kooivda

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiel Internet Htc Wilfire

Ben in maart overgestapt naar vodafone. Ik krijg mobiel internet op mijn HTC Wildfire niet aan de praat. Heb al de "mijn instellingen" wizard op de Vodafone website geprobeerd, en alle APN instellingen dubbel gecontroleerd. Ik zie niet wat ik fout doe....iemand hints?

HTC Wildfire onder Android 2.2.1
APN naam: Vodafone live!
APN: live.vodafone.nl
Proxy:
Poort:
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS-proxy: 192.168.1.150
MMS-poort: 8799
MMS-protocol: WAP 2.0
MMC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN type: default
2 Reacties 2
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Kooivda,

Gezien je Topic nog geen reactie heeft, reageer ik.
Om te beginnen vind ik het wel heel prettig dat je alvast doorgeeft wat je al gepobeerd hebt, TOP!

Als ik je gegevens zo bekijk valt het me direct op dat je de APN niet correct hebt ingevoerd.
Vodafone gebruikt twee APNs, te weten:


  • live.vodafone.com
    office.vodafone.nl


De live apn bij particuliere aansluitingen. De office apn gebruik je bij zakelijke aansluitingen.
Controleer eerst even of je de APN correct hebt ingevoerd, een typefout is snel gemaakt

Mocht dit niet werken, controleer dan of je simkaart niet een verouderde is.
Je kunt een verouderde simkaart herkennen aan het serienummer.

Bij oude simkaarten heb je een serienummer wat begint met 8931440000, de nieuwe simkaarten die geschikt zijn voor het gebruik van mobiel internet hebben een serienummer dat begint met 8931440300.

Ik hoop dat je zo verder komt!

Met vriendelijke groet,

Chris
Vodafone Forum Team
kooivda
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Chris,

Heel erg bedankt voor je tips. Ik heb inderdaad een leesfout gemaakt...dacht dat er live.vodafone.nl stond en dat moest dus zoals jij heel goed aangaf .COM zijn.
M'n Wildfire doet 't nu prima!
Nogmaals bedankt, fijn dat het via dit forum opgelost kon worden!

Hartelijke groet,
Alex
(kooivda)


Hoi Kooivda,

Gezien je Topic nog geen reactie heeft, reageer ik.
Om te beginnen vind ik het wel heel prettig dat je alvast doorgeeft wat je al gepobeerd hebt, TOP!

Als ik je gegevens zo bekijk valt het me direct op dat je de APN niet correct hebt ingevoerd.
Vodafone gebruikt twee APNs, te weten:


  • live.vodafone.com
    office.vodafone.nl


De live apn bij particuliere aansluitingen. De office apn gebruik je bij zakelijke aansluitingen.
Controleer eerst even of je de APN correct hebt ingevoerd, een typefout is snel gemaakt

Mocht dit niet werken, controleer dan of je simkaart niet een verouderde is.
Je kunt een verouderde simkaart herkennen aan het serienummer.

Bij oude simkaarten heb je een serienummer wat begint met 8931440000, de nieuwe simkaarten die geschikt zijn voor het gebruik van mobiel internet hebben een serienummer dat begint met 8931440300.

Ik hoop dat je zo verder komt!

Met vriendelijke groet,

Chris
Vodafone Forum Team



E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic