Milkytan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Muziek als alarm (Xperia Z2)

Heeft iemand enig idee hoe je een liedje vanaf de SD kaart als alarmtoon in kan stellen? Ringtone lukt me nog wel, maar verder kom ik ook niet. Ik weet dat ik het via de computer in de map kan zetten waar de telefoon de alarmtonen uit haalt, maar het lijkt me toch dat er een makkelijkere manier moet zijn. Diverse userguides geven aan dat je, wanneer je de alarmtoon selecteert, op een muzieknootje kan klikken om naar je eigen muziek te komen; bij mij staat er echter nergens een muzieknootje.

Hier een screenshot van hoe het er wél uit ziet:
http://imgur.com/xl3XPTa

Help?
3 Reacties 3
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Milkytan,

Ik denk dat het beste wel is om via je computer de betreffende mp3 in 'alarms' map te zetten. Mocht je deze map niet hebben dan kun je deze aanmaken. Op zich kost dit toch niet zoveel moeite?

Wellicht dat er ook apps beschikbaar zijn om hetzelfde te doen. Kijk hiervoor in de Play Store. Ik mag geen specifieke apps aanraden.

De optie met het 'muziektoontje' zegt mij niets. Wellicht dat dit bij sommige versies wel is aangeboden, maar ik heb het nog niet eerder gezien.
Milkytan
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier staat het onder "To set the sound for an alarm" (oké, valt me net pas op dat dit voor het tablet is, maar ik heb het in meer dan één userguide gezien toen ik het op zocht en daar tussen zaten volgens mij ook wel wat die voor de telefoon waren)

Het probleem is ook niet dat het moeite kost, maar ik ben anders gewend en het... nou ja, je zou zeggen dat je dat soort dingen gewoon op de telefoon zelf kan regelen zonder dat daarbij een computer aan te pas komt, dat kon bij alle andere telefoons die ik heb gehad namelijk wel. Maar ja, alsnog bedankt voor de suggestie.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic