Marcus1

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Motorola Vodafone probleem met gebruik ING app met 4G

Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Uitgelicht
Teun Z

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.

De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:

 

Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan

Lees meer
  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.

Klinkt heel raar, en ook onder het mom van  "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.

Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!

323 Reacties 323
ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

De status van dit probleem staat weer op opgelost !! Dit lijkt mij niet de bedoeling zolang het probleem nog bestaat.

SVP status weer aanpassen

kwiet

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Steven,

 

Mijn werkgever is zojuist geswitcht van t-mobile naar vodafone en sinds de switch heb ik dit probleem ook.

Ik heb een motorola g100 met android 12 met de mei fixes.

 

Zodra ik de wifi uitzet en alleen 5G gebruik kan ik niet meer inloggen in met de ing app.

Echter als ik dan mijn NordVPN account gebruik kan ik wel weer inloggen. Lijkt mij overduidelijk een vodafone issue.

 

Het probleem is zeer snel nagespeeld je kunt namelijk niet eens inloggen bij ing. 

 

Groet,

JOhan

 

myferinga

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo een update van mijn kant, Hollands nieuwe is akkoord gegaan met tussentijds beëindigen van mijn contract dat liep tot feb 23. Ik zit sinds vandaag op T-Mobile provider en alles doet het weer. Ik heb hierbij de Consumentenbond ingeschakeld en een officiële brief gestuurd naar hollands nieuwe dat ze binnen twee weken het probleem moeten oplossen. Ze geven toe dat dit probleem niet snel opgelost wordt en zijn daarom overstag gegaan. Tip dus: stuur een brief naar voorbeeld van wat ik eerdere postte en schakel de Consumentenbond in. Succes!!!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Ondanks herhaaldelijke verzoeken heb ik helaas nog steeds geen nieuwe update. We blijven dit escaleren, maar snap ook heel goed jullie wantrouwen. Ik hoop spoedig meer nieuws te hebben.

Koertdj

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alle stappen doorlopen maar werkt hier niet. Heb alleen problemen met ING App. Werkt wel in 3g en 2 g.

TheNeut

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Alex Vodafone/Hollandsnieuwe dwingt mij nu eigenlijk om via openbare (onveilige) wifi netwerken te bankieren met de Ing app. Dekt Vodafone ook de eventuele gevolgschade hiervan?

Oldpike

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Alex kunnen jullie niet gewoon kijken bij de instellingen van Vodafone Duitsland en deze toepassen hier in Nederland het kan toch allemaal niet zo moeilijk zijn maar jullie doen moeilijk denk simpel zoals ik zeg kijk naar de instellingen van Duitsland 

Renzo1974

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Alex, heeft het probleem alleen met Motorola toestellen te maken? Aangezien de moto G30 mij al helemaal niet bevalt ben ik nu aan het kijken voor een toestel van Oppo.

haleber

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heee Alex,

 

Hoe gaat ie met het escaleren!! Lekkere collega's heb je. Maar ze zijn natuurlijk hard aan het werk om het probleem op te lossen. Zo hard zelfs dat na jouw escaleren ze geen tijd meer hebben om uberhaupt met jou te communiceren over hun gigantische voortgang die ze maken. 
Fijn om te lezen dat je ons wantrouwen zo lekker begrijpt.

Gewoon melden dat een door jullie op te lossen probleem niet opgelost gaat worden en dus schijt hebben aan klanten is ook een optie natuurlijk.
Dat is misschien nog wel duidelijker dan dit hele onzinnige gedoe met geveinsde support/service.

Veel plezier met je escaleren.

jprphrst1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag even in Duitsland geweest. Inloggen bij ING geen enkel probleem. Ook ergens inloggen met DigiD is in Duitsland geen enkel probleem. Het lijkt echt op nalatigheid van Vodafone. Ben eigenlijk benieuwd of andere providers/ netwerken daar ook last van hebben. Overweeg om over te stappen.

SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Het probleem ligt bij Vodafone NL maar ze weigeren er iets aan te doen. Ook Hollandsnieuwe heeft er last van. Zal zeker overstappen.

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Wat bedoel je hier met ESCALEREN??

rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Naja, escaleren op mijn werk betekend het de knappe koppen optrommelen. Extreme stromingen (electrische) duren ook niet langer dan 24 uur, of dan is de oorzaak bekend en moet het onderdeel komen.

 

Het is gewoon een storing en Vodafone zou dit ook binnen een dag moeten kunnen localiseren. Volgens mij loopt dit al sinds oktober, dus dan zie je wel hoe belangrijk de klant is!

 

Maandag op dinsdag nacht was er een storing bij Vodafone, geen internet. Had de hoop dat er een oplossing was gevonden maar helaas, was gewoon een storing die in 2 uur was opgelost....

SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Bij Vodafone duurt het al 1,5 jaar!!!! En nog steeds geen oplossing of reactie behalve "we zijn er mee bezig". Wat een farce! Misschien op LinkedIn kijken wie er verantwoordelijk is voor customer support

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik was de afgelopen weken net over de grens zowel in Duitsland als Belgie. Zodra je de grens over bent en Vodafone NL geen provider meer is werkt alles probleemloos !!
In Nederland geen ING App, geen MijnING, geen Ziggo webmail en heel veel sites die traag reageren.

 

Ik zie dat dit probleem nog steed of al weer op de status OPGELOST staat. Dit helpt natuurlijk niet. SVP de status weer corrigeren en niet weer steeds op opgelost zetten.

Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Heb net de update van mijn Motorola naar Android 11 gehad en durf het bijna niet te zeggen maar bij mij doen de ING en DigiD app het plotseling !

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

** Laat ook maar **

rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Zit je toevallig niet op wifi? Hier android 12, draaide met de problemen al op 11 en upgrade was geen oplossing.

Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Op jouw reactie zit ik nou echt niet te wachten....

Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

100km van mijn woning in de auto kans op wifi nul

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic