jensoude21 schreef:
Helaas kamp ik met hetzelfde probleem, dan wel in een andere postcode. Thuis in 1069HZ is de ontvangst optimaal (5/5 streepjes) met een duidelijk 3G logo. Terwijl mijn bandbreedte blijft steken op 1 tot 1,5Mbit. Via wifi haalt mijn Iphone 4s 21Mbit, de telefoon is dus niet de belemmering. Ik heb mijn instellingen nagekeken, deze staat netjes op live.vodafone.com.
De update naar 5.1 is gedaan even als diverse reboots. Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Of heb ik gewoon pech met de plek waar ik woon? Qua ontvangst zou het goed moeten zijn. Sinds een paar maandjes maak ik gebruik van het 14,4Mbit pakket, wat inhoudt dat ik ongeveer op 1/10 van de snelheid zit.
Zoals je op
de dekkingskaart kunt zien, zit je in een gebied waar je normaliter prima snelheden zou moeten kunnen halen. Echter, als je al weer iets dichter bij de Haarlemmerweg terecht komt, plof je zomaar weer naar GPRS-snelheden toe.
Wat me ook al opvalt is dat je aangeeft dat je een 3G-logo ziet op je iPhone. Dit zou bij de juiste dekking echter een H-logo moeten zijn.
Ik zou toch eens contact met de klantenservice opnemen en hun vragen te kijken of er toevallig onderhoud bij jou in de buurt plaatsvind (of misschien willen de mods hier op het forum dat even voor je doen
😉 ).
Als dat niet het geval is, dan wordt het een zoek-en-vind-spelletje. Doet jouw SIM in een andere iPhone hetzelfde? Hebben anderen met een iPhone hetzelfde probleem bij jou? Hebben anderen met een ander toestel hetzelfde probleem bij jou? Zitten er zendamateurs bij jou in de buurt? Staat er een Digitenne mast bij jou in de buurt? Is je magnetron/babyfoon/DECT-telefoon of die van de buren defect?
Zoals je al ziet, alleen de eerste paar factoren kun je zelf testen (zou ik ook zeker doen), maar daarnaast speelt er zoveel mee, dat we moeten hopen dat we er uit gaan komen, maar dat zeker niet kunnen garanderen.