Beste Vodafone,
Heel vreemd, maar ik constateer dat mijn datasim 097001325794 niet wordt toegelaten tot het Vodafone Netwerk in het buitenland, maar wel bij een andere aanbieder. In de Mifi die ik gebruik, zie ik daar dan ook staan dat er geen toestemmming is (bij Vodafone Portugal) op 2G, 3G en 4G, maar wel bij concurrent MEO. Ik heb de sim ook geplaatst in een andere Mifi (waar ik toevallig over kon beschikken) om het een en ander uit te sluiten. Exact hetzelfde, wel toegang tot MEO (een andere aanbieder) maar niet tot Vodafone. Zelfs bij het plaatsen van de dual data sim in mijn iphone, exact hetzelfde. Het netwerk wordt gezocht en gevonden, maar ik kom niet op Vodafone met die sim. Wederom MEO, terwijl mijn andere sim op dezelfde locatie wel direct en altijd Vodafone pakt.
En dat is toch vreemd, want dat betekent dat Vodafone mijn data die ik daar gebruik zal moeten afrekenen bij een concurrent. Het zal een restrictie zijn, maar de technische dienst van Vodafone kon mij (op het moment van bellen) niet vertellen hoe dit kan en ook een oplossing hadden ze dus niet voorhanden. Wel zijn alle instellingen gecontroleerd zoals live.vodafone.com met de gebruikersnaam (vodafone) en het wachtwoord (vodafone) en het werkt ook gewoon, maar alleen niet via Vodafone in Portugal (in dit geval).
Maar kan het zijn dat er een soort restrictie op zit, om in het buitenland niet in verwarring te komen met het gebruik door 2 sims van 1 abonnement en dat ik daarom niet wordt toegelaten? Zijn er meer mensen die dit ervaren? En is er echt geen oplossing voor?