Helden18

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiele data IOS 8 iphone 5 werkt niet

Goedemiddag,

Ik heb problemen met het mobiele data netwerk op mijn iPhone 5. Ik heb prepaid maar soms heb ik even mobiel internet nodig en zet ik het voor een dagje aan. Alleen sinds een tijdje doet het data netwerk het niet meer. Als ik het aanzet, gebeurt er niets en verschijnt er ook geen 3G of 4G icoontje bovenin. Ik heb al de APN-instellingen en de netwerkinstelling opnieuw ingesteld maar dat helpt allemaal niets. EU-internet staat uit. Mijn telefoon is ge-updated tot IOS 8,3. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of hoe ik dit kan oplossen? Het is nogal vervelend, vooral ook omdat ik van plan was een abonnement te gaan nemen, maar dat heeft geen zin als het niet werkt..

Suggesties zijn welkom:) in ieder geval bedankt voor de moeite.
6 Reacties 6
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste Helden18,

Als ik er even van uit ga dat je internet instellingen goed staan en je voldoende tegoed en of een internet blox hebt kan je het beste proberen eens een kruistest uit te voeren d.m.v. iemand anders zijn simkaart in jou toestel te stoppen en jou simkaart in die van iemand anders het liefst geen iPhone om te zien of het misschien aan de simkaart of het toestel ligt.

Groetjes,
MrMister
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Helden18,

Was het gelukt met de tip van MrMister?

Mocht het niet werken raad ik je aan om contact te op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen jouw hier verder mee helpen.

Groetjes stevied86
Helden18
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reacties @MrMister en stevied86

Ik heb mijn simkaart in een andere telefoon gedaan en daar werkte het ook niet. Met een simkaart van iemand anders in mijn telefoon deed het mobiele data netwerk het wel!
Het ligt dus niet aan mijn telefoon maar aan mijn simkaart.

Dus ik denk dat ik maar een nieuwe simkaart ga aanvragen.
Bedankt voor de hulp!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Misschien dat en nieuwe simkaart inderdaad wonderen kan doen Helden18 ;). We horen het graag nog terug als dat de betreffende oplossing is.

Fijne avond.
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
Helden18

Ik raad je aan om contact op te nemen met de support desk zodat ze je nummer checken op een eventuele data/APN blokkade en of de live.vodafone.com APN nog wel in je netwerkprofiel staat.

Wat betreft het instellen van je APN in je toestel. Als je in Nederland bent met je VF aansluiting hoef je niet persé een APN in de stellen. We gebruiken al een tijdje "APN Redirection". Kort gezegd houdt dit in dat als je toestel een dataverbinding probeerd te maken zonder APN of met een onjuiste APN (óf bijvoorbeeld onjuiste username/password), dan wordt er gekeken naar de APN's in je netwerk profiel en dan maakt hij verbinding met de APN die 'bovenaan het lijstje staat'. Dit werkt niet (altijd) in het buitenland. Er zijn maar weinig providers die deze feature gebruiken.

Een nieuwe simkaart gaat niet helpen. Je hebt nota bene verbinding met het netwerk en kunt gebruik maken van alle andere services (bellen/SMS).
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic