Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

My Vodafone Prepaid en Hybride vernieuwd

http://voda.fo/ne/wbmq5Beste klanten,

Onlangs hebben we een nieuwe My Vodafone (app) voor onze prepaid en hybride gebruikers gelanceerd als onderdeel van werkzaamheden aan onze systemen. Op https://www.vodafone.nl/vernieuwing kun je hierover teruglezen.

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe My Vodafone app dien je een nieuw My Vodafone account aan te maken op basis van een e-mailadres. Voortaan log je namelijk in met een zelf gekozen e-mailadres in plaats van je mobiele nummer. Als je inlogt in My Vodafone of de app, moet je eerst je gebruikersnaam veranderen. Zodra je bent ingelogd, kun je het vernieuwde My Vodafone gebruiken en bekijken. Heb je nog geen My Vodafone account maak deze dan nu aan.

In het nieuwe My Vodafone kun je o.a. je voicemail instellingen beheren, bepaalde typen gesprekken blokkeren en heb je uitgebreidere mogelijkheden om op te waarderen. Daarnaast zie je ook na inlog direct jouw resterend tegoed. Wel zo handig!
32 Reacties 32
basduivenvoorde

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vraag mij af of Vodafone ook de beoordelingen van de My Vodafone app in de Playstore lezen, want sinds de app "vernield" is scoort de app gemiddeld minder dan 1,5 ster (van de maximale 5 sterren die een app kan krijgen). M.i. zijn héél veel Vodafone Prepaid en Hybride gebruikers niet blij, om het zachtjes uit te drukken, met de vernielingen die Vodafone sinds juli heeft doorgevoerd.
En uit de reacties van de Vodafone medewerkers in deze topic concludeer ik dat Vodafone haar Prepaid en Hybride klanten meer als last ziet dan als klanten. Op klachten wordt gereageerd "we vermelden uw mening in onze systemen", op een klacht dat er niet meer voor andere 06 nummer kan worden opgewaardeerd wordt geantwoord "ga maar naar een andere website, want Vodafone wil jullie niet meer helpen".

Wat overigens wel erg vreemd is, is dat ik wel mijn gegevens wel nog op de "oude" (= goede en gebruiksvriendelijke) manier kan bekijken via mijn Samsung tablet. Dus de smoes dat het niet meer mogelijk is om via de oude manier de app te gebruiken is klinkklare onzin! Vodafone moet Prepaid en Hybride gebruikers de mogelijk geven om "My Vodafone account" op te heffen en in te laten loggen met hun 06-nummer.
Rudie1972

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Om je blox e.d in te zien op een snellere manier dan de "nieuwe" vodafone app.

Sms "status" naar 4000 gratis sms dienst.
psajdakk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
It is quite not serious behavior, that I have to use the web/www Prepaid.
For what reason is this apps in apple store, if it is not working?
Do you have a specific date when, it will work as expected for Prepaid?
Thank you in advance.

iphone 6 +

Ps. For contract Abonnementen it works correctly. Why?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
psajdakk , the app is also used by customers with subscription and business customers, so that's why it's still in the Apple Store. We don't have a specific date when the maintenance is done.
marco-boom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als de app na het inloggen direcht naar de browser verwijst, wat is dan nog de toegevoegde waarde van de app voor Prepaid-klanten? Het lijkt me juist handig als dit niet gebeurd en alles direct vanuit de app gedaan kan worden.
Dan ten tweede. De app bewaart voor Prepaid-klanten ook geen gebruikersnaam en wachtwoord.
Dus iedere keer als je de app als Prepaid-klant opent moet je eerst een gebruikersnaam en wachtwoord intoetsen en daarna wordt je doorverwezen naar de browser. Aangezien de meeste browsers zelf wel gebruikersnamen en wachtwoorden kunnen onthouden is het voor Prepaid-klanten zelfs gemakkelijker om direcht de browser zelf te openen en de app My Vodafone helemaal niet te gebruiken. Zelf hoop ik eigenlijk op een goede update van de app en om die reden staat de app nog geïnstalleerd. Een app geniet bij mij vrijwel altijd de voorkeur aangezien dan alleen relevante gegevens over internet worden verzonden. Via een browser zal vaak ook de complete opmaak (inclusief afbeeldingen etc) worden verzonden over internet. Wat erop neerkomt dat de app waarschijnlijk een kleinere gegevensstroom gebruikt dan de web-versie, en dat is wel zo aantrekkelijk voor Prepaid-klanten.
Anonymous
Niet van toepassing
Bedankt voor je feedback , we gaan dit zeker meenemen. Op dit moment is het helaas zo dat je inderdaad wordt door gelinkt naar de website.
Windstorm

Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Wanneer kunnen prepaid gebruikers weer gebruik maken van de App, zoals dat voor Juni het geval was?

Ik dacht dat het doorlussen naar de website voor Prepaid gebruikers een tijdelijk iets was??
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
We hebben het even voor je nagevraagd en de veranderingen/vernieuwingen zijn niet bedoeld voor de korte termijn. Dus de app blijft vooralsnog zoals deze nu is.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Windstorm , marco-boom , basduivenvoorde , jonathan1533 , tokost , hadeha ,@robotmonster


Bedankt voor jullie feedback. Mede dankzij deze feedback kun je sinds vandaag, 3 februari 2016 na het installeren van de laatste update (Versie 4.11.0) weer volledig gebruik maken van de My Vodafone App. Wordt je na de update toch nog doorverwezen naar de website? Verwijder dan het ingestelde account uit de My Vodafone App en voeg deze opnieuw toe. Je kunt eventueel ook de My Vodafone App verwijderen en opnieuw installeren.
basduivenvoorde

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Marc,

Daar zijn jullie dan wel rijkelijk laat mee. Ondertussen ben ik nu een tevreden klant bij KPN, waar ik voor een € 2,50 meer in de maand, 5 keer meer data en 4 keer meer minuten/sms in mijn bundel heb. Dankzij jullie klantonvriendelijke houding ben ik mij vorig jaar gaan verdiepen in KPN mobiel en kwam toen achter KPN Compleet (dubbele data, dubbele minuten/sms, gratis HBO/kids/pluspakket op tv, €5 korting per mobiel contract, gratis onderling bellen), en dat werkt prima voor mij aangezien wij ook KPN alles-in-1 hebben. Aan het eind van het jaar loopt het Vodafone contract van mijn vrouw af en zal ook zij overstappen naar KPN.

Met vriendelijke groet,

Bas
marco-boom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Top, uiteraard kost het veel tijd om dergelijke aanpassing door te voeren. Dus alle begrip dat dat eventjes op zich heeft laten wachten. Nog een vraagje: de app voor windows phone is nog niet geüpdate, zal die ook geüpdate worden?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
marco-boom , ik heb het voor je nagevraagd, maar op dit moment is er niets bekend over het plannen of updaten van de My Vodafone app voor Windows Phone. Mocht daar iets in veranderen dan wordt dit op onze website vermeld.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten en gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic