Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

MultiSim: 1 databundel voor smartphone & tablet



Hi allemaal,

Vodafone heeft een nieuwe dienst geïntroduceerd per vandaag (dd. 04/03/2013), MultiSim: 1 databundel voor je smartphone en tablet.

Met MultiSim gebruik je mobiele data op je tablet uit dezelfde databundel als je smartphone. Je ontvangt een extra datasimkaart die je in je tablet gebruikt. Bovendien krijg je 200 MB extra voor maar €5 per maand + eenmalig €7,50 aansluitkosten
Deze service is inbegrepen bij het Red Superabonnement. Ben je op zoek naar meer informatie over de nieuwe Vodafone Red abonnementen, hou vandaag het Forum in de gaten, want er zal later vandaag ook een nieuw topic gewijd worden aan deze nieuwe abonnementen.

Wat zijn de voordelen van multisim?
1. 1 Databundel voor je smartphone en tablet, je hebt geen extra contract nodig
2. Gebruik je smartphone en tablet tegelijkertijd, los van elkaar en waar je ook bent


Hoe werkt het
Als je MultiSim aansluit, krijg je een extra datasimkaart voor je tablet binnen twee werkdagen thuisgestuurd op je factuur adres.
Bij deze simkaart hoort een apart 06-nummer. Je kunt er alleen mee internetten, niet bellen of sms’en. Daarbij gebruik je de databundel van je smartphone-abonnement. Je kunt je telefoon en tablet gewoon tegelijkertijd gebruiken. Superhandig dus. Heb je nóg een tablet en wil je hier ook op internetten? Dat kan. Maar je kunt maximaal 2 MultiSims bestellen bij je abonnement.

Nano-, micro- of standaard simkaart?
Bij de MultiSim krijg je twee simkaartadapters. Daarmee kun je het formaat van je extra datasimkaart aanpassen. De simkaart is standaard een nano-simkaart. Met de houders kun je het formaat aanpassen naar een micro- of standaard simkaart, zodat hij altijd in je tablet past.

Kosten beheersen
Je kan op verschillende manieren inzicht krijgen in het verbruik en kosten van MultiSim:

  • Via My Vodafone: Wil je weten hoeveel data je gebruikt en wat de status is van je bundel? Ga dan naar MyVodafone of download de My Vodafone App op je smartphone en tablet: vodafone.nl/myvodafonemobiel LET OP: op My Vodafone kun je alleen inloggen met het 06-nummer van je abonnement.
  • Verbruik notificaties: Je ontvangt een sms op je smartphone en tablet wanneer de limiet van je databundel (bijna) bereikt is.
  • Inzicht in kosten: De kosten en het dataverbruik van de MultiSim kun je achteraf zien op je maandelijkse Vodafone rekening via vodafone.nl/myvodafone

Buitenland
Je kunt de extra datasimkaart ook in het buitenland gebruiken. Als je bij je abonnement de Alles-in-1 op Reis Dagbundel aanschaft, maak je met MultiSim bovendien gebruik van de extra MB’s in het buitenland. De 35 MB die hoort bij de Alles-in-1 op Reis Dagbundel wordt gedeeld op je smartphone en je tablet.

Extra data
Afhankelijk van het abonnement dat je kiest krijg je wel of geen extra data bovenop je bundel. Heb je een Bel+Sms+Web-100, Bel+Sms+Web-200, Red Essential of Red abonnement? Dan kost MultiSim € 5 per maand, en krijg je 200 MB extra bovenop je databundel. Heb je voor een Red Super abonnement gekozen? Dan is de MultiSim gratis, maar krijg je geen extra data.

Contractduur
Als je MultiSim aansluit, dan geldt dit gedurende de looptijd van je smartphone-abonnement.

Wat kost het
MultiSim is gratis bij een Red Super abonnement. Bij de andere abonnementen kost de MultiSim € 5 per maand en eenmalig € 7,50 aansluitkosten. Deze kosten gelden voor alle MultiSims die je bestelt.

Wat heb je nodig
Je hebt een tablet nodig met een simkaartingang/3G-verbinding. Bijvoorbeeld een iPad Wifi + 3G of een Samsung Galaxy Tab Wifi + 3G. Alleen klanten met een abonnement besteld op 4 maart of later kunnen MultiSim gebruiken. Heb je een ouder abonnement, check dan of je je abonnement kunt verlengen. Dit kan namelijk al 4 maanden voor de einddatum van je contract. Kan dit nog niet en wil je toch internetten op je tablet? www.vodafone.nl/startup)
  • Mobiel internet gebruiken op je tablet
    Heb je nog meer vragen over MultiSim, stel dan hier je vraag!


    Ga jij een MultiSim aanschaffen? Deel dan ook hier je ervaringen met overige geïnteresseerden. Ik ben erg benieuwd hoe het bevalt en wat jullie ervan vinden. Het lijkt mij namelijk erg handig!


  • 34 Reacties 34
    frenneke

    Ontdekker
    • 4Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Hallo,
     
    Vandaag wilde ik een sim only bestellen via de family en friends site.
    Ook wilde ik graag de multi sim erbij bestellen.
    Dit bleek niet mogelijk bij een bel-sms-web abonnement, terwijl ik hier toch echt onderstaande lees:
    "Heb je een Bel+Sms+Web-, Red Essential of Red abonnement? Dan kost MultiSim € 5 per maand, en krijg je 200 MB extra bovenop je databundel."
    Kan je dit misschien uitleggen? Zou namelijk erg graag die multisim willen hebben 😞
    Erikje01

    Ontdekker
    • 2Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Ik heb een multisim business red super abonnement, maar ben er deze week proef ondervindelijk achter gekomen dat de tablet multisim alleen in Nederland werkt en niet in het buitenland.
    Een verklaring hiervoor is van Vodafone niet te krijgen behalve dat "het niet kan en dat je in het buitenland via tethering met je telefoon het internet op moet".
    Vreemd en voor mij een onverklaarbare situatie. Data komt uit hetzelfde abonnement dus het kan niet aan de te verwachten gebruikskosten liggen.
    Rowie

    Raadgever
    • 197Posts
    • 3Oplossingen
    • 20Likes
    Hi Frenneke,

    Het klopt inderdaad, ook met een Bel+Sms+Web 100/ 200 zou je gewoon een MultiSim moeten kunnen bestellen.
    Ik lees ook dat je deze via My Vodafone en de Klantenservice (1201) kunt aanvragen.
    Kun je eens kijken of het via My Vodafone wel lukt?
    Ik hoor graag van je.
    frenneke

    Ontdekker
    • 4Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Hoi Rowi,
     
    Nou heb met diverse mensen via facebook (op verzoek via pm) discussie gehad. 
    Ik heb namelijk een bel-sms-web altijd afgesloten op 18 maart!
    Met dit abonnement zou ik nu dus geen multisim af kunnen sluiten....alle medewerkers van Vodafone verwijzen dan naar de voorwaarden van mijn abonnement. Echter volgens de voorwaarden van Multisim, zou ik gewoon aan de voorwaarden voldoen. Er stond immers nergens dat het alleen de bel-sms-web 100 en 200 bundels betrof! Ik kreeg gelijk dat dit niet juist vermeldt was en nu is dat idd aangepast op de site. Maar toch kreeg ik geen multisim......
    Mooie manier om om te gaan met klanten!! Foutje, bedankt!! Op 29 april gaat mijn abonnement in, inmiddels heb ik al contact gehad met mijn rechtsbijstand, ga hier dus echt verder mee. Schandalig voor een bedrijf als Vodafone!!
    Astrid
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 1746Posts
    • 107Oplossingen
    • 137Likes
    Hallo frenneke,

    Ik kan me voorstellen dat je ook heel graag gebruik wilt maken van die handige Multi-Sim.
    Zoals mijn collega's je al hebben laten weten is deze niet te combineren met jouw huidige abonnement.
    Je zou er wel voor kunnen kiezen om je abonnement te wijzigen in een van de abonnementen waarmee deze MultiSim wel te combineren is.
    frenneke

    Ontdekker
    • 4Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Hallo,
    Zoals je andere collega's geef ook jij geen antwoord op mijn vraag :@
     
    Waar staat in bovenstaand stuk dat ik geen multisim kan krijgen?
    Er staat duidelijk:
    Extra data
    Afhankelijk van het abonnement dat je kiest krijg je wel of geen extra data bovenop je bundel. Heb je een Bel+Sms+Web-, Red Essential of Red abonnement? Dan kost MultiSim € 5 per maand, en krijg je 200 MB extra bovenop je databundel. Heb je voor een Red Super abonnement gekozen? Dan is de MultiSim gratis, maar krijg je geen extra data.

    Contractduur
    Als je MultiSim aansluit, dan geldt dit gedurende de looptijd van je smartphone-abonnement.

    Wat kost het
    MultiSim is gratis bij een Red Super abonnement. Bij de andere abonnementen kost de MultiSim € 5 per maand en eenmalig € 7,50 aansluitkosten. Deze kosten gelden voor alle MultiSims die je bestelt.

    Wat heb je nodig
    Je hebt een tablet nodig met een simkaartingang/3G-verbinding. Bijvoorbeeld een iPad Wifi + 3G of een Samsung Galaxy Tab Wifi + 3G. Alleen klanten met een abonnement besteld op 4 maart of later kunnen MultiSim gebruiken.
     
    Dat is de informatie die ik had toen ik mijn abonnement bestelde op 18 maart.
    Mijn abonnement wijzigen?? Het moet zelfs nog in gaan...........
    Astrid
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 1746Posts
    • 107Oplossingen
    • 137Likes
    Beste frenneke,

    Je geeft aan dat dit niet blijkt uit bovenstaand artikel.
    Het is erg jammer maar, ik herhaal het nogmaals, aan jouw aangevraagde abonnement kan geen Multi-simkaart gekoppeld worden. Dat is gewoon niet mogelijk. Hoe graag jij, of ik, dat ook zouden willen.
    Wat verwacht je dat we via het forum voor je kunnen betekenen hierin?
    frenneke

    Ontdekker
    • 4Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Beste Astrid,
     
    Wat ik verwacht is een stukje onderbouwing!
    Alleen roepen dat het niet mogelijk is daar heb ik niks aan.
    Het is idd jammer dat er geen multisim gekoppeld kan worden, alleen een antwoord waarom dit niet kan heb ik nog steeds niet gehad.
    Astrid
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 1746Posts
    • 107Oplossingen
    • 137Likes
    De nieuwe abonnementen zijn geheel anders opgebouwd dan het abonnement dat jij hebt aangevraagd.Hierdoor is het technisch niet mogelijk om er een MultiSim aan te koppelen. Om verwarring in de toekomst te voorkomen heb ik het bericht van Stevie aangepast.Ik vind het erg vervelend dat hierdoor verwarring is ontstaan maar, zoals in onze disclaimer aangegeven, hieraan kunnen geen rechten ontleend worden. Je zou nog kunnen overwegen om je bestelling te wijzigen naar een aanbod waarbij wel een MultiSimkaart mogelijk is. Neem hiervoor contact op met onze Friends&Family klantenservice via het nummer 0800-6677880.
    Erikje01

    Ontdekker
    • 2Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Astrid

    Hierboven staat:
    Buitenland
    Je kunt de extra datasimkaart ook in het buitenland gebruiken. Als je bij je abonnement de Alles-in-1 op Reis Dagbundel aanschaft, maak je met MultiSim bovendien gebruik van de extra MB’s in het buitenland. De 35 MB die hoort bij de Alles-in-1 op Reis Dagbundel wordt gedeeld op je smartphone en je tablet.

    Ik heb een multisim business red super abonnement, maar ben er deze week proef ondervindelijk achter gekomen dat de extra datasimkaart alleen in Nederland werkt en niet in het buitenland.
    Een verklaring hiervoor is van Vodafone niet te krijgen behalve dat "het niet kan en dat je in het buitenland via tethering met je telefoon het internet op moet".
    Vreemd en voor mij een onverklaarbare situatie. Data komt uit hetzelfde abonnement dus het kan niet aan de te verwachten gebruikskosten liggen.

    Ben ik verkeerd geïnformeerd door je collega's of klopt het verhaal hierboven niet?
    Bas
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 2791Posts
    • 210Oplossingen
    • 197Likes
    Erikje01 schreef:

    Ik heb een multisim business red super abonnement, maar ben er deze week proef ondervindelijk achter gekomen dat de extra datasimkaart alleen in Nederland werkt en niet in het buitenland.
    ...
    Vreemd en voor mij een onverklaarbare situatie. Data komt uit hetzelfde abonnement dus het kan niet aan de te verwachten gebruikskosten liggen.

    Ben ik verkeerd geïnformeerd door je collega's of klopt het verhaal hierboven niet?
    Het verhaal hierboven klopt opzich, maar er is bij de Business sim een belangrijk verschil: bij deze Business Multisim deel je alleen nationaal de bundel. Internationaal is dat niet het geval en geldt een apart tarief.

    Daarom is roaming op de Business Multisim ook standaard uitgeschakeld, op die manier maak je niet per ongeluk toch kosten. Het kan wel ingeschakeld worden, maar in dat geval komen er dus extra kosten.
    Ik denk dat mijn collega daarom ook het advies gaf om in het buitenland te tetheren via je mobiele telefoon.

    Meer details vind je eventueel ook hier: http://www.vodafone.nl/zakelijk/mobiel/mobiel_bellen/extra_opties/multisim/

    DS3

    Ontdekker
    • 1Posts
    • 0Oplossingen
    • 1Likes
    Ik heb sinds een maand Red Supper, dat zou ideaal zijn omdat ik veel onderweg gebruik maak van mijn Chromebook en Tablet iets waar ik al enkele jaren op zit te wachten, maar hellaas.
    Zoals je zou verwachten en ook wordt aangegeven bij de informatie op de website zou je de maximale snelheid krijgen voor je telefoon en Multisim maar niets is minder waar de Multisim kaarten worden geknepen naar een luttele 3 / 0,2 Mb en vooral de upload is om te huilen. Dit terwijl ik met mijn GSM/Smartphone kaartje in mijn laptop op de zelfde locatie ineens een dikke 7 / 3 Mb haal.

    Na enkele keren contact te hebben gehad met de helpdesk en wat onzige antwoorden als reset je pincode en echt meneer het ligt aan uw laptop want het komt uit de zelfde bundel, Kreeg ik te horen dat het een bekend probleem is en dat er naar wordt gekeken.

    Dat ze er naar kijken is leuk, maar ik heb liever een oplossing dit duurt nu al weken en met deze upload snelheid heb ik niks aan de multisim omdat voice en video of andere toepassingen niet of noulijks werken. Zelf heb ik geen verstand van GSM/Telecom, ik ben ITer maar een ding weet ik wel een SnelheidsBegrenzer ergens opzetten is meer werk dan het er afhalen.

    Dus Vodafone Haal die restrictie van de Multisim kaartjes af, of vermeld duidelijk bij het product dat je de snelheid beperkt.
    Bas
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 2791Posts
    • 210Oplossingen
    • 197Likes
    Hallo DS3, allereerst: welkom op het forum.

    Laat ik vooraf zeggen dat er geen bewuste beperking zit op de snelheid die met een multi-sim te halen valt. De multi-sim hoort de maximum-snelheid te krijgen die bij het bijhorende abonnement zit.

    We horen op dit moment echter wel van een aantal kanten dat er mogelijk ergens een fout in een systeem zit waardoor een multi-sim mogelijk een tragere snelheid haalt. Dat signaal krijgen we maar sporadisch waardoor het issue moeilijk is op te sporen en ook de troubleshoot aan de telefoon mogelijk niet perfect aansluit op het probleem.
    Want, zoals gezegd, het zou helemaal niet mogen bestaan. Onze technische dienst is dan ook op zoek naar voorbeelden.

    Ik zou jouw nummer graag willen doorgeven. Zou je je persoonlijke berichten even willen bekijken? Die optie zit op de voorpagina van het forum, rechts boven op de pagina.
    Bernal

    Ontdekker
    • 1Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Beste mensen van Vodafone,

    Moeie dienst die extra sim lijkt mij heel handig.

    Echter in de praktijk wacht ik al vanaf half april op een multisim van Vodafone.

    Ik heb er zelfs een ontvangen maar was niet geregistreerd en werkt niet. Na 5x bellen en 1x zou ik teruggebeld worden (niet gebeurd) en nog steeds geen (werkende) multisim.

    2 weken geleden zou er een SPOED levering gemaakt worden. UH sorry spoed bij Vodaphone is 4 weken!!

    Ik heb als compenstatie 500mb extra gehad. Deze gebruik ik toch niet met mijn gebruik en wil alleen maar een werkend product.

    Heb zelfs mijn abonnement al bij een derde partij opgezegd en heb nu niks

    Ben al 10 jaar klant van Vodafone en heb dit nooit meegemaakt super slecht.

    Ik hoop hem ooit te krijgen maar als je snel wat wilt ga naar een andere provider.

    Annabelle
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 1846Posts
    • 148Oplossingen
    • 119Likes
    Hoi Bernal,

    Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden, omdat ik via het Forum geen gegevens met je kan overleggen. Ik wil je toch vragen om even contact op te nemen met de klantenservice(1201) of via Twitter, Facebook of Hyves.
    salfi102

    Gedreven Ontdekker
    • 6Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Beste mensen,

    Ik heb momenteel een Bel+SMS+Web 2 200 abo, en moet gaan verlengen. Daarbij blijkt mijn huidige data limiet omlaag te gaan van 1 GB naar 500 MB. Dat bevalt me niet, en de optie van een duurder abo ook niet (zoveel bel en sms ik niet). Wel zie ik dat de concurrent nu wél de optie biedt van een "pizza zonder ansjovis" :Dus zelf je bundelcombinatie kiezen, wat bij Vodafone dus niet kan. Ik twijfel dus, mn vanwege de betere dekking van Vodafone. .
    Ik zie nu dat ik via een multisim optie een extra simkaart en 200 MB extra /mnd kan krijgen bij het nieuwe Bel+SMS+Web 200. Ik heb echter (nog) geen tablet met 3G, zal de extra simkaart dus vooralsnog niet gaan gebruiken.
    Maar wil wel graag die extra 200MB. Kan ik die optie dan wel gewoon bestellen en gebruiken via mijn telefoon?
    (en via tethering ook op mijn laptop? )
    m. vr. gr.
    twijfelaar.

    Serkan B
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 4256Posts
    • 241Oplossingen
    • 733Likes
    Hi Salfi102, je kunt de simkaart wel in een telefoon gebruiken voor het internet, maar je kunt er niet mee bellen of smsen.
    salfi102

    Gedreven Ontdekker
    • 6Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Dank voor je snelle reactie. Mijn vraag was blijkbaar niet duidelijk. Ik bedoelde te vragen of ik die 200 MB extra gewoon met mijn telefoon kan gebruiken, en dan natuurlijk zonder simkaarten te wisselen.
    Verder wil ik graag weten of ik dan mijn telefoon als hotspot voor mijn laptop kan gebruiken. Nu werkt dat namelijk niet.(met een HTC DEsire HD van Vodafone)
    Serkan B
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 4256Posts
    • 241Oplossingen
    • 733Likes
    Aha op die manier. Dat is helaas niet mogelijk. De extra databundel is alleen met de 2e simkaart te gebruiken. De hotspot functie is toegankelijk. Wellicht ligt het aan je toestel? Dit kun je testen door je simkaart eens in een ander toestel te plaatsen en het dan opnieuw te proberen. Je kunt er eventueel ook even mee langs de Vodafone winkel.
    E-mail notificaties
    Aan Uit

    Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

    Uitgelicht topic