Reny

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mobiel internet in het buitenland.


Geachte,

Gaat Vodafone nog iets doen met de kosten van het internet in het buitenland? Op dit moment kan je Blox aanzetten à €2,- per dag. Daarvoor krijg je 50MB internet.
Als tip wordt gegeven om de bundel altijd aan te laten staan.Handig als je één maal een whatsapp stuurt staat gelijk je blox aan en voorkom je onnodige kosten.

ECHTER... de tarieven om te internetten in het buitenland zijn drastisch verlaagd. Men betaald nu in het buitenland €0,06 per MB. Dat wil zeggen dat ik nu duizenden whatsappjes kan sturen, 60 x m'n timeline van Facebook checken of 12 minuten online youtube video's kan streamen alvorens ik de €2,- heb bereikt.

Als ik dus op één van de vakantiedagen net iets minder internet en bijvoorbeeld alleen een paar whatsappjes stuur kost met dat zowiezo €2,-. Terwijl, als ik geen blox aan zet me dit nog geen cent kost. Voorheen was dit wel interessant omdat de kosten van het internetgebruik in het buitenland schandalig duur waren.

Ik ga ca. 21 dagen op vakantie en zou zoals vorig jaar gewoon m'n blox aan hebben gezet. Vorig jaar heb ik gezien dat ik zowat dagelijks het internet gebruik. Gewoon om dat het zo makkelijk gaat. Uiteindelijk ben ik dus rond de €40,- kwijt voor de vakantie. Natuurlijk moeten mijn echtgenoot en kinderen dat ook kunnen want wat is een wereld als vandaag nog zonder internet en dan zeker voor de jeugd.

Komt er bij Vodafone op neer dat, als ik maximaal gebruik maak van de blox, ik voor z'n vieren €168,- kwijt ben.

Nu blijkt dat KPN per 1 juni een nieuw Europa tarief invoert: €14,99 voor 1000 MB en een maand geldig. Geen gezeur per dag en voor mij en mijn vrouw ruim voldoende. Misschien dat de kids iets meer willen, maar ja, als ik de kosten op tel kom ik uit op €60,- voor z'n vieren. Laat de kids eens gek doen en er nog eens 1000MB tegenaan gooien, ben ik nog maar €90,- kwijt.

Op dit moment heb ik een mobiel abonnement van Vodafone en ik mag verlengen. Daarom mijn vraag:
Gaat Vodafone nog iets doen met de kosten van het internet in het buitenland?
Want als ik nu een overstap zou maken naar KPN kan ik, zeker deze vakantie, veel geld besparen.

Reny
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Reny
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Aangezien Vodafone verder niets onderneemt, ben ik overgestapt naar KPN.

Daar heb ik nu hetzelfde abonnement voor een lagere prijs, mijn vrouw en ik gaan ook nog eens 5,- per abonnement minder betalen omdat we nu samen bij KPN zitten en zeker in het buitenland heb ik, in ieder geval dit jaar, een groot voordeel.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Anonymous
Niet van toepassing
Op dit moment zal er helaas geen verandering plaats vinden. Dit komt inderdaad omdat de roaming tarieven al verlaagd zijn en de alles in 1 op reis en de alles in 1 op reis xl al verhoogd zijn betreft bellen sms'en en data in het buitenland.
Hoe lang dit zo gaat blijven durf ik echter niet te zeggen, dit zul je dan ten allertijde terug kunnen vinden op de website.
Echter als je alleen 50 Mb gebruikt dan kom je uit op €3,00, hoe dan ook ben je duurder uit op die manier. Mocht je minder gebruiken dan ben je goedkoper uit.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Steven- Reny

Ik ben het in deze wel enorm met de klant eens. Er onstaat meer en meer de behoefte om een bundel van "xxx"mb voor 1 week of 1 maand af te sluiten in het buitenland.

Dat vodafone hier nog niet op geschakeld heeft, is gewoon jammer.

Alleen het forum is geen geschikt middel om de strategie van Vodafone in deze te achterhalen. Dit omdat niemand op dit forum je deze informatie kan geven.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Reny

Tele2 heeft voor €10 een 1000mb een maandbundel (eu). Ben je nog maar €60 euro kwijt.

Een Mifi router voor op vakantie kan dan mogelijk ook een optie wezen? Tele2 simkaart hier in en gaan met ze allen.

Anonymous
Niet van toepassing
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat er klanten zijn die meer data verbruiken in het buitenland. Dit heb ik zelfs al een paar keer door gegeven intern en dat zal ik ook blijven doen. Alleen op dit moment hebben we de opties die hierboven staan betreft bloxen. Meer kan ik er niet van maken, hoe graag ik het ook zou willen. Er zijn abonnement waar ook data in het buitenland bij zit zoals het black abonnement.


Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Geen nieuwe reactie meer. Topic zal binnenkort worden gesloten.
Reny
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Aangezien Vodafone verder niets onderneemt, ben ik overgestapt naar KPN.

Daar heb ik nu hetzelfde abonnement voor een lagere prijs, mijn vrouw en ik gaan ook nog eens 5,- per abonnement minder betalen omdat we nu samen bij KPN zitten en zeker in het buitenland heb ik, in ieder geval dit jaar, een groot voordeel.

Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Erg jammer om te horen dat je overgestapt bent naar KPN. Ik kan aan het antwoord van Steven- en NetwerkFreak echter verder niks toevoegen. We zullen het topic dus daarom binnenkort sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic