Mooni

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mobile protect Pincode vergeten

http://voda.fo/ne/vld4hHallo, mijn telefoon is vergrendeld omdat ik mobile protect heb. Maar nu moet ik een pincode hebben maar dat weet ik niet eens! Ik hoop dat jullie mij zo kunnen helpen! Groeten Monique van den Eijnden
184 Reacties 184
mhamadon

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo mijn telefoone is vergrendeld en hij vraagt een pincode en de pincode ik heb hem vergeten
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @mhamadon,

Welkom op het Vodafone Forum.

Is je telefoon vergrendeld door Mobile Protect? Heb je wel al de eerdere antwoorden gelezen van vorige moderators? Veel vragen zijn namelijk al beantwoord in dit topic.
QCH

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenmiddag,


Ik ben zowel zakelijk als privé klant bij uw firma, ik heb het volgende probleem ik ben afgelopen jaar bij Vodafone Hoofddorp een Sony Experia Z1 Ultra privé. Ik heb daar toen der tijd een simkaart in gedaan van mijn toenmalige werkgever Customs Documentation Services.

Deze firma is helaas failliet gegaan, en de huidige firma waar ik werk heeft mij een nieuwe Vodafone kaart alsmede toestel verstrekt. Afgelopen week dacht ik aangezien ik de Sonny niet vaak gebruikt had, ik stop daar mijn kaartje in. Resultaat is Vodafone protect, kan dus helemaal niks meer met mijn gekochte privé toestel aangezien deze gekoppeld staat aan een nummer van mijn oude werkgever die failliet is.

Hoe is dit mogelijk, en is het normaal dat ik privé meer van 600 uitgeef aan een toestel waar ik bij kaartje wisselen helemaal niks meer aan heb ?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo QCH, deze blokkade is reguliere beveiligingsfunctie van de Mobile Protect app. Deze voorkomt dat je toestel door een derde misbruikt kan worden. Immers, zodra iemand anders een sim wil plaatsen in je toestel om het te kunnen gebruiken, blokkeert het zichzelf. Bijvoorbeeld een dief heeft zo niks aan je toestel.

Door je Mobile Protect pincode in te geven weet de app dat jij de eigenaar bent. Door de pincode in te voeren met die nieuwe sim in het toestel, voeg je die sim toe aan de lijst geaccepteerde simkaarten voor jouw toestel, en kun je die andere sim voortaan ook in dit toestel gebruiken.
ingelenis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Mobile protect heeft mijn telefoon vergrendeld en ik moet een pincode invoeren. Ik weet deze pincode niet.
Kunnen jullie mij hiermee helpen, zsm?

Probleempje is dat er een ander emailadres staat waar de pincode heen word gestuurd, dus dat helpt niet echt.

Groetjes Inge



SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @ingelenis ,

Hopelijk heb je al in de tijd voordat ik je berichtje kon beantwoorden al contact opgenomen met de klantenservice. Je kunt en nieuwe code zowel via de live chat als via de telefoon opvragen.
Op het forum is er geen inzicht op enige gegevens, sorry.

www.vodafone.nl/support/contact/
walter68

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
how can l change my mobile protect code
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hello @walter68,

Do you want to change the password in the Mobile Protect App? In the top-right corner you can see three squares (menu). Push these squares and choose settings (instellingen). Select general (algemeen) and then to change your PIN (Uw pincode wijzigen).
Mandy32

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte heer of mevrouw,

Helaas heb ik hetzelfde probleem, even een simkaart van iemand anders in mijn telefoon gedaan (ook Vodafone)
en mijn telefoon is helemaal geblokkeerd.
Voer uw mobile protect pincode in ?? terwijl ik deze nooit heb aangemaakt.

Graag hulp en uw reactie,

Met vriendelijke groet,

Mandy
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Mandy32 ,

Ik hoop dat het in de tussentijd al is opgelost, mocht dit niet het geval zijn neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via www.vodafone.nl/support/contact/ zij zullen je en tijdelijk wachtwoord geven waardoor je weer je toestel kunt gebruiken.

Wanneer je de simkaart eruit haalt wordt inderdaad Vodafone Mobile Protect ingeschakeld. Dit voor het geval als het toestel wordt gestolen.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Mandy32
Ik snap je bericht maar het is niet mogelijk om mobile protect te gebruiken zonder een pincode daarvoor aan te maken. Het is een 6 cijferige code (vaak wordt een speciale datum hiervoor gebruikt). Mocht je er nu niet uit komen, dan kan een collega van de klantenservice, de chat of ons social media team je verder helpen. De code wordt dan gereset en je ontvangt een willekeurige combinatie.
compleet

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mijn telefoon is vergrendeld met mobile protect en heb een nieuwe code nodig?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @compleet ,

Mocht je toestel zijn beveiligd met mobile protect en deze om en code vragen alleen ben je deze vergeten kun je contact opnemen met de klantenservice zij geven je en nieuwe tijdelijke code toe.

www.vodafone.nl/support/contact/
johan1977

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mijn telefoon is om de een of andere reden ineens geblokkeerd zonder dat er een duidelijke reden voor is. Ik kreeg een melding dat hij is geblokkeerd via mobile protect ofzoiets. Na het invoeren van de pincode die ik gekregen had in mijn mailbox om de mobile protect op te heffen, moest ik weer een pincode invoeren. Ik heb daarop mijn eigen pincode geprobeerd ook de code van mobile protect een standaard code van 0000 of 1234 enz enz maar wat ik ook doe ik kan niet meer in mijn telefoon. mijn telefoon ontvangt wel gewoon de app berichten die gestuurd worden maar ik kom gewoon niet verder dan het venster waar een pincode ingevoerd moet worden. JHoe kan dit en hoe kan ik het oplossen

Anonymous
Niet van toepassing
Hey@Johan1977,

Dat is niet fijn als mobile protect aan springt.
Wat heb je precies gedaan? Je simkaart eruit gehaald of?

Je dient contact op te nemen met de smartphone crew. Zij kunnen een reset doen waardoor er een nieuwe pincode wordt geactiveerd.Bel dan 1201 voor hulp. Werkt je mobiele telefoon niet? Met een ander toestel bel je naar 0900-0940 (particulier) of 06 54 50 01 00 (zakelijk).

Je telefoon dient wel verbonden te zijn met het internet. Dit kun je checken door je tel uit en aan te zetten om vervolgens boven in tijdens het opstarten te zien of hij verbonden is met Wi-Fi 3g of 4g.

Heb je een Samsung toestel dan kun je hem in de veilige modus hiervoor opstarten. Dan ligt het eraan welke type nummer hoe dit werkt. Meestal is het de aan en uit knop in houden met beide volume knoppen en de home knop.

Groetjes stevied86
florinevdmost

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik heb een vraag , ik zit in het buitenland en heb daarom een nieuwe simkaart gekocht tijdens het verwisselen van mijn vodafone simkaart is hij geblokkeerd geraakt en ik kan en mijn pin niet meer juist invoeren en er kwam ook een pop up daarvoor nog van mobile protect. Nu heb ik deze code nooit gekregen , wat kan ik doen ? aangezien ik ook niet kan bellen of smsjes kan openen kan ik alleen mijn mail lezen op de laptop.

groetjes,

Florine
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Florine,

Ik raad je aan om contact op te nemen via www.vodafone.nl/support/contact/ omdat deze code niet via het forum is aan te vragen. Je kunt bijvoorbeeld via de chat en tijdelijk wachtwoord krijgen waardoor je toch toegang hebt tot je toestel.

Mocht je nog vragen hebben ben je van harte welkom op het Vodafone Forum!
Eddepet61

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na het plaatsen van een nieuwe sim is mijn Samsung telefoon "Mobile Protect".
Hij vraagt om een pincode, maar géén idee welke of wat voor pincode...
Wie kan mij helpen om dit te verhelpen???.

Alvast bedankt Eddepet61
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Oei Eddepet61 je kunt dan even het beste contact opnemen met de klantenservice zodat zij en code naar je kunnen doorsturen! Of even kijken of de optie via de E-Mail je wachtwoord opvragen lukt.
revanremeker

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
geen pincode
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic