Gblue

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiele verbinding valt elk uur uit


Geachte Vodafone/Proximus klantendienst,

als ik een mobiele verbinding vanop mijn mobiele internet stick start met het programma 'Vodafone Mobile Connect' wordt mijn verbinding elk uur automatisch afgesloten. Ik moet dan terug opnieuw op 'Verbinden' drukken. Ik denk dat dit probleem niet aan het programma zelf ligt, maar aan het Proximus netwerk dat elke keer mijn verbinding uit gooit. Is het mogelijk om dit uit te schakelen? Dat ik gewoon verbonden blijf zonder dat mijn verbinding elk uur uitvalt.

Alvast bedankt voor uw medewerking,
Sascha
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Sascha,


Ik wil je toch adviseren eens met Proximus contact op te nemen, en de netwerkaanmelding en de dekking te laten
controleren, dit kunnen wij helaas niet , wij kunnen alleen de aanmelding ed. van klanten met een Nederlands Vodafone
abonnement controleren.

Wat je alvast kunt proberen, is de netwerk voorkeuren wijzigen van automatisch naar alleen GPRS, de verbinding zal dan trager
maar als deze dan niet uitvalt is de slechte UMTS dekking de oorzaak van het probleem.

Verder weet ik alleen nog dat de verbinding kan vervallen, maar dat zal dan niet om het uur zijn, door een instelling in Outlook
die automatisch de verbinding verbreekt na het openen van Outlook.


Bekijk in context

3 Reacties 3
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Sascha,

Als eerste welkom hier!

Vervelend om te horen dat je verbinding ieder uur eruit klapt....kan me voorstellen dat dit niet handig is.

Waar heb je deze problemen, is dit tijdens je verblijf in het buitenland of gebeurt dit ook in Nederland?

Alvast bedankt voor je reactie.
Gblue
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie.

Ik heb dit enkel in België, in het buitenland nog niet getest, mijn provider is Proximus.

Sascha 
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Sascha,


Ik wil je toch adviseren eens met Proximus contact op te nemen, en de netwerkaanmelding en de dekking te laten
controleren, dit kunnen wij helaas niet , wij kunnen alleen de aanmelding ed. van klanten met een Nederlands Vodafone
abonnement controleren.

Wat je alvast kunt proberen, is de netwerk voorkeuren wijzigen van automatisch naar alleen GPRS, de verbinding zal dan trager
maar als deze dan niet uitvalt is de slechte UMTS dekking de oorzaak van het probleem.

Verder weet ik alleen nog dat de verbinding kan vervallen, maar dat zal dan niet om het uur zijn, door een instelling in Outlook
die automatisch de verbinding verbreekt na het openen van Outlook.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic