Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

MultiSim: 1 databundel voor smartphone & tablet



Hi allemaal,

Vodafone heeft een nieuwe dienst geïntroduceerd per vandaag (dd. 04/03/2013), MultiSim: 1 databundel voor je smartphone en tablet.

Met MultiSim gebruik je mobiele data op je tablet uit dezelfde databundel als je smartphone. Je ontvangt een extra datasimkaart die je in je tablet gebruikt. Bovendien krijg je 200 MB extra voor maar €5 per maand + eenmalig €7,50 aansluitkosten
Deze service is inbegrepen bij het Red Superabonnement. Ben je op zoek naar meer informatie over de nieuwe Vodafone Red abonnementen, hou vandaag het Forum in de gaten, want er zal later vandaag ook een nieuw topic gewijd worden aan deze nieuwe abonnementen.

Wat zijn de voordelen van multisim?
1. 1 Databundel voor je smartphone en tablet, je hebt geen extra contract nodig
2. Gebruik je smartphone en tablet tegelijkertijd, los van elkaar en waar je ook bent


Hoe werkt het
Als je MultiSim aansluit, krijg je een extra datasimkaart voor je tablet binnen twee werkdagen thuisgestuurd op je factuur adres.
Bij deze simkaart hoort een apart 06-nummer. Je kunt er alleen mee internetten, niet bellen of sms’en. Daarbij gebruik je de databundel van je smartphone-abonnement. Je kunt je telefoon en tablet gewoon tegelijkertijd gebruiken. Superhandig dus. Heb je nóg een tablet en wil je hier ook op internetten? Dat kan. Maar je kunt maximaal 2 MultiSims bestellen bij je abonnement.

Nano-, micro- of standaard simkaart?
Bij de MultiSim krijg je twee simkaartadapters. Daarmee kun je het formaat van je extra datasimkaart aanpassen. De simkaart is standaard een nano-simkaart. Met de houders kun je het formaat aanpassen naar een micro- of standaard simkaart, zodat hij altijd in je tablet past.

Kosten beheersen
Je kan op verschillende manieren inzicht krijgen in het verbruik en kosten van MultiSim:

  • Via My Vodafone: Wil je weten hoeveel data je gebruikt en wat de status is van je bundel? Ga dan naar MyVodafone of download de My Vodafone App op je smartphone en tablet: vodafone.nl/myvodafonemobiel LET OP: op My Vodafone kun je alleen inloggen met het 06-nummer van je abonnement.
  • Verbruik notificaties: Je ontvangt een sms op je smartphone en tablet wanneer de limiet van je databundel (bijna) bereikt is.
  • Inzicht in kosten: De kosten en het dataverbruik van de MultiSim kun je achteraf zien op je maandelijkse Vodafone rekening via vodafone.nl/myvodafone

Buitenland
Je kunt de extra datasimkaart ook in het buitenland gebruiken. Als je bij je abonnement de Alles-in-1 op Reis Dagbundel aanschaft, maak je met MultiSim bovendien gebruik van de extra MB’s in het buitenland. De 35 MB die hoort bij de Alles-in-1 op Reis Dagbundel wordt gedeeld op je smartphone en je tablet.

Extra data
Afhankelijk van het abonnement dat je kiest krijg je wel of geen extra data bovenop je bundel. Heb je een Bel+Sms+Web-100, Bel+Sms+Web-200, Red Essential of Red abonnement? Dan kost MultiSim € 5 per maand, en krijg je 200 MB extra bovenop je databundel. Heb je voor een Red Super abonnement gekozen? Dan is de MultiSim gratis, maar krijg je geen extra data.

Contractduur
Als je MultiSim aansluit, dan geldt dit gedurende de looptijd van je smartphone-abonnement.

Wat kost het
MultiSim is gratis bij een Red Super abonnement. Bij de andere abonnementen kost de MultiSim € 5 per maand en eenmalig € 7,50 aansluitkosten. Deze kosten gelden voor alle MultiSims die je bestelt.

Wat heb je nodig
Je hebt een tablet nodig met een simkaartingang/3G-verbinding. Bijvoorbeeld een iPad Wifi + 3G of een Samsung Galaxy Tab Wifi + 3G. Alleen klanten met een abonnement besteld op 4 maart of later kunnen MultiSim gebruiken. Heb je een ouder abonnement, check dan of je je abonnement kunt verlengen. Dit kan namelijk al 4 maanden voor de einddatum van je contract. Kan dit nog niet en wil je toch internetten op je tablet? www.vodafone.nl/startup)
  • Mobiel internet gebruiken op je tablet
    Heb je nog meer vragen over MultiSim, stel dan hier je vraag!


    Ga jij een MultiSim aanschaffen? Deel dan ook hier je ervaringen met overige geïnteresseerden. Ik ben erg benieuwd hoe het bevalt en wat jullie ervan vinden. Het lijkt mij namelijk erg handig!


  • 34 Reacties 34
    salfi102

    Gedreven Ontdekker
    • 6Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Jammer, dat dat niet kan, is niet direct duidelijk op de site, overigens. Soms staat er dat je het als één bundel kunt gebruiken. Dus dank voor de verduidelijking, dan is dat voor mij geen oplossing, en moet ik afwegen of de RED bundel de moeite waard is, of toch liever naar T-mobile, die wél keuze biedt in de samenstelling van je bundel (meer internet en minder belminuten)..
    Zal eerst je tip opvolgen en langs de Vodafone winkel gaan voor die hotspot functie. Ik zag wel verschil in instellingen met een andere Vodafone abonnee, maar als ik dezelfde instellingen bij mij invoer, werkt het helemaal niet meer., dus idd, mogelijk ligt het aan het toestel.
    Sido
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 628Posts
    • 74Oplossingen
    • 32Likes
    salfi102, excuses, ik zie dat onze eerdere reactie niet helemaal correct was. Op het moment dat je bij een MultiSim een extra databundel krijgt, dan geldt deze zowel voor je eerste simkaart, als voor de MultiSim!

    In jouw geval, stel je neemt Bel+Sms+Web 200. Daarbij heb je al 200 MB en je krijgt de 300 MB die je daar aan toe kunt voegen nu als actie gratis. Dat maakt dus 500 MB. Wanneer je daarbij ook nog een MultiSim afsluit, krijg je nog eens 200 MB erbij. In totaal heb je dan 700 MB, zo te gebruiken als jij wilt. Je kunt de volledige 700 MB met je toestel gebruiken, of volledig met je tablet, of in elke andere verhouding die jij wenst. Neem je nog een tweede MultiSim, dan krijg je er nog eens 200 MB bij, dus totaal 900 MB.

    Zie voor meer informatie onze speciale MultiSim-pagina 😄
    salfi102

    Gedreven Ontdekker
    • 6Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Dank je voor de correctie Sido, dat verandert de zaak inderdaad!
    groeten,
    Hans
    SenorSjon

    Gedreven Meedenker
    • 98Posts
    • 0Oplossingen
    • 55Likes
    Alleen jammer dat het al 2 maanden duurt voordat ik dat ding in huis heb.
    joycetheone

    Ontdekker
    • 2Posts
    • 0Oplossingen
    • 1Likes
    hallo

    vraagje.
    ik heb een abbo met een multisym voor exstra mb. Moet ik de multisim activeren als ik het exstra kaartje niet gebruik maar die mb"s gewoon gebruik op mijn mob?

    groeten Joyce
    Bas
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 2791Posts
    • 210Oplossingen
    • 197Likes
    Hoi Joyce, de mult-sim en de sim voor je telefoon gebruiken samen de MB bundel die je abonnement heeft.

    De extra MB's die je bij de multi-sim krijgt worden opgeteld bij die bundel. Dus als je de multi-sim zelf niet gebruikt kun je die MB's inderdaad gewoon op je telefoon gebruiken.
    kblokland

    Ontdekker
    • 1Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Hoe werkt die multi-sim oplossing bij een iPad? Waar laat ik die sim?
    Serkan B
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 4256Posts
    • 241Oplossingen
    • 733Likes
    Hi Kblokland, we hebben een handig filmpje gemaakt waar het een en ander wordt uitgelegd. Check deze eens even op deze pagina. Mocht je nog vragen hebben horen we het graag van je.
    PBoehlee

    Liefhebber
    • 21Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Dit werkt zo niet. Je krijgt in eerste instantie juist niet de nano multisim kaart maar een gewone en micro. Wacht al sinds 31/8 op nano simkaart
    Daarnaast werkt die multisim kaart NIET in het buitenland met RedBusiness Super C multisim.

    Werk dagelijks in Duitsland en Frankrijk. Multisim geeft geen service. Heb al tientallen tweets, telefoontjes en nu dit gestuurd. Wat is de oplossing?
    KN

    Ontdekker
    • 1Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Beste Vodafone,

    Ik heb een abbonnement bij julle lopen en ben al geruime tijd klant. Nu heb ik ook een IPAD welke ik meestal op het wifi gebruik. Voor de momenten dat ik daar geen gebruik van maak / kan maken zou ik mogelijk gebruik willen maken van een multisim (niet heel vaak / maar wel fijn als ik hier als extra service eventueel gebruik van kan maken).

    Ik begrijp dat ik hiervoor een extra 'abonnement' van € 5,00 p.m moet afsluiten, ik krijg hiervoor wel extra MB's.
    Mijn abbonement is 2 gb waar ik meer dan genoeg aan heb en wat ik in de praktijk bij lange na niet opmaak. Doordat ik mijn IPAD meestal op de wifi gebruik weet ik nu al dat ik meer kwijt bent aan de kosten per maand en dat ik hier geen voordeel uit kan halen, terwijl ik dit wel een prettige serive zou vinden. Ik ben immers klant en betaal voor mijn abonnement.

    Heeft Vodafone ook de mogelijkheid en de serive naar klanten om eenmalig een bijdrage te betalen om gebruik te maken van de Multisim zonder dat hier extra kosten per maand aan verbonden zijn? Dit is zoals eerder aangegeven nooit voordelig voor mij.

    Ik hoor graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    KN

    P.s. Had jullie graag een persoonlijke mail gesuurd maar myhelp.vodafone.nl doet het niet.
    rightone

    Gedreven Ontdekker
    • 7Posts
    • 1Oplossingen
    • 2Likes
    hallo allemaal,

    Onlangs heb ik een samsung galaxy tab 3 8.0 aangeschaft met 4g mogelijkheid ondersteund de multisim ook 4g?
    Sjeiz

    Ontdekker
    • 1Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Stevie,

    ik heb een RED Business abbo en ook een 2e SIM voor in mijn tablet.
    Ik wil echter ook een SIM voor in mijn GPS tracking device in mijn auto.
    Deze heeft echter, naast een GPRS verbinding, ook SMS functionaliteit nodig. Hiermee kan je het apparaat via SMS besturen.

    Nu lees ik dat een extra SIM data only is. Is er een mogelijkheid, of product, waarmee buiten een GPRS verbinding (binnen- en buitenland) ook SMS (zenden en ontvangen) mogelijk is?

    Mvrgr,
    Sjeiz
    Maartje
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 2859Posts
    • 180Oplossingen
    • 208Likes
    Sjeiz schreef:
    Stevie,

    ik heb een RED Business abbo en ook een 2e SIM voor in mijn tablet.
    Ik wil echter ook een SIM voor in mijn GPS tracking device in mijn auto.
    Deze heeft echter, naast een GPRS verbinding, ook SMS functionaliteit nodig. Hiermee kan je het apparaat via SMS besturen.

    Nu lees ik dat een extra SIM data only is. Is er een mogelijkheid, of product, waarmee buiten een GPRS verbinding (binnen- en buitenland) ook SMS (zenden en ontvangen) mogelijk is?

    Mvrgr,
    Sjeiz
    Hi Sjeiz,

    Ik weet niet welk apparaat je precies in je auto gebruikt maar heb je daar al eens een normale simkaart in geprobeerd? (dus de simkaart van je toestel) en kun je dan sms'en? Als dat het geval is dan zou je kunnen overwegen om een Duo-simkaart aan te schaffen. Één simkaart gaat dan in je telefoon en de ander in de tracking device. Het nadeel hiervan is wel dat niet beide apparaten tegelijkertijd aan kunnen staan. Als je dus je telefoon wilt gebruiken moet je tracking device uit staan.
    jlmww

    Gedreven Meedenker
    • 18Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Hallo,

    Ik heb al enige tijd een multisim in mijn ipad, deze werkte prima. Nu staat er ineens "geen service" en de apn instellingen stonden goed. Na een telefoontje naar de smartcrew zijn de apn instellingen ineens verdwenen en kan ik ze wel invoeren, maar blijft het niet staan. Er werd gezegd dat mogelijk de simkaart defect is en ik krijg een nieuwe, maar dit is al eens eerder gebeurd en na een telefoontje werkte daarna alles weer goed. Waarom kan dat nu dan niet en kan ik ineens de apn instellingen er niet in krijgen?
    Maartje
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 2859Posts
    • 180Oplossingen
    • 208Likes
    @jlmww

    Waarschijnlijk was de vorige keer je simkaart niet defect en waarschijnlijk is dat nu wel het geval. Je krijgt in ieder geval een nieuwe dus dan zullen de problemen ook verholpen zijn. 😄
    E-mail notificaties
    Aan Uit

    Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

    Uitgelicht topic