Marcus1

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Motorola Vodafone probleem met gebruik ING app met 4G

Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Uitgelicht
Teun Z

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.

De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:

 

Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan

Lees meer
  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.

Klinkt heel raar, en ook onder het mom van  "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.

Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!

323 Reacties 323
Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Nee, Vodafone ondersteunt nog steeds 3g.

Daar zit het probleem niet. 

SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Vodafone doet inderdaad helemaal niets. Denk dat het tijd wordt mijn rekening niet meer te betalen tot dat het probleem is opgelost. Ben benieuwd hoe snel ze dan reageren

myferinga

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ja, ik heb vandaag weer eens gebeld met de klantenservice van Hollands nieuwe, daar werd gezegd dat sinds ze er drie jaar geleden begon al bekend is dat Motorola op Vodafone netwerk niet werkt met sommige apps zoals ING . Waarop ik vroeg waarom dat niet als waarschuwing wordt gegeven bij het afsluiten van en contract bij Hollands nieuwe, dat dit niet werkt bij een Motorola toestel. (Gaan ze natuurlijk nooit doen, maar ja). En ik vroeg een verklaring waarom in het buitenland dit wel werkt, dat kon ze niet uitleggen en toen ze me in de wacht zette om te overleggen werd de verbinding verbroken. Ik had eerder een mail gestuurd waarin ik als antwoord van Hollands nieuwe kreeg dat het probleem volledig bij Motorola ligt en dat Motorola dit ook heeft toegegeven. Dit klopt dus feitelijk niet als t overal in t buitenland wel werkt.

Ik heb vandaag een mail gestuurd dat ik een brief ga sturen dat ze binnen twee weken het probleem opgelost moeten hebben anders beeindig ik het contract. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen... O ja en DigiD doet  t ook niet bij mij. Had ik nog niet gemerkt... Kortom ben benieuwd of anderen de stap al hebben gezet om een officiële brief te sturen naar het voorbeeld van consuwijzer?

myferinga

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

https://www.bellen.com/mobiel/welk-netwerk-gebruikt-mijn-aanbieder hier staat van niet. De klantenservice dame zei dat in heel Nederland geen 3g meer is, dat klopt ook niet want T-Mobile nog wel. T mobile zou dus moeten werken als je wil overstappen en als dat t probleem is. Ik kom van tele 2 vandaan die gebruikt t mobile, dus t zou kunnen kloppen dat t aan 3g ligt...maar ik heb er verder geen verstand van..

wjmthissen

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het vandaag toevallig nog eens een keer geprobeerd, buiten bereik van de wifi, en wat denk je wat ? De ING app deed het gewoon !!!!

Ik heb niets veranderd, niets anders ingesteld of zo. Nog steeds Vodafone, Motorola en ING

Bij mij lijkt het dus opgelost 

TheNeut

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nou hier (Hoofddorp)nog steeds niet hoor. 

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Ik heb het net even 40 meter buitenshuis gecheckt en de ING app werkte  iderdaad. Zeer verrassend! 

Goof

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Je moet gewoon je wifi op je telefoon uitzetten, dan merk je dat het nog steeds niet werkt. Als je ziggo hotspots gebruikt kun je nl meeliften op internet van je buren.

wjmthissen

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook met wifi uitgeschakeld werkt het nog steeds 

Goof

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ok, fijn voor je dat het werkt. Welke motorola heb jij, want met mijn Edge nog steeds niet.

wjmthissen

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas het werkte maar twee dagen op mijn Motorola One. Op dit moment werkt het dus weer niet meer, 😭

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Sorry was vals alarm, werkt nog steeds niet. Ik was blijkbaar nog te dichtbij huis tijdens mijn test. Het zou ook te mooi zijn om waar te wezen 😉

haleber

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Alex,

Wat is in godsnaam jouw rol in dit geheel,?! kijk jij alleen naar berichten hier puur als moderator of doe je ook nog iets functioneels en probleem oplossing gericht.

Ik zit hier nu in Spanje en alles werkt gewoon. Samen met informatie die jullie als Vodafone nl hebben is het dus compleet duidelijk dat het technisch oplosbaar is en dat Vodafone nl zijn settings aan moet passen naar de instellingen zoals gebruikt in Spanje, Griekenland, Duitsland enz. waar het wel werkt. Zo, handjes uit de mouwen en aan de bak zou ik zo zeggen.

Zou een goed gevoel moeten geven om dit gewoon even op te lossen lijkt mij zo. Oh ja, puntje van aandacht is ook om als Vodafone zijn klanten en beetje op de hoogte te houden van de vorderingen per issue. Misschien is dat nu ook zo, geen vorderingen, geen bericht.

Succes maar weer

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @haleber,

 

De moderators hier houden ons in dit geval niet bezig met de technische oplossing. Er zitten helaas enkele partijen tussen, we geven alle bevindingen en informatie door (zo ook jullie ervaringen in het buitenland) en vragen zeer regelmatig om concrete updates terug. In dit geval klopt je laatste stuk: Er was tot dusver geen concrete update en dus ook niets te melden. In de laatste update van vandaag wordt aangegeven dat er goede stappen zijn gemaakt met betrekking tot het lokaliseren van de oorzaak.

 

Zo, handjes uit de mouwen en aan de bak zou ik zo zeggen.

Bedankt, ik zal het ze doorgeven.

Ik snap je frustratie, maar ik kan je verzekeren dat alle betrokken partijen hier hard aan werken en als er updates zijn, je dit van ons te horen krijgt.

HansF

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kortgeleden heb ik ook ervaren dat hetzelfde probleem aan de hand is met mijn Moto G30. Ik ben eerst met ING in conclaaf geweest. Heb dezelfde aanwijzingen gekregen als eerder in dit topic vermeld, zonder resultaat. Vervolgens telefonisch met een Vodafone medewerker. Ook zonder resultaat en tenslotte bij een dacht ik deskundige jongedame op een ING kantoor. Deze laatste suggereerde dat de ontvangssterkte van het 4G signaal te zwak was. Als dat zo is, ligt dat vermoedelijk gedeeltelijk aan de G30 (inderdaad is maar minder dan de helft van het driehoekje gevuld), maar mogelijk toch ook aan de sterkte van het signaal van Vodafone, gezien de experimenten met sims van andere aanbieders.

Goof

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik denk niet dat het aan de signaalsterkte ligt, gezien dat het via VPN wel werkt.

WillemC

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Naast de eerder genoemde apps, kom ik ook bij de Vodafone One App zelf  issues tegen.

Het blijkt dat wanneer een Motorola toestel (diverse G7 en G8 toestellen) op 4G aangesloten is, ook de eigen Vodafone One App niet wil inloggen. Er komt dan een 'Timeout error - try again later'

 

Andere toestellen zoals OnePlus, iPhones etc. ervaren deze problemen niet. Het beperkt zich tot de Motorola toestellen binnen ons bedrijf.

 

Wanneer werkt de Vodafone One app wel (logt deze wel in):

- wanneer je ingelogd bent op Wifi (maakt niet uit waar en welke wifi)

- wanneer je onder Instellingen --> Netwerk en Internet --> Mobiel Netwerk > Voorkeursnetwerktype --> i.p.v. 4G & 3G & 2G overschakelt naar 2G of 3G & 2G.

Dus alleen wanneer er naar 2G wordt overgeschakeld, is het mogelijk in te loggen. Bij alle andere opties binnen voorkeursnetwerktype niet.

De 3G verbinding is überhaupt niet meer beschikbaar, bij de optie 3G & 2G valt de telefoon terug naar 2G.

 

Wanneer je via Wifi inlogt en vervolgens de wifi verbinding wegvalt, dan logt de app ook uit. Hij blijft dan niet alsnog verbonden.

 

Alle bovenstaande oplossingen heb ik uitgeprobeerd, maar deze hebben niet tot een oplossing gewerkt.

2G instellen als netwerk is natuurlijk geen oplossing.

 

Specs van mijn toestel:

Moto G8 Plus

Android 10

Build: QPIS30.28-03-28-26-4-1-7

 

 

dennusdus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik was een aantal jaar klant van Vodafone en kon dus ook geen gebruik maken van ING/DigiD icm een Motorola. 
Nu ik overgestapt ben naar een andere provider die geen gebruik maakt van het Vodafone netwerk is mijn probleem opgelost. 

evelk

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Willem,

Je schrijft:

Wanneer werkt de Vodafone One app wel (logt deze wel in):

- wanneer je ingelogd bent op Wifi (maakt niet uit waar en welke wifi)

Is dat ook zo als je ingelogd bent op Wifi, waarbij de bron een hotspot is die wordt opgezet vanaf een andere telefoon met Vodafone NL als (data) provider?

In mijn geval werkt bv de ING app op mijn motorola toestel dan ook niet, ondanks dat er een wifi verbinding gebruikt wordt.

Mvgr.
Edwin

WillemC

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goede vraag Edwin.
Ga dit later vandaag uit testen met een Hollands Nieuwe abonnement en maandag met een Vodafone abonnement.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic