Naast de eerder genoemde apps, kom ik ook bij de Vodafone One App zelf issues tegen.
Het blijkt dat wanneer een Motorola toestel (diverse G7 en G8 toestellen) op 4G aangesloten is, ook de eigen Vodafone One App niet wil inloggen. Er komt dan een 'Timeout error - try again later'
Andere toestellen zoals OnePlus, iPhones etc. ervaren deze problemen niet. Het beperkt zich tot de Motorola toestellen binnen ons bedrijf.
Wanneer werkt de Vodafone One app wel (logt deze wel in):
- wanneer je ingelogd bent op Wifi (maakt niet uit waar en welke wifi)
- wanneer je onder Instellingen --> Netwerk en Internet --> Mobiel Netwerk > Voorkeursnetwerktype --> i.p.v. 4G & 3G & 2G overschakelt naar 2G of 3G & 2G.
Dus alleen wanneer er naar 2G wordt overgeschakeld, is het mogelijk in te loggen. Bij alle andere opties binnen voorkeursnetwerktype niet.
De 3G verbinding is überhaupt niet meer beschikbaar, bij de optie 3G & 2G valt de telefoon terug naar 2G.
Wanneer je via Wifi inlogt en vervolgens de wifi verbinding wegvalt, dan logt de app ook uit. Hij blijft dan niet alsnog verbonden.
Alle bovenstaande oplossingen heb ik uitgeprobeerd, maar deze hebben niet tot een oplossing gewerkt.
2G instellen als netwerk is natuurlijk geen oplossing.
Specs van mijn toestel:
Moto G8 Plus
Android 10
Build: QPIS30.28-03-28-26-4-1-7