Hallo,
Ik ben benieuwd of ik hier de enige in ben. Ik doe altijd graag mee met nieuwe ontwikkelingen.. zo ook in 2014 met Vodafone smartpass. Een stukje innovatie om, gebruik makend van je nfc chip in je telefoon, te kunnen betalen. Helaas heb ik dit nooit aan de praat gekregen.De terminals melden continu 'Pas onbruikbaar'. Dit kwam mede doordat ik zelf een Qi charger bij mijn accu had geplaatst.. die is dus inmiddels weer weg . Met Vodafone en Smartpass een paar maanden af en aan bezig geweest om zaken uit te zoeken, maar geen oplossing. Dus gestopt met Vodafone Smartpass.
Toen kwam ING met Mobiel Betalen.. Dus ik gelijk in Beta mee gaan doen.. Maar wat blijkt.. ook deze werkt voor geen meter. De terminals reageren helemaal niet, terwijl ik toch echt alle instellingen juist heb gedaan volgens mij (zelfs destijds Vodafone, als nu ING bevestigen dit als we de configuratie doorlopen).
Echter.. als ik de SIM kaart uit mijn telefoon haal, werkt het wel! schitterend!.. maar het streeft een beetje z'n doel voorbij om de SIM kaart eruit te moeten halen bij elke betaling. Dus.. ik naar Vodafone om een andere SIM kaart te halen. Toen deze was geactiveerd begon de telefoon al iets minder degelijk te functioneren (moest beter letten op de plaatsing van mijn telefoon bij de terminal), maar het werkte nog wel.
Een paar dagen later kreeg ik een 'Vodafone smartpass' App update. Deze configureerde mijn SIM kaart even opnieuw. en voila, geen betalingen meer (tenzij... jawel, ik de SIM kaart eruit haal).
Ben ik de enige die met een Samsung S5, Vodafone (met NFC SIM kaart, want zonder bestaat niet meer) en Mobiel betalen problemen ondervind? Ik heb nog geen vergelijkbare verhalen gelezen.
Tot slot: ik ben ook bij Samsung langs geweest en die hebben zelfs een extra accu meegegeven, omdat daarin de NFC chip van de telefoon zou zitten (??).
Ik heb sterk het gevoel dat ik nergens terecht kan.. Vodafone wijst naar Samsung, Samsung naar de APP bouwers en ING zal hoogst waarschijnlijk weer naar Vodafone of Samsung wijzen?