msdrwho

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Mobiel breedband Connection Error

Ik heb een mobiel internet dongle voor mijn laptop, deze heeft een paar dagen gewerkt maar ik krijg sinds vorige week de melding:

Could not open network connection.

Check that the APN, user name and password in the current connection settings are correct.
If the problem persists, please try deleting the current connection settings, and restarting the application.

Ik kan wel met het 4G netwerk verbinden, maar er is geen internet verkeer mogelijk. Hoe kan dit opgelost worden? Ik heb een MacBook Pro.

Al geprobeerd:
1) Vodafone via de applicatie verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
2) Vodafone via de applicatie verwijderd, netwerk instellingen (behalve wifi) verwijderd, en opnieuw geinstalleerd.
3) Binnen de Vodafone app de connectie window geopend, daar mobiel breedband connecties bekeken. Daar stond eerst Vodafone.nl: vodafone/vodafone, maar er staat nu VMB Custom Profile: web/web: beide werken niet.

Ik ben tijdens het opnieuw installeren niet om een PUK code gevraagd.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
msdrwho
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
De DNS server van Vodafone werkt niet goed!

Mijn vriend kan blijkbaar beter ICT problemen oplossen dan de data support van Vodafone. Hij stelde voor om de DNS instelling te veranderen, omdat daar waarschijnlijk het data verkeer blijft hangen. Hij stelt een probleem binnen een minuut vast, terwijl ik 1,5 uur zonder resultaat met Vodafone aan de telefoon gehangen heb.

Traceroute met de DNS instellingen van Vodafone:
$ traceroute www.google.nl
traceroute: unknown host www.google.nl

Traceroute als ik de DNS server verander naar Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4):
$ traceroute www.google.nl
traceroute to www.google.nl
[resultaten heb ik verwijderd, maar werkt dus wel]

De DNS server van Vodafone werkt dus niet goed! Hoe kan ik Vodafone daarvan op de hoogte stellen, zonder door mijn telefoonbundle heen te gaan? (heb al lang genoeg aan de telefoon gehangen vandaag).

Bekijk in context

14 Reacties 14
Anonymous
Niet van toepassing
Hey msdrwho,

Welke Apn en gebruikersnaam gebruik je?
je kunt de volgende 2 gebruiken: of live.vodafone.com of office.vodafone.nl
gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

Maybe dat robertwebbe nog een paar tricks weet hiermee.

Groetjes stevied86


Anonymous
Niet van toepassing
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
msdrwho

De APN (= toegangspunt / connection) staat dan niet goed. Deze aanpassen naar office.vodafone.nl of live.vodafone.com, de gebruikersnaam wijzigen in vodafone en het wachtwoord wijzigen in vodafone (let op dat je alles met kleine letters schrijft!).

Daarnaast blijven dongles niet optimaal werken met Apple OS-X, ik adviseer om een MiFi (= WiFi hotspot) te gebruiken bijvoorbeeld de https://www.vodafone.nl/shop/mobiel-internet/tablet/abonnement/4g-hotspot-max150mbps-white.shtml. In de Vodafone winkel los te koop (zonder abonnement) voor € 69 en deze werkt goed en stabiel.
msdrwho
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Het werkt niet.

Ik heb office.vodafone.nl (stond het al op) en live.vodafone.com geprobeerd, met vodafone als gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik heb net een twee-jarig abonnement gekocht, wat dus blijkbaar niet werkt. En nu? Mag ik heb binnen twee weken terugbrengen? Ik heb het donderdag de 21e ontvangen.

Overigens heb ik zo'n drie jaar een 3G dongle van Vodafone gebruikt op mijn MacBook Pro en die werkte gewoon.
msdrwho
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Met de helpdesk gebeld, daar erachter gekomen dat er vanuit de Vodafone app niet voor updates gecheckt kan worden (bekend probleem). Naar https://www.business.vodafone.com gegaan en vanuit daar de laatste versie geinstalleerd (van 4.10.05.00 naar 4.10.09.00). Blijkbaar maak ik nu wel verbinding, maar is mijn internet gethrottled. Systeem wordt gereset, nu afwachten of het straks weer werkt...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
msdrwho

Je internet wordt alleen gethrottled als je bundel op is. Dan klopt het dat je snelheid wordt verlaagd (mits die optie in je abonnement zit natuurlijk). Dat lijkt me wel sterk op de tweede van de maand. Hou ons op de hoogte!
msdrwho
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Het werkt nog steeds niet. Data support heeft mij niet terug gebeld (wat wel beloofd was), dus ik heb zelf opnieuw contact opgenomen.

Data support kan niks doen dan een onderzoek inzetten dat dagen kan duren (ik wordt overmorgen teruggebeld, volgens de medewerker). De klantenservice kan mij niet vertellen wat er gaat gebeuren als er geen oplossing gevonden wordt.

De enige keuze die Vodafone mij nu geeft is het abonnement binnen de 14-dagen termijn te beeindigen, wat dus morgen is.

Waarom kan de klantenservice niet beter? Met het bestellen van het pakket ging het ook al mis en werd ik ook al door de klantenservice aan mijn lot overgelaten.
msdrwho
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
De DNS server van Vodafone werkt niet goed!

Mijn vriend kan blijkbaar beter ICT problemen oplossen dan de data support van Vodafone. Hij stelde voor om de DNS instelling te veranderen, omdat daar waarschijnlijk het data verkeer blijft hangen. Hij stelt een probleem binnen een minuut vast, terwijl ik 1,5 uur zonder resultaat met Vodafone aan de telefoon gehangen heb.

Traceroute met de DNS instellingen van Vodafone:
$ traceroute www.google.nl
traceroute: unknown host www.google.nl

Traceroute als ik de DNS server verander naar Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4):
$ traceroute www.google.nl
traceroute to www.google.nl
[resultaten heb ik verwijderd, maar werkt dus wel]

De DNS server van Vodafone werkt dus niet goed! Hoe kan ik Vodafone daarvan op de hoogte stellen, zonder door mijn telefoonbundle heen te gaan? (heb al lang genoeg aan de telefoon gehangen vandaag).
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ehm, msdrwho tegen the Doctor zelf kunnen we niet op, hè? Laat staat dat we zo'n gave sonic screwdriver hebben.

Bedankt voor het delen. Ik zal het intern ook even aankaarten.
msdrwho
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Astrid, haha inderdaad 🙂

Bedankt dat je het intern ook doorzet, de data support heeft mij vanmiddag teruggebeld (ik kon een opmerking toevoegen aan de melding in mijn account, handig!) en ik heb nu Vodafone's DNS Servers doorgekregen. Het schijnt weinig voor te komen en werd daarom niet herkend, hopelijk helpt dit topic andere mensen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Bedankt voor het delen@msdrwho
stringway

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb hetzelfde probleem.
wat zijn de vodafone server?
alvast bedankt
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
msdrwho

Bovenstaande vraag is aan jou gericht 😉
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic