rhoekstra

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mobiel betalen icm Vodafone en Samsung S5 -> werkt niet

Hallo,
Ik ben benieuwd of ik hier de enige in ben. Ik doe altijd graag mee met nieuwe ontwikkelingen.. zo ook in 2014 met Vodafone smartpass. Een stukje innovatie om, gebruik makend van je nfc chip in je telefoon, te kunnen betalen. Helaas heb ik dit nooit aan de praat gekregen.De terminals melden continu 'Pas onbruikbaar'. Dit kwam mede doordat ik zelf een Qi charger bij mijn accu had geplaatst.. die is dus inmiddels weer weg . Met Vodafone en Smartpass een paar maanden af en aan bezig geweest om zaken uit te zoeken, maar geen oplossing. Dus gestopt met Vodafone Smartpass.

Toen kwam ING met Mobiel Betalen.. Dus ik gelijk in Beta mee gaan doen.. Maar wat blijkt.. ook deze werkt voor geen meter. De terminals reageren helemaal niet, terwijl ik toch echt alle instellingen juist heb gedaan volgens mij (zelfs destijds Vodafone, als nu ING bevestigen dit als we de configuratie doorlopen).
Echter.. als ik de SIM kaart uit mijn telefoon haal, werkt het wel! schitterend!.. maar het streeft een beetje z'n doel voorbij om de SIM kaart eruit te moeten halen bij elke betaling. Dus.. ik naar Vodafone om een andere SIM kaart te halen. Toen deze was geactiveerd begon de telefoon al iets minder degelijk te functioneren (moest beter letten op de plaatsing van mijn telefoon bij de terminal), maar het werkte nog wel.
Een paar dagen later kreeg ik een 'Vodafone smartpass' App update. Deze configureerde mijn SIM kaart even opnieuw. en voila, geen betalingen meer (tenzij... jawel, ik de SIM kaart eruit haal).
Ben ik de enige die met een Samsung S5, Vodafone (met NFC SIM kaart, want zonder bestaat niet meer) en Mobiel betalen problemen ondervind? Ik heb nog geen vergelijkbare verhalen gelezen.
Tot slot: ik ben ook bij Samsung langs geweest en die hebben zelfs een extra accu meegegeven, omdat daarin de NFC chip van de telefoon zou zitten (??).
Ik heb sterk het gevoel dat ik nergens terecht kan.. Vodafone wijst naar Samsung, Samsung naar de APP bouwers en ING zal hoogst waarschijnlijk weer naar Vodafone of Samsung wijzen?

18 Reacties 18
Anonymous
Niet van toepassing
Jeetje, je zou eens de app kunnen verwijderen en helemaal opnieuw installeren.
Daarna kan de klantenservice een readinesscheck doen. Werkt het dan nog niet dan dient er een onderzoek geplaatst te worden bij onze technische dienst. Je zou tevens ook eens een simwissel kinnen proberen om hiermee uit te sluiten dat het de simkaart niet is.
Werkt het dan nog niet dan dien je contact op te nemen met de Vodafone smartpass klantenservice https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/smartlife/wallet/smartpass/
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
rhoekstra , is het met de tips van Steven nog gelukt om Mobiel betalen aan de praat te krijgen?
rhoekstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Helaas niet,

Vorig jaar heb ik al een readiness check laten uitvoeren. Alles zag er toen goed uit. In oktober heeft mijn telefoon een factory default reset gehad. Dat was voor mij aanleiding om het weer eens te proberen. Ben bij Samsung winkel geweest. Die hebben me een andere accu meegegeven (die zou de NFC technologie bevatten (??) ). Bij Vodafone een andere simkaart geregeld (ik wilde er een zonder NFC, zodat ik de ING app kon testen, maar dat was niet meer mogelijk). De nieuwe SIM kaart was geactiveerd en toen werkte het nog wel enigszins. Maar een paar dagen later kwam een SmartpassApp update die de SIM kaart wel even opnieuw zou programmeren.. daardoor werkte het ineens helemaal niet meer.

terminals herkennen nu helemaal niet meer dat er een telefoon in de buurt wordt gehouden.

Ook heb ik (in geval van de ING app) getracht om bij NFC-> geavanceerd de NFC-verwerkingsmeth. aan te passen en vervolgens (in beide instellingen) de app opnieuw te installeren en configureren, maar helaas.


Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@rhoekstra dan raad ik je aan om een onderzoek aan te vragen van onze technische dienst. Dat kan via de klantenservice.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
rhoekstra is het nog gelukt om een onderzoek te starten?
We hebben helaas niets meer van je vernomen.
Indien we geen reactie ontvangen zullen we het topic binnen 48 uur sluiten.

rhoekstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zal ik spoedig doen, nog niet van gekomen.. To be continued
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
rhoekstra top! We zijn erg benieuwd.
Fijne avond nog verder 😉
rhoekstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Verzoek tot onderzoek is ingediend . . . Nu afwachten op ontwikkelingen . . .
Anonymous
Niet van toepassing
Zodra je iets weet, laat het ons weten
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@rhoekstra heb je al een update?
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
rhoekstra , omdat we niets meer hebben gehoord zullen we dit topic binnen 48 uur sluiten. Je kunt er dan niet meer op reageren. We hopen dat je inmiddels een terugkoppeling hebt ontvangen op het onderzoek.
rhoekstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Helaas,

Onderzoek is gevraagd, ik heb wel reactie, maar opgelost is het nog niet... zoals verwacht eigenlijk.

Het probleem was onvoldoende bij de technische mensen bekend geworden (forum niet gelezen, probleem niet goed doorgespeeld...) Heb ik dus weer moeten toelichten...

Nu weer afwachten wat er gebeurt.
Anonymous
Niet van toepassing
Zodra je meer weet, laat je het ons dan ook weten
rhoekstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zal ik doen...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
rhoekstra , ik ben benieuwd of je inmiddels meer weet.
rhoekstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Helaas, het is heel stil geworden bij Vodafone 😞
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Het kan zijn dat het nog in onderzoek is. Om de status na te vragen kun je het beste opnieuw contact opnemen met de klantenservice. Via het Forum kunnen we dit helaas niet controleren.
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Geen reactie meer. Topic wordt binnenkort gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic