Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.
De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:
Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan
Klinkt heel raar, en ook onder het mom van "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.
Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!
Het probleem zit dus overduidelijk bij Vodafone en Vodafone verwaarloost haar klanten in dezen in ernstige mate. Niet correct.
Bij mij is deze issue helemaal niet opgelost!
Sterker nog geldt deze issue Vodafone/Motorola One Vision ook met de ICS app (Bijenkorf credit card)!
Is ook niet opgelost, workaround is 'n VPN activeren, waardoor het lijkt alsof je in het buitenland zit.
Dit probleem is nu al een paar jaar aan de gang. Vele (nood) oplossingen zijn al gepasseerd. Sommige werken tijdelijk maar nooit definitief. Het probleem komt altijd weer terug als een nieuwe beveiligingsupdate uitgevoerd is. Één keer gehad dat na een beveiligingsupdate de app juist weer wel ging werken. En voor de duidelijkheid, het is niet alleen een probleem van ING. Ook andere websites, zoals Bonsport hebben er last van. Het lijkt mij dus een probleem van een beveiliginscertificaat, welke door Motorola elke keer opnieuw geïnstalleerd wordt bij een update, en welke via het 4g signaal problemen geeft bij bepaalde websites die dit certificaat niet accepteren. Zolang Motorola en Vodafone hier geen actie in ondernemen zal er naar mijn idee geen oplossing komen. Ik weet dan ook nog niet welke keuze ik moet maken, een andere telefoon of een andere provider?
Ik twijfel ook tussen een ander merk telefoon of een andere provider of allebei. Het is inmiddels duidelijk dat Vodafone en Motorola zich niet inspannen om deze problemen op te lossen. Al betwijfel ik of de problemen zich ook voordoen met de combinatie Motorola/andere provider.
Inmiddels doet mijn DigiD app het ook niet meer op mijn Motorola met 4G. Corona paspoort werkt niet. Een paar maanden geleden nog wel. Het is echt verschrikkelijk hoe Vodafone haar klanten in de kou laat staan.
@Marcus1 Motorola met een andere provider werkt zonder problemen.
Dan is het gewoon kraakhelder dat Vodafone schuldig is en haar klanten zwaar dupeert. Ik roep iedereen nu op om daarmee naar buiten te treden en een schadevergoeding van Vodafone te eisen. Ik ga er in ieder geval mee naar de Consumentenbond.
[verwijderd] Stel je voor dat je je stofzuiger moet aanzetten in 9 stappen. Het ding moet gewoon normaal werken en daar heb je ook voor betaald!
[Beledigend taalgebruik: bericht aangepast door moderator.]
Hallo,
Heb de zelfde problemen met ING. Alle oplossingen die hier vermeld zijn al uitgevoerd, incl opnieuw installeren app. Op 2G werkt het wel.
Ook problemen met andere app's combinatie met DIGID.
Bij mij hetzelfde. Het is geen probleem van ING. Het is een probleem waar ook ING last van heeft. De oorzaak van het probleem zit in de beveiliging die Motorola doorvoert en waar Vodafone problemen mee heeft. Het lijkt erop dat je bij bepaalde veiligheidscontroles, uitgevoerd door de website waar je op wilt inloggen, internet via 4g wordt geblokkeerd.
Het wordt dus tijd dat Vodafone in overleg gaat met Motorola, daar zit tenslotte ook de kennis zou je zeggen. Andere kunnen dit probleem niet oplossen.
De oplossing die net is gekozen werkt bij mij NIET !!
Gisteren al 5 keer geprobeerd. Is niet de oplossing.
Het onderzoek loopt nog! Voor wie het nog niet gedaan heeft; Stuur een privéberichtje naar Alex met de gevraagde informatie. Hoe meer input, hoe beter het onderzoek vordert. Bedankt!
Reageer maar eventjes zodat ik ook op de hoogte blijf.
Mijn topic is gesloten, op berichtje 3 weken terug geen enkele reactie gehad. Een Asnbank betaalverzoek kan ook in de lijst!
(Vanmiddag iemand problemen met z'n QR code app, Motorola en Vodafone... Vrouw deed hotspot aan, en weg problemen. Begint dus denk ik steeds erger te worden! Blij dat ik die app weiger te gebruiken).
Hoezo wordt hier gevraagd om concrete voorbeelden? De voorbeelden staan hieronder uitgebreid beschreven zijn bij iedereen gelijk.
De ING app werkt al heel lang niet zonder WIFI
Sinds kort werkt ook de DigiD app niet meer.
Ongetwijfeld zijn er nog andere apps die niet werken met de combinatie Motorola/Vodafone maar die heb ik dan zelf niet.
Jullie zijn al lange tijd op de hoogte van deze problemen waar honderden, zo nietr duizenden Vodafone abonnees het slachtoffer van zijn.
Dus kom hier niet met een zogenaamd onderzoek.
Neem anders zelf een Motorola toestel dan weet je meteen wat er allemaal misgaat.
Ga serieus werken aan een oplossing anders gaat Vodafone heel erg veel klanten verliezen.
Succes daarmee!!
Er valt niets meer te onderzoeken want het probleem is al lange tijd genoegzaam bekend bij Vodafone. Het is structureel en geen reeks van incidenten. Alle mensen met een Motorola en een Vodafone abonnement hebben hier elke dag last van.
En om die betalende abonnees dan om oplossingen (met allerlei trucjes) voor dit probleem te vragen is natuurlijk de wereld op z'n kop.
Vodafone moet hiermee serieus aan de slag gaan!
Ik reageer hier maar voor mij zijn er honderden die dat niet doen en straks zwijgend overstappen naar een andere provider.
Hello aan iedereen.
Ter info
Vodafone Nederlandse sim kaart werkt het niet.
Vodafone Nederlandse sim kaart in buitenland bijvoorbeeld roaming Vodafone de werkt het wel
Sim kaart uit het buitenland bijvoorbeeld play pl op het Nederlandse Vodafone netwerk werkt het ook. Het moet liggen waar Vodafone de daten op internet zet .
Hel erg vreemd. Dit ter info
Logisch met roaming kom je bij een andere provider.
als je naar instellingen van je telefoon gaat, kan je je data instelling van 4g,3g, en 2g veranderen in 3g,2g. . Als je hierna de ing.app opstart krijg je wel een mobiele dataverbinding met de bank. Niet vergeten de instelling terug te zetten.
Nee, hou nou toch op met die slimme trucjes die niet of maar even werken.
De app moet gewoon werken!
Vodafone heeft een leveringsplicht.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.