gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes

My Vodafone App

Hey allemaal,

Het is zover!. Vodafone gaat een nieuwe app lanceren.

Het gaat om een My Vodafone app. Deze app is geschikt voor iOS en Android.
De app is vanaf vandaag beschikbaar voor Android, iOS zal spoedig volgen.

Momenteel weliswaar voor de telefoons en nog niet voor de tablets.
De app is ook beschikbaar voor niet Vodafone gebruikers.

Zoals de naam doet vermoeden weten jullie waarschijnlijk al waar het om gaat.
Met deze app krijg je inzicht in je tegoed en verbruik.

Je dient hiervoor natuurlijk wel een Vodafone klant te zijn en je via de app in te loggen op My Vodafone. Buiten dit zijn er natuurlijk meer opties mogelijk.

Even de mogelijkheden op een rijtje:

Indien je niet bent ingelogd of geen Vodafone klant bent:


  • Aanbieding van nieuwe telefoons met de mogelijkheid om meteen te bellen met de telefonische verkoop afdeling.
  • Bekijken van de buitenland kosten met mogelijkheid om via sms je passport aan te zetten.
  • Entertainment & Web diensten zoals Mobile TV, Games, Music, Fun en Adult.
  • Apps & Diensten, een overzicht van Vodafone apps en aanbevolen apps.
  • Tarieven overzicht van de prijzen van Vodaofne voor abonnementen en voor prepaid.
  • Zoek een winkel, kan op postcode/plaats of via GPS
  • Klantenservice: FAQ of benaderen van Vodafone via 1201 of Twitter
Indien je wel bent ingelogd op My Vodafone:


  • Al het bovenstaande
  • Tegoed en verbruik
  • Bekijk je abonnement en aangesloten BloX
  • BloX aansluiten
  • Alleen voor prepaid: opwaarderen
  • Alleen voor prepaid: spoedtegoed

Voor de opties van Entertainment & Web en Apps & Diensten ligt het wel aan de telefoon die je hebt wat er precies zichtbaar is.

Wat met de ene telefoon wel mogelijk is is niet altijd voor een andere telefoon ook mogelijk.
Het inloggedeelte is momenteel alleen nog mogelijk voor klanten met een particuliere abonnementsvorm, m.u.v. Sizz en Hollands Nieuwe, en prepaid klanten.

Ga gewoon eens naar de Market of App Store en installeer de app.

Online Android Market



En laat ons weten wat je ervan vindt. Kunnen we nog iets verbeteren?

27 Reacties 27
SScheffer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het een hele mooie App, heel overzichtelijk.
 
Qua inhoud kan het nog veel uitgebreider, vooral als het gaat om dataverbruik.
Er staat nergens vanaf welke datum er wordt gemeten, is dit standaard de eerste van de maand?
Mijn abo is namelijk op de 14 ingegaan, wordt er dus vanaf de 14e gemeten of vanaf de 1e?
 
Ik heb een Galaxy Nexus en die houdt ook de MB's bij, en ik verwacht niet dat deze precies hetzelfde zijn als de werkelijkheid, maar wel ergens in de buurt.
Volgens mijn telefoon heb ik in de afgelopen 30 dagen 381 MB verbruikt.
Volgens mijn telefoon heb ik sinds 1 februari 2012, 158 MB verbruikt.
Volgens de My Vodafone app heb ik 244,80 MB verbruikt.
Of is dit het tegoed aan MB's??? Dat zou wel kunnen namelijk, 400 MB - 158 MB = 242 MB. Dat komt al aardig in de buurt van wat My Vodafone aangeeft.
 
Kunt u dit aub bevestigen? De app geeft dus tegoed aan MB's weer, niet de hoeveelheid verbruikte MB's?
 
En als advies, graag meer uitgebreide info over dataverbruik. Dus hoeveel iedere afzonderlijke app heeft verbruikt. Mijn telefoon kan dit allemaal bijhouden, maar ik zou het meer vertrouwen als het vanuit Vodafone komt.
 
Mooi app, erg overzichtelijk!
gerdehaas
topicstarter
Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hoi Sscheffer,

Welkom op het forum.

Dankje voor je post.
Ik zal je enige duidelijkheid verschaffen hiervoor.

Dat er niet staat vanaf wanneer er wordt gemeten komt omdat onze bundels altijd op de 1e van de maand ingaan.
Is je abonnement niet op de 1e ingegaan wordt er pro-rato berekend hoeveel je nog zou hebben tot het eind van de maand en wordt die hoeveelheid zichtbaar.

Het aantal MB's wat zichtbaar is is het aantal wat je nog tegoed hebt.
Dit om duidelijkheid te verschaffen hoeveel je nog kunt gebruiken en niet hoeveel je al verbruikt hebt.
Veel mensen vinden het prettiger om te weten hoeveel ze nog hebben dan hoeveel ze al gebruikt hebben (the glass is half full).

Door privacy wetgeving kunnen we helaas geen uitgebreide datainformatie verstrekken.
Vodafone ziet alleen hoeveel je verbruikt, niet waaraan.

SScheffer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt! Duidelijk antwoord.
Goliath

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de "My Vodafone app" geinstaleerd op mijn telefoon, wanneer ik deze open staat er dat ik moet inloggen voor meer opties, dus ik log in met mijn telefoon nummer en wachtwoord die ik op de site gemaakt heb, ik wacht even en onderin de app komt in het groen te staan. 
Echter kan ik mijn gebruik en tegoed niet inkijken en ondanks dat de app aangeeft ingelogt te zijn blijft er in het midden van het scherm staan dat ik meer opties heb als ik inlog, alsof hij me dus helemaal niet ingelogt heeft zoals de app beweerd. 
Ik heb de app gewoon via de site gedownload, dus het moet de officiele wel zijn. 
Bij mij werkt deze app dus niet
Goliath

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Geen reactie?
h66

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Net als elke ochtend ging ik buiten m'n 3G aanzetten. (prepaid,blox). Maar m'n telefoon maakt geen verbinding met 3G?. İk hrb alles al geprobeerd; -telefoon aan- en uitzettrn, batterij eruit halen en ik heb hem zelfs gereset, maar toch doet hij het niet. Als ik op mobiele netwerk klik moet ik op 'OK' klikken en automatisch maakt hij weer verbinding, maar dit keer niet. İK HEB 117 MB's !!!

Kan iemand mij misschien helpen?

Groetjes,
H
haste

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo gerdehaas,
 
Ik heb sinds vandaag een Vodafone abonnement.
Zojuist heb ik op mijn Galaxy note de app geïnstalleerd en mij aangemeld met telefoonnummer en wachtwoord.
Hij logt in en zegt dat ik ook dat ik aangemeld ben. De app laat alleen niet toe dat ik op 'tegoed' en 'abonnement' kan klikken.
Bovenin blijft ook de tekst staan 'Wil je Toegang tot my Vodafone en alle opties die daarbij horen? Log dan nu in.'
Maar eh.. dat heb ik al gedaan.. 😉
 
Wat gaat er fout?
MeFredj

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Same here! Geen inzicht in mijn tegoed/dataverbruik ondanks dat ik ben ingelogd... Teleurstelling.
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey mensen!

Goed om te zien dat er zo veel feedback komt mbt deze applicatie, we stellen dit enorm op prijs en we proberen zo goed mogelijk alles mee te nemen en te verbeteren. Nou even goed de excuses voor de laten reactie, het is vrij druk geweest (nog steeds eigenlijk) voor ons en we proberen zo goed mogelijk iedereen te helpen.

First things first...

My Vodafone App is nu ook op iPhone te downloaden!
Ja, je leest het goed mensen, je kunt hem nu ook op je iPhone installeren en gebruiken.
Om meer informatie te krijgen ga naar deze link: Link

Terug komen op de vragen en feedback (ik ga ze een voor een na).
@Goliath:
- Dus als het goed is blijft hij beweren dat je niet ingelogd bent? Kun je helemaal niets van de extra opties gebruik maken? Ow en welk toestel gebruik je? (Handig om te weten).
@H66:
- Deze vraag zou ik in Vodafone Red Room plaatsen ivm dat het geen betrekking heeft met dit onderwerp. (Lijkt mij dat er iets mis is met het toestel, ga even langs de Vodafone winkel)
@Haste/MeFredj:
- Dit probleem heb ik even doorgezet naar de makers van de applicatie, ik kom hierop terug!
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Kleine update op de vraag van Haste en MeFredj, er was een vertraging/storing in het tegoed verbruik in de My Vodafone App. Het zou nu moeten opgelost zijn, indien het probleem nog aanwezig is zou ik willen vragen om het My Vodafone account + wachtwoord te sturen via een Private Message

Alvast mijn dank!
Kevin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Leuke app,
 
maar de informatie klopt niet. Mijn data tegoed zou nog 12 MB zijn terwijl deze nu rond de 400 zou moeten zijn. Via de website wordt het wel juist weergegeven, via de app niet helaas.
SanderM

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone medewerker!
 
Ik heb sinds kort een Windows Phone 7.5 toestel (Lumia 800) en kwam er achter dat er voor dit OS nog geen Vodafone verbruik app is. Staat deze nog in de planning? Ik zal vast niet de enige zijn die er met smart op zit te wachten...
 
M.v.g.
 
 
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Op dit moment staat het nog niet op de planning om een WP7 app te maken, maar we geven je boodschap door!
Je kan nu het beste gebruik maken van m.vodafone.nl

Toch veel plezier daarmee gewenst!
wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik gebruik nu een tijdje de app op de iphone. Er wordt nooit de juiste informatie over mijn tegoed gegeven. Soms een bedrag wat buiten de bundel zou zijn, wat niet klopt. Er staat dat ik een databundel heb van 250mb, terwijl dat 1 Gb is.
Log ik in op de website zie ik wel de juiste gegevens.
journeyrid

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Mijn my vodafone op me mobiel is 1x gecrast en sinds dien blijft bij internet altijd staan 7,14 MB heb app verwijderd en op nieuw geinstalleert en dit blijft zo. Ik vond het een hele fijne app hoe krijg ik die app weer aan de praat? ( tegoed van bellen doet hij nog wel) Weet iemand A.U.B een oplossing? ( samsung nexus)
Rvdstruijf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Patrick ik zie dat Goliath nog niet heeft gereageed, maar ik heb precies hetzelfde probleem, Ik heb een Samsung Galaxy Note en gebruik de Vodafone app. Maar ondanks dat ik ben ingelogd zijn de knoppen Tegoed & Abonnement grey-out en kan ik ze dus niet gebruiken. Erg jammer want dat zijn natuurlijk wel de belangrijkste knoppen 😉
Rvdstruijf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
My vodafone app (Android/Samsung Galaxy Note toestel) geeft de gesprekstijd , het aantal sms-en en gebruik van de mobiel naar vast blox goed weer. Alleen het data verbruik blijft hangen op 11 mb, terwijl de website aangeeft dat ik al bijna 200mb heb verbruikt. Hoe kan dit? Voor de rest prima app, dus zou mooi zijn als ook het data verkeer werkt!
relax

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi
 
ik heb de vodafone app geinstalleerd op mijn samsung galaxy s2 met vodafone abonnement 140belminuten en 1 gig internet
maar de opties tegoed is niet beschikbaar, kan nergens zien hoeveel beltegoed of mb aan data ik nog over heb
hebben jullie hier een oplossing voor, of weten jullie een andere app die dat wel kan.
 
wel handig als ik weet wat ik nog over heb.
 
m.v.g.
 
patrick
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi Patrick,
 
Je bent op dat moment wel ingelogd in de app?
Want zonder in te loggen kun je inderdaad je verbruik niet zien.
 
Geeft MyVodafone op de computer wel je juiste verbruik weer?
 
M.b.t. internet verbruik zijn er meerdere apps te krijgen om je verbruikte mb's in de gaten te houden. 
Zelf gebruik ik watchdog, werkt prima. Ik zag dat DroidGuru hier ergens anders op het forum het ook over zo'n apps heeft gehad. Zou je eens even moeten opzoeken...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic