Hallo HenkB,
Je geeft aan dat de verbinding vaak verbroken wordt en dat het modem dan niet meer herkend wordt. Het is mogelijk dat de software van Vodafone niet meer probleemloos werkt op jouw computer. Mijn advies is dan ook om de laatste software van Vodafone te installeren op jouw computer. (Zie onderstaande instructie)
1. Indien aangesloten, koppel eerst de Vodafone Mobile Connect Card los
2. Download op http://www.vodafone.nl/mccsupport de nieuwste versie van onze
software: ‘Always Best Connected dashboard 10.0.201’.
3. Verwijder daarna de huidige geïnstalleerde Vodafone Mobile Connect software:
a. Klik op ‘Start’ en ga naar het Configuratiescherm
b. Klik op ‘Software’ (Windows Vista/Windows 7) of ‘Programma's en Onderdelen >
Programma Verwijderen’ (Windows XP)
c. Selecteer ‘Vodafone Mobile Connect’ in de lijst met geïnstalleerde software en klik op
‘Verwijderen’
d. Doorloop de deïnstallatie procedure
e. Ga naar ‘Start’ > ‘Uitvoeren’ of druk op de Windows-toets + R. Het venster
‘Uitvoeren’ verschijnt.
f. Typ het volgende in: %appdata% (inclusief de procenttekens) en druk daarna op
‘Enter’
g. U komt uit in een directory (map) waar u een map genaamd ‘Vodafone’ ziet staan
h. Verwijder de hele map ‘Vodafone’. Klik éénmaal op de map en druk daarna op de
knoppen ‘Shift’ + ‘Delete’ (permanent verwijderen).
i. Start nu de computer opnieuw op. Sluit de Vodafone Mobile Connect Card nog niet
opnieuw aan.
4. U kunt nu de Always Best Connected dashboard 10.0.201 gaan installeren:
a. Dubbelklik op het installatiebestand ‘setup_vmc.exe’ en volg de installatieprocedure
b. Nadat de installatie is voltooid, start u de computer opnieuw op
c. Als deze volledig is opgestart dubbelklikt u op het Vodafone Mobile Connect
pictogram op uw bureaublad, en volgt u de aanwijzingen op uw scherm.
U kunt nu een verbinding maken. Treden er nog (andere) problemen op, neem dan contact
op met onze klantenservice via 1200 (via uw Vodafone mobiele telefoon) of via
06 54 50 01 00.
Met vriendelijke groet,
Gwijn
Vodafone Forum Team