MaxSIMe

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mobiel bereik in de Russische Federatie?

Beste Forumleden,

Binnenkort ga ik reizen in de Russische Federatie. Ik heb een prepaid van Vodafone.

Wat ik mij afvroeg: weten jullie misschien of ik mijn mobiele telefoon overal kan gebruiken? Of zijn er plekken waar geen "coverage" van mobiele netwerken in Rusland? Heeft iemand eigen ervaringen op dit punt?

Het lijkt erop dat de tarieven van Vodafone voor alle service providers identiek zijn, zie https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/op-reis/tarieven-in-het-buitenland.shtml. Hier wordt geen onderscheid gemaakt per provider. Dus ik denk dat Vodafone voor elke provider dezelfde tarieven in rekening brengt. Wie iemand van jullie of dat klopt?

Toch krijg ik uit de post http://forum.vodafone.nl/t5/Mobiel-in-en-naar-het-buitenland/Data-gebruik-in-buitenland-verbeterd/td-p/132184/highlight/true/page/2 (het op een na onderste bericht) van RuudNL ‎op 30-12-2014 06:39 PM dat spreekt over "Vodafone-partner MTS" de indruk dat MTS misschien het beste zou werken als je gebruik maakt van Vodafone prepaid. Is dat juist?

Bij voorbaat dank voor alle feedback op bovenstaande vragen!

Groeten,

MaxSIMe
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Hey MaxSIMe

Zover ik weet zijn het inderdaad kosten per land en niet per provider. Waar ik je wel voor wil waarschuwen is het Maritime Netwerk. Er zijn er 3: Het Noorse netwerk Maritime Communications, het Italiaanse netwerk TIM Maritime Services en het Vodafone Malta Maritime SE netwerk vallen niet onder de Voordeelregeling. Dit netwerk maakt communicatie op schepen mogelijk. Zorg ervoor dat je niet verbind met een van deze netwerken omdat het erg duur is.
Wat je wel altijd kunt doen is de alles in 1 op reis aanzetten (voor de voordeellanden) of de internet op reis voor de overige landen. Omdat dit prepaid is dien je dit per dag te doen.
Wat je natuurlijk ook altijd kunt doen is een simkaartje daar kopen (mits je telefoon simlockvrij is)

Groetjes en een hele goede reis!

Stevied86
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
Goedemorgen MaxSIMe

Voor de kosten voor het gebruik in Ruslamd met prepaid kan je onderstaande link inzien.
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/op-reis/tarieven-in-het-buitenland.shtml

Bellen in het buitenland met Prepaid:
Als je wilt bellen in het buitenland met je Prepaid simkaart, heb je minimaal €2,50 beltegoed nodig.

In sommige landen kun je alleen bellen met de terugbelcode *100*
Toets eerst *100* in
Toets vervolgens het nummer in dat je wilt bellen in internationaal formaat
Sluit af met #.
Voorbeeld: Je wilt in het buitenland bellen naar (020) 123 45 67. Je belt dan *100*+31201234567#. Je wilt in het buitenland bellen naar 06 54 50 01 00. Je belt dan *100*+31654500100#.

Bereik in het buitenland
Een tip om zo goed mogelijk bereik te hebben is dan ook: ervaar je problemen met het netwerk van een bepaalde buitenlandse provider, selecteer dan een ander netwerk. De ene provider kan op een bepaalde locatie beter bereik bieden de andere.

Zoals in Nederland zullen er ook plekken in het buitenland zijn waar de dekking net iets minder is.
Vodafone heeft geen inzicht in het netwerk van rusland.

Hopelijk heb ik je al een eind op weg geholpen!
Ik wens je alvast een goede reis!

Groetjes,
daims

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
In Rusland betaal je bij elke provider evenveel. De reactie van stevied86 klopt niet: alles-in-één op reis werkt niet in Rusland en zal je alleen maar geld kosten.

Houd rekening met hoge beltarieven voor als je zelf belt in Rusland; laat je bellen of gebruik SMS. Op de pagina die je zelf aanhaalde staan de juiste tarieven voor Rusland.

Als je je telefoon op automatisch netwerk zoeken zet, dan zul je vanzelf verbinding maken met een netwerk. Meestal zal dat inderdaad MTS zijn, maar je kunt ook op een ander netwerk terechtkomen (Rusland is erg groot, en soms doet de ene provider het beter dan de andere). Je zult in dunbevolkte gebieden en onderweg in de trein vaker gebieden zonder dekking tegenkomen, met name in het oosten van Rusland, dus hoe avontuurlijker je bent hoe vaker je telefoon geen netwerk zal vinden (dat geldt voor heel de wereld trouwens).

Goede reis verder, en laat maar weten als je nog vragen hebt!
Anonymous
Niet van toepassing
Het klopt inderdaad dat de alles in 1 op reis niet voor Rusland bedoeld is maar dat staat er ook niet. Had ik er misschien wel bij moeten vernoemen mijn excuses daarvoor. Aan de andere kant is de internet op reis hier wel voor maar ook deze staat er al vernoemd.
Hiervoor betaal je 5 euro per dag mits je er gebruik van maakt voor 30 mb.

Groetjes stevied86

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic