Ameziane

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mobiele nummer kwijt

Goedendag,

 

Na vele jaren trouw klant te zijn geweest bij Vodafone en mijn rekeningen altijd netjes op tijd heb betaald heb ik besloten een nieuw abbonement af te sluiten bij KPN aangezien dat voor mij zeer voordelig uitpakt met combinatiekorting. Maar ik wou natuurlijk mijn nummer van Vodafone niet kwijt aangezien naast vrienden en familie ook instanties mij moeten kunnen bereiken. Dus netjes nummerbehoud aangevraagd in een Vodafonewinkel en mijn abbonement opgezegd met nummerbehoud naar Vodafone prepaid. Een week geleden kreeg ik mijn sms’je van Vodafone dat ik Maandag 9 maart mijn nummer over gaat naar mijn gekochte prepaidkaart. Op maandag bleef mijn abbonement gewoon lopen en is er ook niks overgezet. Ruim een uur aan de telefoon gezeten met 3 Vodafone medewerkers die hun best deden mij te helpen. Er bleek iets te zijn blijven hangen in hun systeem en binnen een aantal dagen zou mijn abbonement niet meer werken en mijn nummer alsnog overgaan naar mijn prepaidkaart. Na een aantal dagen was mijn abbonement gestopt en heb ik mijn nieuwe prepaidkaart in mijn telefoon gestopt. Ik controleer het bijbehorende nummer en tot mijn verbazing is mijn nummer niet overgezet. Weer bellen met Vodafone en veel uitzoekwerk blijkt er nog steeds iets fout te gaan in het systeem. Vodafone is zeer behulpzaam en begrijpt heel goed mijn frustratie dus wil erbij zeggen dat ik het de medewerkers of Vodafone absoluut niet kwalijk neem. Ze hebben mijn tijdelijke nummer van mijn prepaid kosteloos voorzien van minuten en datategoed zodat ik wel kan bellen met een ander nummer. Er is een case aangemaakt aangezien het door de technische afdeling handmatig opgelost moet worden want mijn nummer bestaat momenteel niet meer. Mijn registratienummer van de case is 9404358 en hoop dat Vodafone mij zsm helpt want dit veroorzaakt bij mij veel ongemak. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11859Posts
  • 3486Oplossingen
  • 3103Likes

Uh, snappen niet echt, begrijpen, een beetje ??
Je zal een reden hebben om het allemaal zo te doen, denk ik. Ik hoop dat het goed komt. Even wachten dan maar op reactie van Vodafone. Succes!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11859Posts
  • 3486Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Ameziane 
Uiteraard heel vervelend dat is je is overkomen. Jammer genoeg kan er altijd wel iets mis gaan en dan moet dit natuurlijk opgelost worden. Gelukkig hebben ze je probleem al in behandeling en zal deze afdeling het gaan uitzoeken en ik verwacht dat je daarop zeker antwoord krijgt (hou rekening met 5 tot 10 dagen). 

Ik begrijp alleen niet waarom je vanuit een abonnement, eerst naar een Vodafone prepaid wil, en daarna naar een KPN abonnement. Waarom heb je niet gewoon direct vanuit je abonnement naar KPN omgezet? Een voordeel misschien nu is dat je nummer bij Vodafone in bezit is en nog steeds. Dus kwijt zijn, dat zou haast niet kunnen binnen Vodafone. Tenminste, zo denk ik dan natuurlijk. 

Normaal gezien zou iemand van Vodafone Community met je mee kunnen kijken maar omdat je al een case hebt laten aanmaken, wat natuurlijk goed is want nu kunnen ze het voor je uitzoeken op de juiste afdeling, kan deze je verhaal alleen aanhoren en moeten ook deze wachten tot de case verholpen is. 

Wel goed dat je hier een melding hebt gemaakt en ondanks de problemen wil ik je wel een fijn weekend wensen en ik hoop natuurlijk dat het snel opgelost is. 

Ameziane
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Energieboy wrote:

Hoi @Ameziane 
Uiteraard heel vervelend dat is je is overkomen. Jammer genoeg kan er altijd wel iets mis gaan en dan moet dit natuurlijk opgelost worden. Gelukkig hebben ze je probleem al in behandeling en zal deze afdeling het gaan uitzoeken en ik verwacht dat je daarop zeker antwoord krijgt (hou rekening met 5 tot 10 dagen). 

Ik begrijp alleen niet waarom je vanuit een abonnement, eerst naar een Vodafone prepaid wil, en daarna naar een KPN abonnement. Waarom heb je niet gewoon direct vanuit je abonnement naar KPN omgezet? Een voordeel misschien nu is dat je nummer bij Vodafone in bezit is en nog steeds. Dus kwijt zijn, dat zou haast niet kunnen binnen Vodafone. Tenminste, zo denk ik dan natuurlijk. 

Normaal gezien zou iemand van Vodafone Community met je mee kunnen kijken maar omdat je al een case hebt laten aanmaken, wat natuurlijk goed is want nu kunnen ze het voor je uitzoeken op de juiste afdeling, kan deze je verhaal alleen aanhoren en moeten ook deze wachten tot de case verholpen is. 

Wel goed dat je hier een melding hebt gemaakt en ondanks de problemen wil ik je wel een fijn weekend wensen en ik hoop natuurlijk dat het snel opgelost is. 

Hoi @Energieboy 

Dank voor je reactie. Vodafone is er inderdaad mee bezig maar er zijn helaas al meerdere beloftes gebroken helaas. Zowel mondeling als bevestiging per sms dat iets zou gebeuren is niet gebeurd. Tot slot wil ik even duidelijk maken dat ik gelukkig niet zo dom ben om met een nummer van de een naar de ander en dan weer naar de ander te gaan. Mijn nummer van mijn abbonement van Vodafone wou ik blijvend naar een prepaid hebben zodat ik bereikbaar blijf op dat nummer. Daarnaast had ik een nummer met prepaidkaart die ik als abbonement wou gebruiken. Zo kan ik mijn nieuwe nummer bij KPN gebruiken en zolang mensen en instanties nog niet allemaal mijn nieuwe nummer van KPN hebben toch nog bereikbaar zijn op mijn oude nummer wat helaas zoek is. Maar nu weet niemand dat ik een ander nummer heb behalve mijn naasten en omdat ik op dat nummer ook bereikbaar moet zijn voor bepaalde instanties kunnen die mij niet telefonisch bereiken. En jammergenoeg gaat mijn KPN abbonement met nummerbehoud ook nog  pas de 17e in. Als ik op dat andere nummer wat kwijt is bereikbaar zou zijn dan was alles prima. Ik hoop dat iedereen het snapt Haha. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11859Posts
  • 3486Oplossingen
  • 3103Likes

Uh, snappen niet echt, begrijpen, een beetje ??
Je zal een reden hebben om het allemaal zo te doen, denk ik. Ik hoop dat het goed komt. Even wachten dan maar op reactie van Vodafone. Succes!

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

@Ameziane 

Wat vervelend om te horen dat dit zo moeizaam verloopt. Wel fijn dat je ondanks alles toch tevreden bent over onze medewerkers 🙂 Ik zie in de case dat het nummer in de wachtlijst staat om “goed gezet” te worden. Het is dus echt even afwachten totdat dit gebeurt. Onze excuses voor het ongemak! 

Ameziane
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Energieboy 

Dank voor je vriendelijke hulp. Ik snap het dat jij het niet meer snapt (haha). In ieder geval is wat ik heb gedaan de enige mogelijkheid en ook gewoon normaal omdat ik iets heb aangevraagd met nummerbehoud. Vodafone erkent ook dat de fout in hun systeem ligt. Maar ondanks het ongemak neem ik Vodafone niks kwalijk omdat het nou eenmaal fout kan gaan in een digitaal tijdperk. Daarnaast zijn ze heel behulpzaam en begrijpen ze hoe vervelend het voor mij is door het met spoed te laten onderzoeken. Ze hebben me gelukkig wel uitgelegd dat nummers altijd eerst een bepaalde tijd in bewaring blijven voordat ze beschikbaar komen voor een andere klant. Dus ik krijg hoe dan ook mijn nummer terug is mij verzekerd. Dus ik hoop dat dat klopt en mijn nummer weer spoedig weer beschikbaar is. Op dit moment krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat als ik het bel. 

Nogmaals dank en fijne dagen als je niet hoeft te werken vanwege de bizarre situatie. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11859Posts
  • 3486Oplossingen
  • 3103Likes

Bedankt voor je terugkoppeling.
Fijn om te lezen! 

Ameziane
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sharon wrote:

@Ameziane

Wat vervelend om te horen dat dit zo moeizaam verloopt. Wel fijn dat je ondanks alles toch tevreden bent over onze medewerkers Ik zie in de case dat het nummer in de wachtlijst staat om “goed gezet” te worden. Het is dus echt even afwachten totdat dit gebeurt. Onze excuses voor het ongemak! 

Beste @Sharon,

Ik kan alleen ontevreden of boos worden als mijn probleem niet serieus genomen zou worden of niet gezocht zou worden naar een oplossing. Maar alle medewerkers hebben de tijd genomen om alles te bekijken en waar mogelijk te helpen en mij uit te leggen wat er is gebeurd en wat ik kan verwachten. Voor mijn werk heb ik ook veel te maken met mijn laptop die weer eens gek doet of de systemen niet goed werken etc. Dan kan ik ook een case aanmaken om door de IT afdeling te laten oplossen. Computers en systemen zijn ontiegelijk dom omdat ze namelijk alleen doen wat de mens ze heeft opgedragen te doen. Ze kunnen niet denken en zeggen, maar wacht eens deze klant is zo’n trouwe klant en ik kan me voorstellen dat hij dit nummer misschien nog nodig heeft. Als er maar een iets niet goed doorgegeven is of overbelast dan moet de mens handmatig zeggen wat de computer moet doen. Kortgezegd moeten we alle scenario’s uitleggen aan het systeem en niet alles is uit te leggen omdat het te ingewikkeld is. Dus moet wachten op de Vodafone medewerker die het handmatig alsnog oplost.

Dus dank aan de Vodafone medewerkers die met volle inzet mij geholpen hebben en diegene die zoekt  naar een oplossing. Ik snap ook dat ik bij zo’n groot bedrijf niet de enige ben die dringend hulp nodig heeft. Het is niet het einde van de wereld en frustratie heb ik alleen mijzelf mee. 

 

Dank voor je reactie,

 

Ameziane

 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

@Ameziane 

Precies dat! Dit soort reacties zijn voor ons overigens ook wel eens fijn om te lezen 😉 !

Ik zal zelf ook even opletten wat er met de case gebeurt deze week. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic