hbeukema

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobile Connect Usb Geeft Foutmelding.

Hallo,
Mijn internet verbinding wordt erg vaak verbroken.
Ondanks dat ik een goede verbinding heb (umts, hsdpa) loopt zowel de up-load als de down-load snelheid van xxxkbps terug naar 0.
Vervolgens wordt de verbinding verbroken en geeft een schermpje aan dat mobiele verbinding niet mogelijk is daar het apperaat in gebruik is.
Ook krijg ik de melding probeer het later nog een??
Ik moet dan de laptop iedere keer opnieuw opstarten..... om vervolgens weer tegen hetzelfde probleem aan te lopen.

Iemand bekend met dit probleem???

Groet HenkB.
9 Reacties 9
BoomG

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo HenkB,

Je geeft aan dat de verbinding vaak verbroken wordt en dat het modem dan niet meer herkend wordt. Het is mogelijk dat de software van Vodafone niet meer probleemloos werkt op jouw computer. Mijn advies is dan ook om de laatste software van Vodafone te installeren op jouw computer. (Zie onderstaande instructie)

1. Indien aangesloten, koppel eerst de Vodafone Mobile Connect Card los
2. Download op http://www.vodafone.nl/mccsupport de nieuwste versie van onze
software: ‘Always Best Connected dashboard 10.0.201’.
3. Verwijder daarna de huidige geïnstalleerde Vodafone Mobile Connect software:
a. Klik op ‘Start’ en ga naar het Configuratiescherm
b. Klik op ‘Software’ (Windows Vista/Windows 7) of ‘Programma's en Onderdelen >
Programma Verwijderen’ (Windows XP)
c. Selecteer ‘Vodafone Mobile Connect’ in de lijst met geïnstalleerde software en klik op
‘Verwijderen’
d. Doorloop de deïnstallatie procedure
e. Ga naar ‘Start’ > ‘Uitvoeren’ of druk op de Windows-toets + R. Het venster
‘Uitvoeren’ verschijnt.
f. Typ het volgende in: %appdata% (inclusief de procenttekens) en druk daarna op
‘Enter’
g. U komt uit in een directory (map) waar u een map genaamd ‘Vodafone’ ziet staan
h. Verwijder de hele map ‘Vodafone’. Klik éénmaal op de map en druk daarna op de
knoppen ‘Shift’ + ‘Delete’ (permanent verwijderen).
i. Start nu de computer opnieuw op. Sluit de Vodafone Mobile Connect Card nog niet
opnieuw aan.
4. U kunt nu de Always Best Connected dashboard 10.0.201 gaan installeren:
a. Dubbelklik op het installatiebestand ‘setup_vmc.exe’ en volg de installatieprocedure
b. Nadat de installatie is voltooid, start u de computer opnieuw op
c. Als deze volledig is opgestart dubbelklikt u op het Vodafone Mobile Connect
pictogram op uw bureaublad, en volgt u de aanwijzingen op uw scherm.

U kunt nu een verbinding maken. Treden er nog (andere) problemen op, neem dan contact
op met onze klantenservice via 1200 (via uw Vodafone mobiele telefoon) of via
06 54 50 01 00.

Met vriendelijke groet,

Gwijn
Vodafone Forum Team
flevoron

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ey Henk,
 
Is dit probleem al opgelost bij jou?
Ik heb na -tig maal maar mijn abo opgezegd. Ze hebben mij niet kunnen helpen.
Alleen van die mailtjes dat ik alles opnieuw moet installeren konden ze me sturen ......
wkemps

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo.
 
Is er ooit een oplossing gevonden voor de vraag van hr N Beukema d.d.03-03-2011?
 
Alle middelen heb ik reeds uitgevoerd zelfs sommigen dubbel,software Mobil connect,USB moden ,sim kaart.
 
Ga nu over met het opnieuw installeren van Windows/Vista SP2
 
Modem werkt wel prima op andere laptop.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hallo Wkemps,

Zou je ons iets meer info kunnen geven over je situatie?
Wat gebeurd er? welke USB stick heb je van Vodafone?
ect, ect.

Helaas hebben we geen reactie meer mogen ontvangen of dit probleem opgelost is of niet..

Groetjes,
wkemps

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo
Vanaf Mei heb ik dat probleem met USB connect,diversen malen hier ook voor naar de Vodafone winkel geweest in overleg met
klanten service.
De USB stick [HUAWEI  K3765WHITE] is opgestuurd geweest om te controleren artikel nr 108002740 .
Ik heb een abonnement genomen 2 jaar geleden en werkte tot volle tevredenheid voor een jaar.
Daarom ben ik in het voorjaar overgegaan naar een twee jarig contract met een nieuw modem,ik ben met het oude modem doorgegaan
en werkte 2 maande goed tot de problemen kwamen .Ik heb daarna het nieuwe modem geprobeerd maar het helpt niets.
De computer werkt prima met WIFI zonder problemen met vast modem in huis.
Bij een andere laptop werkt het modem goed,ook met Windows/Vista
Ook op andere USB uitgangen geprobeerd het probleem blijft
Ik heb op het forum van Windows/Vista ook dit probleem aangekaart,ook hier kunnen ze niet zeggen wat het probleem is.
Bij een computer reparatie bedrijf dit probleem voorgelegt die denkt dat het aan de software ligt Vodafone,dus weer een keer er
nieuwe opgezet alles helpt niets!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Warforged

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Heb je ook de stappen die Gwijn hier boven heeft aangegeven doorgelopen. Met name deze zijn erg belangrijk.
 
f. Typ het volgende in: %appdata% (inclusief de procenttekens) en druk daarna op
‘Enter’
g. U komt uit in een directory (map) waar u een map genaamd ‘Vodafone’ ziet staan
h. Verwijder de hele map ‘Vodafone’. Klik éénmaal op de map en druk daarna op de
knoppen ‘Shift’ + ‘Delete’ (permanent verwijderen).
i. Start nu de computer opnieuw op. Sluit de Vodafone Mobile Connect Card nog niet
opnieuw aan.
 
Anders heb je kans dat "kapotte" bestanden van de vorige installatie toch nog blijven bestaan.
 
Laat anders even weten welke foutmelding je precies krijgt, er moet toch ergens iets terugkomen dat de verbinding niet opgezet kan worden.
 
Cheers.
 
W.
wkemps

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alle handelingen gedaan zoals door Gwijn is onderschreven,de ellende blijft!!!!
Even nog als aanvulling misschien als verdere omschrijving//  Op het moment dat het Vodafoon scherm verschijnd en het blokje
aanklikt voor VERBINDEN komt er enkele seconden voor het contact met het internet ook het waarschuwings teken op staan.wat
daarna weer weg gaat.
Als de foutmelding weer in beeld verschijnd en de verbinding wil verbreken blijft op de achtergrond het blokje grijs te zijn en
reageerd niet meer.
Kijk ik in het geavanceerd scherm blijkt de verbinding verbroken te zijn,maar kijk ik naar het modem blijkt dit gewoon in verbinding
te staan.Het lampje hierop blijft constant branden blauw of groen.
Het modem moet ik eerst verwijderen om af te sluiten.wat ook nog niet altijd lukt.
 
Ruim een jaar heeft het systeem prima gewerkt.
 
computer werkt voor de rest prima.
Warforged

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Blauw/groene lampjes zou op zich goed moeten zijn. Maar dat uitroepteken is heel gek, ik zou dit toch eens laten uitzoeken.
Misschien dat een modje je gegevens kan verzamelen of dat je even kan bellen hiervoor. 
wkemps

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Eureka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
 
Het lek is boven van een stugge volhouder,ben inmiddels al een uur aan het internetten en tot nog toe gaat het prima!!!!!!!!
 
Het volgende gedaan: Progamma Vista verwijderd en daarna XP er opgezet.
Het programma mobile broadband geinstalleerd waarna het helemaal niet meer werkte
Na veel  telefonisch contact Vodafone ten einde raad maar weer eens naar de Vodafone winkel  weer 20km rijden.
Hier werd ik door een bediende geholpen die van een andere vestiging kwam en ooit ook een soort geval mee gemaakt had.
Hij is er ongeveer een half uur mee beezig  geweest diverse combinaties met software programma s in combinaties met het
modem en eindelijk werkte hij weer.
Conclusie; Voor niets het programma Vista verwijderd!!!!!!!!!!
Verkeerde combinatie  software met het bestaande modem!!!!!! computer was gewoon niets aan en hiervoor dan bijna
een jaar ellende
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic