eouwehand

Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Multi Sim buitenland selecteert geen Vodafone

Beste Vodafone,

Heel vreemd, maar ik constateer dat mijn datasim 097001325794 niet wordt toegelaten tot het Vodafone Netwerk in het buitenland, maar wel bij een andere aanbieder. In de Mifi die ik gebruik, zie ik daar dan ook staan dat er geen toestemmming is (bij Vodafone Portugal) op 2G, 3G en 4G, maar wel bij concurrent MEO. Ik heb de sim ook geplaatst in een andere Mifi (waar ik toevallig over kon beschikken) om het een en ander uit te sluiten. Exact hetzelfde, wel toegang tot MEO (een andere aanbieder) maar niet tot Vodafone. Zelfs bij het plaatsen van de dual data sim in mijn iphone, exact hetzelfde. Het netwerk wordt gezocht en gevonden, maar ik kom niet op Vodafone met die sim. Wederom MEO, terwijl mijn andere sim op dezelfde locatie wel direct en altijd Vodafone pakt.

En dat is toch vreemd, want dat betekent dat Vodafone mijn data die ik daar gebruik zal moeten afrekenen bij een concurrent. Het zal een restrictie zijn, maar de technische dienst van Vodafone kon mij (op het moment van bellen) niet vertellen hoe dit kan en ook een oplossing hadden ze dus niet voorhanden. Wel zijn alle instellingen gecontroleerd zoals live.vodafone.com met de gebruikersnaam (vodafone) en het wachtwoord (vodafone) en het werkt ook gewoon, maar alleen niet via Vodafone in Portugal (in dit geval).

Maar kan het zijn dat er een soort restrictie op zit, om in het buitenland niet in verwarring te komen met het gebruik door 2 sims van 1 abonnement en dat ik daarom niet wordt toegelaten? Zijn er meer mensen die dit ervaren? En is er echt geen oplossing voor?



8 Reacties 8
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi eouwehand,

Bedoel je toevallig dat je een DUO-sim hebt? En gebruik je deze tegelijkertijd? Dan werkt het namelijk niet.
Mocht dit niet het geval zijn, dan zou het kunnen dat jouw simkaart defect is, waardoor je niet wordt toegelaten tot het netwerk.
We horen het graag van je!
eouwehand
topicstarter
Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Hi Sietske,

Bedankt voor je reactie. Ik had begrepen dat het een datasim is. Het betreft nummer 097001325794, volgens mij is het geen dualsim hoor. Bovendien functioneert hij ook, alleen pakt ie hier in Portugal dus geen Vodafone Netwerk, maar alleen het Netwerk van concurrent MEO. Maar kan ik dat ergens controleren of het een datasim is of wellicht toch een dualsim?

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
eouwehand, dan lijkt het inderdaad geen duosim, al zou dit ook mogelijk zijn als het een MultiSim voor data is. Maar dan zou je het al tegelijkertijd in twee apparaten gebruiken met hetzelfde 097-nummer. Het kan zijn dat er iets mis is met de simkaart. In een van onze winkels kan de simkaart worden getest en/of vervangen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
eouwehand, is het inmiddels nog gelukt via een van onze winkels?
eouwehand
topicstarter
Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ik zit nog in het buitenland, maar er is een nieuw simkaartje opgestuurd. Dat zal ik volgende week laten koppelen, ik denk namelijk dat het 't simkaartje is dat het probleem veroorzaakt.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
eouwehand,

Laat je ons weten of alles weer werkt met je nieuwe simkaart? 🙂
eouwehand
topicstarter
Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Hi Sietske,

Ik heb het andere simkaartje laten koppelen. Hoe dat met het buitenlandse netwerk gaat zal ik nog moeten ervaren, maar de omzetting is in ieder geval gelukt. Vooralsnog ga ik er dus vanuit dat het probleem is opgelost. Bedankt voor alle reacties!
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
eouwehand,

Top! Dat is in ieder geval alweer één stap dichterbij 😉
Graag gedaan en jij succes ermee!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic