reva

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobile broadband usb

Hoi,
 
We hebben een Huawei K3806 usb stick aangeschaft, en ik heb een windows 7 PC (64 bit). Voordien stond er ook al oudere software van vodafoon op. We hebben de software/ drivers verwijderd en alles terug geïnstalleerd. De computer zelf ziet de USB stick wel, in apparaatbeheer komt deze er bij. Bij Vodafone mobile broadband wordt er echter geen verbinding met het apparaat gemaakt, ook de code van de simkaart wordt niet gevraagd.(en je kan ze ook niet ingeven). Hoe los je dit op ?
10 Reacties 10
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Je geeft aan de oude versie verwijderd te hebben.
 
Heb je dit met een standaard de-installatie gedaan, of met de uitgebreide handmatige methode?
 
Bij die laatste methode zou je op zoek zijn geweest naar de map Appdata en daar de vodafone-folder ook verwijdert hebben.
 
Als dat niet zo is, laat het dan even weten, dan kunnen we de juiste, volledige procedure hier even voor je plaatsen.
 
Succes.
reva
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We hebben dit telkens verwijderd via het configuratiescherm. We hebben daarna ook handmatig overal gezocht en alles verwijderd. Ook deze bestanden onder de Appdata. Indien je de USB terug installeerd geeft hij eerst aan dat het apparaat correct is geïnstalleerd.
Als je dan het programma opent installeerd hij 2 of 3 keer het stuurprogramma en probeert hij dit daarna bij te werken wat telkens faalt.
Als het programma geopend wordt, wordt het apparaat niet meer weergegeven. Ook de pincode wordt niet gevraagd.
Op andere toestellen waar de vorige USB niet geïnstalleerd is geweest, verloopt alles wel normaal en krijg je wel verbinding.
Vandaar dat we vermoeden dat er toch ergens bestanden zijn die we niet verwijderd hebben.
ziza

Gedreven Meedenker
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Reva,
 
Misschien moet je behalve de software ook eens de firmeware (software van het modem) updaten. je kunt dit vinden op www.vodafone.nl/mccsupport en dan links in het menu geavanceerd kiezen.
 
Inderdaad moet je bij nieuwe installatie van de software ook via start>zoeken intoetsen %appdata% en dan de mapjes van Vodafone verwijderen. Dit doe je nadat je de oude software in het config. schema hebt verwijderd. Daarna pas de nieuwe software installeren.
 
Succes!
zizake
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
ziza schreef:
Hoi Reva,
 
Misschien moet je behalve de software ook eens de firmeware (software van het modem) updaten. je kunt dit vinden op www.vodafone.nl/mccsupport en dan links in het menu geavanceerd kiezen.
 
Inderdaad moet je bij nieuwe installatie van de software ook via start>zoeken intoetsen %appdata% en dan de mapjes van Vodafone verwijderen. Dit doe je nadat je de oude software in het config. schema hebt verwijderd. Daarna pas de nieuwe software installeren.
 
Succes!
zizake
Niet vergeten om tussen de acties door ook telekens even de moeite te nemen om de pc te herstarten, zou ik als aanvulling mee willen geven.
reva
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ziza,
 
De K3806 staat niet bij de downloads van de firmware.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
reva schreef:
Ziza,
 
De K3806 staat niet bij de downloads van de firmware.
De Windows en Mac software is universeel en bedoeld voor alle modems. Enkel de Linux-versie heeft beperkte driver-ondersteuning en daarom staan ook daar alleen bepaalde types bij genoemd.
 
Kortom, met de versie voor Windwos komt ook ondersteuning voor de 3806 mee.
reva
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik blijf hetzelfde probleem hebben, in apparaatbeheer wordt de USB erkend. Maar de software van vodafoon vindt het toestel niet terug. Er wordt ook geen pin code gevraagd. De software erkend wel het netwerk waar ik verbinding mee wil maken.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Reva,

Je hebt het over het toestel, dit terwijl je aangeeft een USB Modem te gebruiken, foutje 😉 denk het wel.

Haal je sim eens uit het modem en plaats deze dan terug.
Als wel een netwerk gevonden kan worden, moet mijns inziens ook het modem correct geinstalleerd zijn.

Ik lees het wel verder!

reva
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
't is inderdaad een usb modem, sorry. Maar de Sim kaart steekt er correct in en de toestand blijft nog steeds hetzelfde.
Het lichtje op de modem pinkt ook groen, dus er wordt wel enige vorm van connectie gemaakt. Er zijn op dit moment 3 PC's (waaronder mijn) waar dit niet op lukt. Op 2 andere werkt het wel perfect, het enige verschil lijkt dat er op de 2 die wel werken nooit eerder software van vodafoon is gebruikt en op de andere 3 wel. De conclusie is dat de USB dus wel correct werkt, en er vermoedelijk iets fout loopt bij de software
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Reva,

Ik zie dat je al heel wat adviezen heb gekregen, maar de oorzaak zal hem zitten in het model modem die je gebruikt,
de K3806 is een model dat niet door Vodafone wordt geleverd.

De Vodafone software zal dan ook problemen kunnen opleveren, als het goed is is er software opde modem aanwezig
en als het verbinden niet lukt, zullen de Vodafone instellingen ontbreken.

Er dient een verbindingsprofiel ingesteld te worden, en daarvoor zijn maar een paar instellingen voor nodig.

APN: office.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Met deze instellingen zal dan het verbinden alsnog moeten lukken.


Groeten,


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic