helbers schreef:Op zich een plausibel verhaal, op 1 ding na:
Hallo, Selly,
Ik heb vanmorgen gepost dat de snelheid hersteld was op voor mij onverklaarbare manier. Snelheid is nu 3,2Mbps en daarmee ben ik zeer tevreden. Ik was alleen erg nieuwsgierig wat nou de oorzaak is geweest, het lijkt er toch op dat de snelheid geknepen was !!
Bedankt allen voor het meedenken en de suggesties om e.e.a. op te lossen.
Groet Jan.
jensoude21 schreef:Zoals je op de dekkingskaart kunt zien, zit je in een gebied waar je normaliter prima snelheden zou moeten kunnen halen. Echter, als je al weer iets dichter bij de Haarlemmerweg terecht komt, plof je zomaar weer naar GPRS-snelheden toe.
Helaas kamp ik met hetzelfde probleem, dan wel in een andere postcode. Thuis in 1069HZ is de ontvangst optimaal (5/5 streepjes) met een duidelijk 3G logo. Terwijl mijn bandbreedte blijft steken op 1 tot 1,5Mbit. Via wifi haalt mijn Iphone 4s 21Mbit, de telefoon is dus niet de belemmering. Ik heb mijn instellingen nagekeken, deze staat netjes op live.vodafone.com.
De update naar 5.1 is gedaan even als diverse reboots. Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Of heb ik gewoon pech met de plek waar ik woon? Qua ontvangst zou het goed moeten zijn. Sinds een paar maandjes maak ik gebruik van het 14,4Mbit pakket, wat inhoudt dat ik ongeveer op 1/10 van de snelheid zit.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.