1
Vraag
2
Reacties
cnb01

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mobiele data werkt niet in het buitenland

Hallo,
ik was laatst voor een dag naar Duitsland en ik ging ervan uit dat mijn 4G ook zal werken in het buitenland. Helaas werkte mijn internet het niet maar ik kon wel bellen. Over een paar weken ga ik naar Spanje en ik hoop wel dat mijn 4G daar ook zal werken. Ik heb trouwens een Vodafone red abonnement. Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als je geen mobiele data kan gebruiken in het buitenland, kan dat verschillende redenen hebben. Het ligt er ook nog aan of je Android of iPhone gebruikt. Voor allebei de merken is de instructie anders. Ik verwijs je door naar onderstaande checklist(s). Als je deze stappen doorloopt, staan al je instellingen voor het gebruik van mobiele data in het buitenland goed! 

 

Instellingen mobiele data buitenland voor iPhone 

Instellingen mobiele data buitenland voor Android 

 

Contact opnemen
Mocht het hierna nog niet werken dan raad ik aan om contact op te nemen met mijn collega's via +31 654 500 100 (vanuit het buitenland). Wij controleren dan of er een aanmelding is op het netwerk, we geven je nummer een reset en controleren of er eventueel een blokkade actief is. Bekijk ook overige contactmogelijkheden als bellen geen optie is.  

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi cnb01
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Over het algemeen moet je gewoon overal bereik hebben en kunnen bellen. Omdat je zegt dat je wel kon bellen maar geen internet had zou het wel aan de instellingen van je telefoon kunnen liggen. Heb je bij netwerk instellingen je roaming wel op AAN staan? En heb je bij je instellingen (via My Vodafone) ook aangegeven dat je in het buitenland mag internetten? (My Vodafone - Producten - (onderaan pagina) Naar je instellingen - Blokkades) daar even kijken of alles goed AAN staat.

Probeer het even uit en als je in Spanje bent dan kan je ook kijken of je provider wel goed aangemeld is. Je kan bij je telefoon instellingen onder Mobiel Netwerk even kijken en een ander netwerk zoeken (wel die van Vodafone). Vervelend dat je het nu niet kan testen want je zit nog niet in Spanje.

Mocht er nog een moderator aanvullingen hebben op mijn verhaal, graag 🙂
Succes en alvast fijne vakantie!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als je geen mobiele data kan gebruiken in het buitenland, kan dat verschillende redenen hebben. Het ligt er ook nog aan of je Android of iPhone gebruikt. Voor allebei de merken is de instructie anders. Ik verwijs je door naar onderstaande checklist(s). Als je deze stappen doorloopt, staan al je instellingen voor het gebruik van mobiele data in het buitenland goed! 

 

Instellingen mobiele data buitenland voor iPhone 

Instellingen mobiele data buitenland voor Android 

 

Contact opnemen
Mocht het hierna nog niet werken dan raad ik aan om contact op te nemen met mijn collega's via +31 654 500 100 (vanuit het buitenland). Wij controleren dan of er een aanmelding is op het netwerk, we geven je nummer een reset en controleren of er eventueel een blokkade actief is. Bekijk ook overige contactmogelijkheden als bellen geen optie is.  

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je nog een verbinding kunnen maken met het netwerk in Spanje?
cnb01
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:
Heb je nog een verbinding kunnen maken met het netwerk in Spanje?
Ik ga vandaag weg! Laat het wel weten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top ik hoor het graag 🙂
cnb01
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:
Top ik hoor het graag 🙂

Ik ben in Spanje op me 4G! Bedankt voor de tips en uitleg!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Graag gedaan! Fijn verblijf!
jpdgielen73

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi , Ik ben laatst naar Belgie  gereden met google maps en opeens 1.5 uur later kan ik niet meer bellen vanuit het buitenland en google maps doet het niet meer.

Onderstaande opties heb ik allemaal geprobeerd , doet het nog niet .

Nu lees ik dat er een aantal apps een storing hebben bij voda fone. hoort hier ook google maps bij ? en zo ja hoelang duurt deze storing !

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @cnb01

Wat ontzettend gek dat eerst alles in kannen en kruiken lijkt te zijn en je vervolgens 1,5 uur later niet meer kunt bellen of Google Maps kunt gebruiken. Klopt het dat de werking van overige apps en mobiele data ook niet werkt? 

Voor de zekerheid. Heb je de APN instellingen en tips gecheckt zoals deze hier in het topic staan beschreven? 

Wat betreft de storing. Ik vermoed dat je doelt op deze storing in combinatie met Android. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic