jensvdweele

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Multisim in laptop: "kan geen verbinding maken"

Hallo Vodafone!

Toen ik onlangs mijn abonnement verlengde, kreeg ik een nieuwe multisim toegestuurd. Deze heb ik in mijn laptop gestopt. Maar sindsdien lukt het niet meer om verbinding te maken. Met de oude multisim deed ie het wel prima.

- Ik zie in Windows 7 rechtsonderin wel het netwerk staan: "voda NL" met 3 streepjes.
- Als ik daar op klik gaat hij verbinding maken. Dan krijg ik vrij snel de melding:
"Kan geen verbinding maken. Verbinding is mislukt".
Met een grote knop "problemen oplossen".

- Als ik voor die optie kies, krijg ik de volgende melding:
"De gegevensservice voor mobiele-breedbandapparaten is op deze locatie niet beschikbaar. Vraag uw mobiele provider om hulp als het probleem aanhoudt".

Het kan echter niet aan mijn locatie liggen, want ik heb het op verschillende plekken geprobeerd, waar ik met mijn smartphone gewoon 4G+ haal.

Ik heb de Vodafone klantenservice al gebeld en die medewerker heeft bevestigd dat de nieuwe multisim geactiveerd is en het dus gewoon zou moeten doen. Ook heb ik APN-instellingen gekregen, namelijk office.vodafone.nl met user :vodafone en wachtwoord: vodafone. Ook heb ik live.vodafone.com geprobeerd maar die doet het ook niet.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Alvast bedankt!

6 Reacties 6
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Hoi @jensvdweele, ik zie dat er nog niemand gereageerd heeft. Zou je allereerst eens kunnen testen of je MultiSim wel verbinding maakt als je deze in een ander apparaat of je telefoon plaatst?
jensvdweele
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het meedenken! Heb mijn SIM in m'n mobiel gestopt en daarin doet ie het prima. Het heeft dus iets met mijn laptop te maken... Iemand een idee wat ik kan proberen?
jensvdweele
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg nu deze foutmeldnig:

De verbindingsbewerking (contextactivering) voor het mobiele-breedbandnetwerk is mislukt met de foutcode 0

Neem contact op met de mobiele provider of fabrikant van het apparaat.
De registratie van het mobiele breedbandnetwerk, de koppeling van pakketten of het activeren van de context van de mobiele verbinding is mislukt.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Klik op je icoontje links onderaan
Rechtermuis knop op je netwerk en kies properties
En zet hier de APN gegevens die ook in je telefoon staan (check even of die overeenkomen met die van de klantenservice)

jensvdweele
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Netwerkfreak. Bedankt voor je reactie maar dat heb ik natuurlijk al geprobeerd (zie ook mijn openingspost).. niemand een ander idee??
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@jensvdweele,

Heb je ook al eens de Vodafone software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zo niet raad ik je aan dat eens te doen. Kun je me ook aangeven welke versie je op dit moment gebruikt? Laat je me weten of het heeft geholpen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic