je rechten krijg je meer of minder informatie te zien. Boven aan de pagina vind je een aantal menu-opties:
BeheerContacten & NummersInzicht in de aansluitingen en de bijbehorende gebruikers.
ProductenOverzicht van de zakelijke diensten die Vodafone het bedrijf levert. Voor het gemak is ook de accountmanager vermeld.
VPNOmvat alle instellingen benodigd voor een klant met een VPN.
BulkbeheerVoor klanten met veel aansluitingen kan het handig zijn om aanpassingen ‘in bulk’ door te voeren. Je past hier in één keer voor meerdere gebruikers de instellingen aan.
VerbruiksmeldingenAlle verbruiksmeldingen van de aansluitingen van het bedrijf worden op deze pagina vermeld. Omdat het vrij veel kan zijn is het mogelijk om de data te doorzoeken op bijvoorbeeld gebruiker, aansluiting of te filteren op maand. Het is mogelijk om de meldingen tot een halfjaar terug in te zien.
GroepsbundelsEventuele groepsbundels worden, inclusief verbruik, getoond op deze pagina.
Rekeningen RekeningoverzichtInzicht in de openstaande, geplande en betaalde rekeningen van de afgelopen dertien maanden, voor het hele bedrijf of voor een bepaald bedrijfsonderdeel. De pagina heeft tal van filter- en sorteermogelijkheden om de facturen gemakkelijk te vinden.Van elke factuur wordt het bedrag inclusief btw vermeld, de betaalstatus en kan de factuur als pdf worden gedowload.
RekeninggegevensDe rekeninggegevens zoals geregistreerd per rekeningadres worden in deze pagina weergegeven. Je kunt ze doorzoeken en waar nodig gegevens wijzigen.
BestellenProductenAlle mogelijke aan te schaffen producten, van telefoons, accessoires tot en met simkaarten. Door de juiste ‘serviceovereenkomst’ te kiezen worden alleen de bij de overeenkomst behorende producten en de juiste kortingen getoond. Door een product te selecteren volgt een winkelmand om het product daadwerkelijk te kopen.
Sim activerenHier het mogelijk een simkaart te activeren en te configureren.
DienstenIn dit onderdeel zijn de belangrijkste extra diensten opgesomd, eventueel inclusief link om de dienst te activeren.
RekeningmodulesMy Vodafone biedt inzicht in verbruik en facturen, maar niet op heel gedetailleerd niveau: daarvoor krijgen alle enterprise klanten namelijk de tool TEM (Telecom Expense Management). De toegang tot de basisversie is gratis, maar het systeem biedt uitgebreidere mogelijkheden in de betaalde versies. Op deze pagina kan een beheerder deze betaalde versies aanschaffen.
SupportOverzichtDe sectie opent met een overzichtpagina. Van daaruit kun je naar vrijwel alle onderdelen doorklikken.
Statussen & VerzoekenIn het onderdeel Statussen & Verzoeken kun je de status inzien van eventuele cases en tickets die zijn aangemaakt.
Storingen & OnderhoudActuele informatie over storingen en onderhoud is in dit onderdeel van My Vodafone te vinden. Ook zijn hier links naar de dekkingskaart en naar de service navigator.
ServicerapportagesDe servicerapportages geven inzicht in bepaalde onderwerpen zoals storingen voor een bepaalde periode.
BedrijfsgegevensDe details van alle voor het bedrijf geregistreerde bedrijfsadressen zijn op deze pagina inzichtelijk. Ook is het mogelijk adres- en bankgegevens te wijzigen, en de manier waarop de rekening naar het bedrijf wordt verstuurd.
ServiceovereenkomstOnder deze optie zijn alle contractuele afspraken terug te vinden zoals die zijn gemaakt tussen de klant en Vodafone. Dit wordt weergegeven per bedrijfsonderdeel.
Notificatie-instellingenDe accounteigenaar en/of beheerders van My Vodafone kunnen hier aangeven welke voorkeuren ze hebben met betrekking tot servicenotifiaties en rekeninginformatie.
BeheerdersHet hoofdonderdeel ‘beheerders’ maakt het mogelijk voor de accounteigenaar om beheerders aan te maken en/of aan te passen. Het doel van dit onderdeel is het bedrijf de mogelijkheid te geven zelfstandig de beheerstaken te kunnen delegeren onder de medewerkers zonder tussenkomst van Vodafone. Alleen de accounteigenaar wordt nog door Vodafone aangemaakt, de rest via deze sectie door de klant zelf.
My Vodafone AppDe
My Vodafone app is bedoeld voor de eindgebruiker per zakelijke aansluiting. Met een beheerders-account kun je de app niet gebruiken. Het grootste verschil met de particuliere My Vodafone app is dat je geen BloX kunt aansluiten via de app. Je wordt daarvoor verwezen naar je telecombeheerder of de klantenservice.
TegoedHier zie je hoeveel tegoed je nog hebt en hoe lang het duurt voordat je nieuwe bundel(s) ingaan.
VoorwaardenHier vind je de voorwaarden van zakelijk, disclaimer, dienstvoorwaarden en privacy statement.
Abonnement en dienstenHier krijg je inzicht in je abonnement en de specificaties van je abonnement. Je ziet hier ook welke BloX en extra's op je abonnement actief zijn.
RoamingHier kun je de datalimiet voor het buitenland instellen en inzien of er een bundel voor het buitenland aan staat. Je vindt hier ook alle tarieven per land.
SupportDeze optie zie je in elk scherm rechtsboven in beeld. Hier kun je een chat starten met de klantenservice, een Vodafone winkel zoeken of ons forum bezoeken. Je kunt ons zelfs bellen via deze weg
🙂