Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

My Vodafone Prepaid en Hybride vernieuwd

http://voda.fo/ne/wbmq5Beste klanten,

Onlangs hebben we een nieuwe My Vodafone (app) voor onze prepaid en hybride gebruikers gelanceerd als onderdeel van werkzaamheden aan onze systemen. Op https://www.vodafone.nl/vernieuwing kun je hierover teruglezen.

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe My Vodafone app dien je een nieuw My Vodafone account aan te maken op basis van een e-mailadres. Voortaan log je namelijk in met een zelf gekozen e-mailadres in plaats van je mobiele nummer. Als je inlogt in My Vodafone of de app, moet je eerst je gebruikersnaam veranderen. Zodra je bent ingelogd, kun je het vernieuwde My Vodafone gebruiken en bekijken. Heb je nog geen My Vodafone account maak deze dan nu aan.

In het nieuwe My Vodafone kun je o.a. je voicemail instellingen beheren, bepaalde typen gesprekken blokkeren en heb je uitgebreidere mogelijkheden om op te waarderen. Daarnaast zie je ook na inlog direct jouw resterend tegoed. Wel zo handig!
32 Reacties 32
xannemarievdg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sinds my vodafone vernieuwd is word je nu doorverwezen naar internet, maar hier kan ik mijn verbruik van mijn 1GB blox niet meer zien..
Anonymous
Niet van toepassing
Hey xannemarievdg

Het is inderdaad een bekend issue dat als prepaid klanten inloggen op de app dat ze doorverwezen worden naar de website. Op dit moment is er helaas geen andere oplossing voor.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@xannemarievdg,

Ik heb je vraag even verplaatst aangezien hier al een topic over was. Je kunt hier alle informatie vinden.
hadeha

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
en waar staat deze topic want ik kan nu ook niet meer kijken hoeveel blocks ik nog heb
vind het sowieso geen verbetereing deze app de oude was beter

robotmonster

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Die nieuwe update is totaal onbruikbaar. Vernieuwd? Wat is er vernieuwd? Er is simpelweg geen app meer. Het is een linkje naar een website. En waarom moet een linkje naar een site 12 mb zijn?

De site is erg onoverzichtelijk en de informatie die je zoekt is niet moeilijk te vinden, het is er gewoonweg helemaal niet.
Hoeveel tegoed heb ik nog op mijn blox, en tot wanneer zijn ze geldig? Het staat er gewoonweg niet op.

Graag weer een echte app maken. Ik heb deze verwijderd van mijn telefoon, want een linkje naar een site kan ik ook helemaal zelf in mijn browser maken, daar is geen app voor nodig.

Het is behoorlijk backward, een site i.p.v. een dedicated app. Wat is de volgende vernieuwing? Fax?
Windstorm

Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Serkan schreef:
Beste klanten,
.... biedt meer functionaliteiten voor het beheren van je prepaid account. Na het inloggen op de app word je doorgeleid naar My Vodafone web die geoptimaliseerd is voor het gebruik via mobiel.

In het nieuwe My Vodafone kun je o.a. je voicemail instellingen beheren, bepaalde typen gesprekken blokkeren en heb je uitgebreidere mogelijkheden om op te waarderen. Daarnaast zie je ook na inlog direct jouw resterend tegoed. Wel zo handig!
Ongelooflijk hoe Vodafone dit weer weet te vermarkten! Gewoon de App afsluiten voor Prepaid gebruikers en zeggen dat de App vernieuwt is en meer mogelijkheden heeft! Ik kan nu niet meer vanaf me Mobiel makkelijk me resterende MB's en blox tegoeden inzien. Blox activeren kan alleen nog maar per SMS. Niet meer handig via de App.

Graag ook de App weer herstellen voor Prepaid!
hadeha

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
het is een beetje moeilijk te vinden je bloxs
maar als je ingelogt bent ga je naar mijn tegoed
dan gan je naar bekijk je prepaid
dan bekijk je tegoed en verbruik details
en daar staat dan eindelijk je bloxs
hoop extra handelingen
oude app was een stuk makkelijker één handeling en je zag alles
tokost

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo
Sinds gisteren heb ik mij ook opnieuw met E-mail adres ingelogd. Met de PC gaat dat prima, maar met de App niet zo denderend. Gegevens ingevuld, verder naar de website en daar loopt dan het cirkeltje urenlang. De naam is correct geschreven, dus dat kan het niet zijn. Wat kan ik doen?
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo tokost, verwijder en installeer de app eens opnieuw. Dat kan eventueel helpen. Houd ons op de hoogte.
basduivenvoorde

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat een waardeloze "verbetering". De titel van dit topic kan beter worden aangepast naar "My Vodafone Prepaid vernield"! Ik heb de app verwijderd, want de toegevoegde waarde is nu nul. De vorige app was gebruiksvriendelijke en overzichtelijk. Het enige dat de app kan (voor prepaid/hybride klanten) is een link naar een zeer ongebruiksvriendelijke website openen. Als ik een website wil openen, dan open ik mijn internet browser wel. Als ik een app wil openen, wil ik dat alleen de app wordt geopend! Geeft wel vertrouwen om over te stappen naar de concurrent! Vodafone wil met deze app zeggen "wij willen geen prepaid en hybride klanten, daarom proberen we ze op deze manier weg te pesten". Ik zat er aan te denken om mijn hybridecontract om te laten zetten naar een abonnement, maar het verpesten van de app doet mij aan het twijfelen, ook al is de app wel gewoon goed te gebruiken door abonnementsklanten, ik voel me gewoon niet meer serieus genomen door Vodafone. Ik ben sinds 1999 klant bij Libertel/Vodafone, maar ben nog nooit zoooo slecht behandeld door Vodafone, dit is de eerste keer in 16 jaar tijd dat ik serieus overweeg over te stappen naar een andere provider.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
basduivenvoorde jammer om te lezen dat de veranderingen niet zijn bevallen. Ik kan me goed voorstellen dat het even wennen is en de veranderingen voor- en nadelen hebben. Je feedback wordt in ieder geval gewaardeerd.
basduivenvoorde

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Serkan, ik heb de app verwijderd, dus ik hoef nergens aan te wennen. Het enige voordeel dat deze verandering met zich meebrengt is dat ik voor het eerst in 16 jaar eens ga kijken wat de concurrenten mij te bieden hebben. Als het Vodafone abonnementscontract van mijn partner verloopt, zal ik er op aandringen om een nieuw contract bij een andere provider af te sluiten.
Behalve dat de app compleet vernield is, vind ik de manier waarop Vodafone met mijn klacht omgaat totaal waardeloos. Ik heb afgelopen week namelijk een klachtenformulier via jullie website ingevuld, waarin ik mijn ongenoegen uit over de nieuwe "functie" van de app, en als reactie krijg ik:
---------------------------------------------
Beste heer Duivenvoorde,​

Het is inderdaad het geval bij Prepaid.
Wanneer je inlogt op de My Vodafone app wordt je doorgeleid naar My Vodafone.

Meer informatie over deze dienst kun je teruglezen via de volgende link:
http:/​/​forum.vodafone.nl/​t5/​Apps-​Diensten/​My-​Vodafone-​Prepaid-​vernieuwd/​td-​p/​248286?​cmpid=100136

Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Mocht je nog vragen hebben neem gerust contact op met de klantenservice.

Met vriendelijke groet,​

Vodafone Online Feedback

-------------------------------------------
Er wordt met geen woord gerept over "het spijt ons dat onze nieuwe app u niet bevalt", "wij zullen dit doorgeven aan het team dat verantwoordelijk is voor de "functionaliteit" van de app", etc. Pas als ik op een forum mijn ongenoegen uit krijg ik een dergelijke reactie. De link die overigens in die e-mail staat werkt niet, wat er nog meer op lijkt dat mijn klacht niet serieus werd genomen.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben altijd heel positief geweest over Vodafone, en heb jullie ook altijd gepromoot bij mensen die een nieuwe provider zochten, maar door deze ervaring zal ik dat niet meer doen. Integendeel, ik zal anderen afraden om bij Vodafone klant te worden, tenzij ze alleen waarde hechten aan een goede 4G dekking.
keesw1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het ergste vind ik dat ik de telefoon van mijn zoon niet meer kan opwaarderen.Ik moet voor hem een eigen account maken met mijn rekening of ik moet een opwaardeerkaart in de winkel gaan halen want via de site werkt het gewoon niet.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey keesw1

Het klopt inderdaad dat er een apart account aangemaakt dient te worden.
Wat je wel kan doen en dan spreek ik even uit mijn eigen ervaring omdat ik een keer in de zoveel tijd ook beltegoed koop voor me neefje en nichtje is via de website: www.beltegoed.nl
Hierdoor hoef jij niet het rekening nummer te koppelen en kun je beltegoed aanschaffen wanneer jij dat wilt.
Ik weet dat dit niet een directe oplossing is voor het probleem maar zo kun je in ieder geval vooruit en hoef je niet naar de winkel.
tokost

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Serkan.
Heb gisteren de app verwijderd en vandaag weer geinstalleerd. Geen enkel vooruitgang. Sinds 5 Minuten loopt nu het cirkeltje. Phone is een Iphone4 Update 7.1.2. (Een latere Versie is niet meer mogelijk, dus dat was dan ook mijn laatste Iphone) Woon in het buitenland, maar ben regelmatig in Nederland, waar ik deze app ook nodig heb voor opwaardering en installeren van boxen. Ik heb de app geprobeerd met beide simkaarten, maar geen positief resultaat. Help, help.
P.S.: Waarom heb je jullie die app veranderd? Wat was er niet goed aan de oude? Die funktioneerde in ieder geval.
Groetjes Ton
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Ton,

De app is veranderd omdat alle prepaid nummers zijn over gezet naar het nieuwe systeem van Vodafone.
Kun je wel inloggen via de website zelf?
jonathan1533

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Waarom hebben julie my vodafone app helemaal veranderd? wat mij betreft deed het oude vodafone app het goed en het was overzichtelijker nu moet je met je email adres inloggen terwel het met je telefoonnummer sneller was en als je nu naar de vodafone app gaat word je door verwezen naar een website. Mijn conclusie is dus dat het vernieuwde vodafone app voor mijn mening zeer slecht is het oude app was veel beter en overzichtelijker ik kan niet eens zien hoeveel mb ik heb.Soms waren er problemen met het oude vodafone app maar julie konden net zo goed al die problemen herstellen inplaats van een hele nieuwe app maken.

Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste jonathan1533 bedankt voor je reactie ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic aangezien het zo te lezen over onze My Vodafone Prepaid App gaat. Jammer dat de veranderingen niet naar wens zijn. We waarderen je feedback in ieder geval.
jonathan1533

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Is het niet mogelijk om het oude app weer in het systeem te ktijgen? want als ik het zo zie zijn er meer mensen die niet tevreden zijn over de nieuwe app. Ik hoop dat julie hiermee wat mee willen doen. Anders kijk ik welke provider het best voor mij te bieden heeft.

Groetjes Jonathan
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic