Marcus1

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Motorola Vodafone probleem met gebruik ING app met 4G

Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Uitgelicht
Teun Z

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.

De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:

 

Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan

Lees meer
  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.

Klinkt heel raar, en ook onder het mom van  "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.

Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!

323 Reacties 323
Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Dat is meer om je te ontmoedigen om te reageren.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Marcus1 en anderen,

 

Voorop gesteld wat ik eerder ook aangaf: Ik snap ontzettend goed dat er klaar mee bent en het gevoel hebt dat het nergens serieus wordt genomen. Je topic is al in oktober gestart en er is nog geen definitieve oplossing. Dat neemt echter niet weg dat als we aangeven dat we hiermee bezig zijn, dat zo is.

 

In eerste instantie werd gewezen naar ING, maar daar bleek de oorzaak niet vandaan te komen. We konden het tevens niet reproduceren. Om niet in herhaling te vallen en weer bij ING uit te komen, blijven wij actief vragen naar voorbeelden. Zowel individuele voorbeelden als specifieke websites en apps. Dat is niet om te ontmoedigen, dat is om nog beter de impact in kaart te brengen. De onderzoeken lopen hier nog steeds naar.

 

@lonnie2205

De reden dat we vragen naar je eigen gegevens is om alles te kunnen en mogen koppelen aan je klantgegevens. Daarvoor is extra klantverificatie nodig. Als je dat liever niet wil, is dat ook geen enkel probleem. Ik heb je privébericht in goede orde ontvangen, dank je!

SL

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mijn klacht naar Vodafone is e.e.a. beantwoord met "en als je een andere brand smartphone aanschaft?".

Triest ...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @SL 
Ik twijfel niet aan je informatie, maar wat je zegt, als je dit als antwoord hebt gekregen, dan is dit diep en diep triest! Hoe kan je vanuit de klantenservice zeggen dat je dan een ander toestel moet aanschaffen. Ik ben wel blij dat niet ING de schuldige is en dat ze nu verder gaan kijken. Laten we hopen dat ze het snel oplossen en dat Motorola en Vodafone er samen uit kunnen komen. Daar moet toch ergens een kink in de kabel zitten. Laten we hopen dat @Alex en z'n team het snel kunnen oplossen!

wjmthissen

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem op een Motorola One Zoom met ESET security en dit stappenplan heeft bij mij 1 x gwewerkt waardoor ik dacht dat het opgelost was. maar vanmorgen gecheckt en het werkt weer (nog steeds) niet. Ik hoop wel dat er een oplossing komt want dit is goed waardeloos en ik heb het idee dat ik een beetje tuseen wal en schip zit, lees Motorola, ING en Vodafone.

SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hoe moeilijk kan het zijn om dit probleem op te lossen? Blijkbaar werk alles wel met Vodafone in het buitenland. Misschien een idee dat Vodafone NL contact op neem met Vodafone UK of DE?

Renatedv

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik kreeg de reactie: je kunt toch contant betalen? Dus ik was ook niet zo blij..

Albert 1

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Zijn de problemen niet in de periode begonnen toen Vodafone het 3g netwerk is gaan opheffen? Het probleem bij de websites die niet werken zijn websites waar je via een inlog pagina van de site contact legt. Kan het zijn dat van deze sites die inlog pagina alleen via 3g werkt?

SL

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@SenV 
Op 30-12-2021 had ik in België helemaal geen bereik, de hele dag door ... Ik werd aan mijn lot gelaten 😞
Problemen Vodafone-België waren al eerder gemeld, maar daar kwam ik veel later achter ...

SL

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex 

Hoe gemeend is de mail van Vodafone van afgelopen woensdag ???!!!
"We zijn blij met jou als klant! Cadeautje voor jou! Gratis extra data: Vanaf 1 maart gaat je databundel van 20 GB naar 30 GB. Elke maand weer.".
Blijdschap is niet wederzijds, dat mag duidelijk zijn. Ik word binnenkort geporteerd. 

 

MartinK62

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het wordt steeds gekker. Noch de ING app, noch de Digid doet het buiten de wifi om.  Je kan toch contant betalen, je moet een nieuw toestel kopen van een ander merk, je kunt van provider wisselen(yeah!), je kunt toch naar huis, en een niet werkend stappenplan wordt als oplossing gepresenteerd. Vervolgens kreeg ik de enquete: "heb je gevonden wat je zocht?".  Ik; "nee". Enquete: "wat had je dan gewild". Ik (beheerst van buiten, kokend van binnen): "een oplossing!".  Tsja.

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Zowel het probleem als de oplossing wordt bij de klant gelegd. Het is de wereld op z'n kop. Ik zit al een jaar met de niet werkende ING app en al vele maanden met een niet werkende DigiD app.

SL

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Albert1 
Deze lijkt me een zeer goede vraag.
Op 31 maart 2022 stopt KPN met 3G.
Als jouw gedachten gefundeerd zijn, dan hou ik mijn hart vast voor alle KPN klanten ...

SL

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Albert 1 
Radar? Verstandige keuze!

SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Maar dan zouden toch alle mobieltjes er last van hebben, niet alleen Motorola?

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Nee, blijkbaar alleen die van Motorola en alleen bij Vodafone.

SL

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@SenV 
Dit lijkt me een zeer naar scenario ...
Iig heb je mss een waardevolle hint aan Vodafone/Motorola gegeven, namelijk het pad van "opheffing 3G" ook te gaan volgen.
Maar goed, ik ben geen expert, wel een ontevreden consument.

SL

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Albert 1 
Ik wil jou niet ontmoedigen ... lees onderstaand bericht van Klantenservice:

Bedankt voor je e-mail!

Het probleem met de ING app dat door Motorola gebruikers op ons netwerk wordt ervaren is momenteel in onderzoek bij onze technische dienst en ook Motorola is hierbij betrokken. Het is helaas nog niet duidelijk wanneer dit probleem opgelost gaat zijn.
Jammer om te horen dat je door dit probleem wilt overstappen. Helaas zal dit probleem geen aanleiding zijn om je contract eerder dan de einddatum kosteloos te beëindigen.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens je een fijne dag!
Met vriendelijke groet,
#naam#
Vodafone Online Feedback

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Het ligt juridisch heel eenvoudig. Vodafone heeft een leveringsplicht die zij nu en al voor zeer lange tijd niet nakomt.

MartinK62

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ok, en nu kom ik erachter. De corona check app ook (en niet alleen de digid deel ervan). Die waarschuwt de hele tijd dat ik niet met Internet verbonden ben... op 4G. Dus daar gaat ook iets mis. 

 

Nog een week afwachten, als het dan nog niet werkt ga ik wel van provider wisselen.  Ik heb Vodafone wegens de kwaliteit en de goede internationale dekking. Ik heb echter echt geen zin om een nieuwe telefoon te kopen en weer in te richten... Dit is geen dreigement overigens, meer een constatering. No hard feelings, maar ik weiger gewoon nog veel langrr met dit setje apps rond te lopen waarbij het niet werkt.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic