Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes

[Mobiel Breedband Software] Windows FAQ Mobile Connect Cards - USB Modems

Hallo,

Het is de hoogste tijd voor een FAQ over de Vodafone Mobile Connect Software.

De Vodafone software?

De Vodafone Mobile Connect Software is de software die je nodig hebt om de verbinding met je sim en het mobiel netwerk van ons op te zetten. (in je laptop)

Je kunt de software terugvinden op onze Support Pagina.

Hoe ziet dit er dan uit?

Als je de Vodafone software opstart zul je dit scherm zien:

Status:




Ik zal de meest gebruikte opties doornemen, mocht je heel specifieke vragen stellen, post ze en ik probeer ze te beantwoorden.

Direct onder het kopje “Status”zie je een aantal opties:

  • Uit
  • Aan
  • Vragen
  • Automatisch
  • Configuratieassistent
  • LAN
  • Mobiel Breedband
  • WI-FI
De optie uit/aan spreekt voor zich, hier zet je de Always Best Connected aan of uit, niet de verbinding

Bij de mogelijkheid om te kiezen tussen vragen en automatisch kun je een keuze maken uit hoe jij wilt dat de software verbinding maakt; automatisch of moet dit gevraagd worden?

De configuratieassistent zal je helpen met het verbindingsbeheer ( vragen of auto verbinden), de verbindingsprioriteit (hier kun je aangeven welke prioriteit de verschillende verbindingen hebben)
Verdere instellingen zijn persoonlijk in te stellen.

Zoals je ziet in het Vodafone Mobile Broadband scherm wordt alleen maar informatie weergegeven, niets heel spannend.
Je kunt hier zien of je verbonden bent via LAN, de mobiel breedband verbinding of via Wi-FI.

9 Reacties 9
Chris
Expert topicstarter
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Prioriteiten:




Je ziet hier bovenaan de volgende opties:


  • Eigen netwerk
  • Roaming
  • Mobiel Breedband
  • WI-FI
  • Instellingen toevoegen
  • Instellingen verwijderen
  • Bewerken

De optie eigen netwerk weergeeft de verbindingen waaruit je kunt kiezen.
Hier kun je zelf aangeven welke verbinding de hoogste prio krijgt.

Naast eigen netwerk zit de optie Roaming, hier kan ik jullie niets van laten zien gezien ik deze FAQ in Nederland maak en dus niet roam.
De optie Mobiel Breedband laat je zien welke netwerken er beschikbaar zijn, als je klikt kom je in dit scherm:



Hier kun je kiezen of je wilt verbinden via GPRS of UMTS ( bijvoorbeeld) maar hier zullen ook andere netwerken staan. ( In Nederland is het niet toegestaan op bijv met KPN te verbinden)
Ben je nu echter in het buitenland, dan zal deze lijst vol staan met onze roamingnetwerken. Heb je dus problemen met het verbinden via netwerk X kun je hier het netwerk selecteren naar bijv Y.

De opties Instellingen toevoegen/verwijderen en bewerken zal ik niet behandelen, deze komen op een andere logischere plek terug.

Zoals je in het eerste plaatje ziet staat er rechts beneden, bij de Mobiel Breedband verbinding en bij WI-Fi een pulldown menu.





Klik je hier op instellingen bij mobiel breedband verbinding zie je het volgende tabbladen:

Algemeen:




Netwerk:



Hier zijn genoeg instellingen staan die ervoor zorgen dat het verbinden wel of juist niet lukt.
Wat hier het belangrijkste is, is dat de APN instellingen ingevuld zijn.

IP/DNS is in de meeste gevallen niet van toepassing.
Normaal gesproken hoef je hier niets aan te passen.

De APNs die Vodafone gebruikt voor de Mobiel Breedband aansluitingen is office.vodafone.nl

Beveiliging:



De naam van het tabblad zegt eigenlijk alles al, de beveiliging die je kunt instellen:
Standaard instelling CHAP.


Na de mobiel breedband verbinding, de WI-FI verbinding:



Dit zijn hele specifieke instellingen, dit kan voor iedereen anders zijn.




Chris
Expert topicstarter
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Verbruik:

Onder de tab Verbruik vind je terug hoeveel je van je maandelijkse bundel al hebt verbruik en wat je nog over hebt.
Vergeet echter niet dat de cijfers bij benadering zijn en af kunnen wijken.

Onder weergeven kun je kiezen tussen het verbruik weergeven in tijdsduur of in volumeduur.

STEL DEZE PER VOORKEUR IN OP VOLUME!
De reden waarom ik dit vet en in hoofdletters plaats is omdat veel users geen idee hebben hoeveel data een x tijd is.

Je kunt de limiet instellen op MBs en GBs. ( al naar gelang je bundel)
Onder de waarschuwingen kun je instellen dat je een waarschuwing krijgt:


  • Vóór je de limiet bereikt
  • Wannéér de limiet is bereikt over overschreden
  • Voor de weergave van de verbruiksgegevens




Chris
Expert topicstarter
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Apparaten:

Het kopje apparaten laat zien welke apparaten/onderdelen er zijn om mee te verbinden.
Hier staat je Mobiel Breedband tussen, maar ook je (ingebouwde) 3g modem en je Wi-FI.

Apparaat:

Hier kun je nieuwe apparaten toevoegen en verwijderen als je dat zou willen, denk aan Mobiele datakaarten, mobiele telefoons, usb modems etc etc.

Hardware:

Dit is alleen van toepassing op de mobiele verbinding, je kunt hier het type netwerk selecteren:



  • UMTS (voorkeur)
  • Alleen UMTS
  • GPRS (voorkeur)
  • Alleen GPRS

Stroom laat ik voor wat het is.

Simkaart:

Heel simpel, mogelijkheden om de pincode te vragen of niet, de pincode op te slaan of indien nodig te wijzigen.

Prioriteit:

Dit bepaalt welk apparaat als eerste gekozen word, erg handig om aan te passen bij computers die meerdere apparaten hebben ( ingebouwd modem)





Chris
Expert topicstarter
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Snelkoppelingen:

Deze optie kan handig zijn, je kunt ervoor kiezen om de sms, VPN en PC Protection/Backup snelkoppelingen beneden in het scherm te krijgen.

Zoals dit dus:



Zo een hele lap tekst, ik hoop dat jullie er iets aan hebben, het heeft me een hele tijd gekost deze FAQ te maken.
Voor miij was het ook de eerste keer dat ik een FAQ maakte, dus geeft me aub de kritiek/feedback die hier op hoort!

Thanks mede forumgebruikers!

Chris
NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb wat op internet rondgesnuffeld en de RAS errors die je kunt krijgen bij de vf dongle zijn van Microsoft.
Een schaamteloze copy-paste van http://support.microsoft.com/kb/163111/nl
 
Error Messages
-------------------------------
600 An operation is pending.
601 The port handle is invalid.
602 The port is already open.
603 Caller's buffer is too small.
604 Wrong information specified.
605 Cannot set port information.
606 The port is not connected.
607 The event is invalid.
608 The device does not exist.
609 The device type does not exist.
610 The buffer is invalid.
611 The route is not available.
612 The route is not allocated.
613 Invalid compression specified.
614 Out of buffers.
615 The port was not found.
616 An asynchronous request is pending.
617 The port or device is already disconnecting.
618 The port is not open.
619 The port is disconnected.
620 There are no endpoints.
621 Cannot open the phone book file.
622 Cannot load the phone book file.
623 Cannot find the phone book entry.
624 Cannot write the phone book file.
625 Invalid information found in the phone book.
626 Cannot load a string.
627 Cannot find key.
628 The port was disconnected.
629 The port was disconnected by the remote machine.
630 The port was disconnected due to hardware failure.
631 The port was disconnected by the user.
632 The structure size is incorrect.
633 The port is already in use or is not configured for Remote
Access dialout.
634 Cannot register your computer on the remote network.
635 Unknown error.
636 The wrong device is attached to the port.
637 The string could not be converted.
638 The request has timed out.
639 No asynchronous net available.
640 A NetBIOS error has occurred.
641 The server cannot allocate NetBIOS resources needed to support
the client.
642 One of your NetBIOS names is already registered on the remote
network.
643 A network adapter at the server failed.
644 You will not receive network message popups.
645 Internal authentication error.
646 The account is not permitted to log on at this time of day.
647 The account is disabled.
648 The password has expired.
649 The account does not have Remote Access permission.
650 The Remote Access server is not responding.
651 Your modem (or other connecting device) has reported an error.
652 Unrecognized response from the device.
653 A macro required by the device was not found in the device .INF
file section.
654 A command or response in the device .INF file section refers to
an undefined macro
655 The macro was not found in the device .INF file
section.
656 The macro in the device .INF file section contains
an undefined macro
657 The device .INF file could not be opened.
658 The device name in the device .INF or media .INI file is too
long.
659 The media .INI file refers to an unknown device name.
660 The device .INF file contains no responses for the command.
661 The device .INF file is missing a command.
662 Attempted to set a macro not listed in device .INF file section.
663 The media .INI file refers to an unknown device type.
664 Cannot allocate memory.
665 The port is not configured for Remote Access.
666 Your modem (or other connecting device) is not functioning.
667 Cannot read the media .INI file.
668 The connection dropped.
669 The usage parameter in the media .INI file is invalid.
670 Cannot read the section name from the media .INI file.
671 Cannot read the device type from the media .INI file.
672 Cannot read the device name from the media .INI file.
673 Cannot read the usage from the media .INI file.
674 Cannot read the maximum connection BPS rate from the media .INI
file.
675 Cannot read the maximum carrier BPS rate from the media .INI
file.
676 The line is busy.
677 A person answered instead of a modem.
678 There is no answer.
679 Cannot detect carrier.
680 There is no dial tone.
681 General error reported by device.
682 ERROR WRITING SECTIONNAME
683 ERROR WRITING DEVICETYPE
684 ERROR WRITING DEVICENAME
685 ERROR WRITING MAXCONNECTBPS
686 ERROR WRITING MAXCARRIERBPS
687 ERROR WRITING USAGE
688 ERROR WRITING DEFAULTOFF
689 ERROR READING DEFAULTOFF
690 ERROR EMPTY INI FILE
691 Access denied because username and/or password is invalid on the
domain.
692 Hardware failure in port or attached device.
693 ERROR NOT BINARY MACRO
694 ERROR DCB NOT FOUND
695 ERROR STATE MACHINES NOT STARTED
696 ERROR STATE MACHINES ALREADY STARTED
697 ERROR PARTIAL RESPONSE LOOPING
698 A response keyname in the device .INF file is not in the
expected format.
699 The device response caused buffer overflow.
700 The expanded command in the device .INF file is too long.
701 The device moved to a BPS rate not supported by the COM driver.
702 Device response received when none expected.
703 ERROR INTERACTIVE MODE
704 ERROR BAD CALLBACK NUMBER
705 ERROR INVALID AUTH STATE
706 ERROR WRITING INITBPS
707 X.25 diagnostic indication.
708 The account has expired.
709 Error changing password on domain.
710 Serial overrun errors were detected while communicating with
your modem.
711 RasMan initialization failure. Check the event log.
712 Biplex port is initializing. Wait a few seconds and redial.
713 No active ISDN lines are available.
714 Not enough ISDN channels are available to make the call.
715 Too many errors occurred because of poor phone line quality.
716 The Remote Access IP configuration is unusable.
717 No IP addresses are available in the static pool of Remote
Access IP addresses.
718 PPP timeout.
719 PPP terminated by remote machine.
720 No PPP control protocols configured.
721 Remote PPP peer is not responding.
722 The PPP packet is invalid.
723 The phone number, including prefix and suffix, is too long.
724 The IPX protocol cannot dial-out on the port because the
computer is an IPX router.
725 The IPX protocol cannot dial-in on the port because the IPX
router is not installed..
726 The IPX protocol cannot be used for dial-out on more than one
port at a time.
727 Cannot access TCPCFG.DLL.
728 Cannot find an IP adapter bound to Remote Access.
729 SLIP cannot be used unless the IP protocol is installed.
730 Computer registration is not complete.
731 The protocol is not configured.
732 The PPP negotiation is not converging.
733 The PPP control protocol for this network protocol is not
available on the server.
734 The PPP link control protocol terminated..
735 The requested address was rejected by the server..
736 The remote computer terminated the control protocol.
737 Loopback detected..
738 The server did not assign an address.
739 The remote server cannot use the Windows NT encrypted password.
740 The TAPI devices configured for Remote Access failed to
initialize or were not installed correctly.
741 The local computer does not support encryption.
742 The remote server does not support encryption.
743 The remote server requires encryption.
744 Cannot use the IPX net number assigned by the remote server.
Check the event log.
752 A syntax error was encountered while processing a script.
 
Greetz,

Nez
NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
@Chris,
 
Ik heb net een overzicht gepost met de RAS errors die je kunt krijgen, is het een idee dat Topic te mergen met deze?
Zie dat het misschien makkelijker is dat hier neer te zetten.
 
Greetz,

Nez
jaapstablets

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Nez,
Ik heb onlangs, in Spanje, bij Vodafone een Mobiel Breedband Modem USB K3772 aangeschaft.
Ben hier enthousiast mee aan de gang gegaan op een Laptop met Windows XP.
Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg iedere maal:
KAN geen verbinding maken, kijk na of er geen andere applicatie de modem gebruikt !?!?
 
Er worden 2 drivers geinstalleerd tw. Broadband Huawei Netwerkkaart (die heb ik dus niet) en een Huawei Modem.
Verder worden er 2 COM poorten geopend.
 
Hebben jullie enig idee wat ik hier aan kan doen?
 
vr.gr; Jacobus
Yves

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
Wij maken gebruik van Vodafone sticks en bijgevolg de hierboven besproken software. Het betreft wel een andere telecom operator.
 
Ik krijg ook bovenstaande foutmelding: "Mobiele verbinding niet mogelijk. Controleer of het geselecteerde apparaat niet wordt gebruikt door andere programma's en probeer het later opnieuw."
 
Bij de operator sturen ze mij door naar Vodafone omdat het een software probleem betreft...
 
Graag een oplossing!
 
Alvast bedankt!
 
Met vriendelijke groeten,
Yves
 
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Beste Yves,

Welke software gebruik je precies? Heb je ook al eens gekeken of er een update beschikbaar is?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic