Hoi
daveboschma Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Wat goed dat je deze info hier hebt geplaatst. Heb ook van meer mensen vernomen dat er opeens problemen waren met APN instellingen en die mensen lieten ook weten nooit iets te hebben aangepast. Gek wel eigenlijk en ik kan niet de hand leggen of het nu alleen bij Moto toestellen is of dat het bij meerdere toestellen voorkomt.
Maar heel goed om nog eens te benadrukken hoe je de APN instellingen moet ingeven.
Ik gebruik zelf altijd dit lijstje:
Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)
Mocht het bij Apple mensen ook mis gaan dan kunnen die ook gelijk zien wat ze moeten invullen. Vreemde is dat die wel weer iets extra's moeten invoeren. Maar hoe dan ook, TOP dat je je info hebt geplaatst :thumbsup: