henkbart

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiel Breedband werkt niet met windows 10

Hallo,

Jullie mobiel breedband werkt niet meer met Windows 10.
Op Windows 8.1 werkt het nog, maar sinds ik een nieuwe laptop heb met windows 10, is het niet meer aan de praat te krijgen.
Het schijn een bekend probleem te zijn, maar een oplossing is er nog steeds niet.
Kan iemand mij vertellen hoe lang dit nog gaat duren???
Heb al gemaild naar de klantservice, maar daar heb ik nog steeds geen reactie van gekregen (nu al bijna 2 weken!!).
Misschien weet iemand hier een oplossing???

Henk
6 Reacties 6
Anonymous
Niet van toepassing
Zo ver ik weet (maar correct me if i al wrong) werkt het inderdaad nog niet met Windows 10. Wanneer dit aangepast gaat worden durf ik echter niet te zeggen. Maybe dat iemand anders hier over meer weet zoals ?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Helaas is dit de keerzijde van nieuwe Windows releases. Fabrikanten moeten weer nieuwe drivers maken en dat zal even duren. De wat oudere apparatuur wordt misschien helemaal niet geupgrade, ik heb zelf ook 2 laptops waarvan de WiFi kaartjes niet meer werken.

Tegenwoordig adviseer ik iedereen om iets duurdere WiFi-hotspots te kopen (voorbeeld: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel-internet/tablet/abonnement/4g-hotspot-max150mbps-white.shtml kost los €69), dan ben je helemaal niet meer afhankelijk van drivers en gebruik (via een WiFi verbinding) is veel makkelijker. Ook kun je een WiFi hotspot voor veel meer andere zaken gebruiken zoals iPads, game consoles, etc.
henkbart
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Robert,

Daar was ik ook al achter gekomen. Heb al een 4g+ mifi gekocht. Krijg binnenkort nieuwe SIM kaart (heb een normale en die mifi dingen willen micro-sim hebben. Maar dat was gelukkig met 1 telefoontje geregeld.

Vind het trouwens wel een slechte zaak dat men dit niet op orde heeft. De ontwikkeling van Windows 10 is al meer dan een jaar geleden begonnen met technische review versies juist voor de makers van drivers etc,

Groeten,

Henk
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Inmiddels heb ik vernomen dat er een nieuwe versie van Vodafone Mobile Broadband komt welke Windows 10 (32 en 64 bit) ondersteunt. Deze wordt momenteel nog getest en indien deze door de test komt zou deze tussen half en eind oktober beschikbaar gesteld moeten worden.Ook voor Apple Mac OS-X 10.11 El-Capitan komt er een nieuwe versie, de planning daarvan is begin november.Let op: onder voorbehoud dat deze door de test komt!
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
henkbart inmiddels kun je via deze link de juiste software downloaden voor je Mobiel Breedband. Dit kan nu zowel voor Windows 10 als voor Apple Mac OS-X 10.11 El-Capitan. Let wel op dat je de juiste link aanklikt onder het kopje voor Windows op die pagina. Het tweede linkje is namelijk voor Windows 10.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic