Prioriteiten: Je ziet hier bovenaan de volgende opties:
- Eigen netwerk
- Roaming
- Mobiel Breedband
- WI-FI
- Instellingen toevoegen
- Instellingen verwijderen
- Bewerken
De optie eigen netwerk weergeeft de verbindingen waaruit je kunt kiezen.
Hier kun je zelf aangeven welke verbinding de hoogste prio krijgt.
Naast eigen netwerk zit de optie Roaming, hier kan ik jullie niets van laten zien gezien ik deze FAQ in Nederland maak en dus niet roam.
De optie Mobiel Breedband laat je zien welke netwerken er beschikbaar zijn, als je klikt kom je in dit scherm:
Hier kun je kiezen of je wilt verbinden via GPRS of UMTS ( bijvoorbeeld) maar hier zullen ook andere netwerken staan. ( In Nederland is het niet toegestaan op bijv met KPN te verbinden)
Ben je nu echter in het buitenland, dan zal deze lijst vol staan met onze roamingnetwerken. Heb je dus problemen met het verbinden via netwerk X kun je hier het netwerk selecteren naar bijv Y.
De opties Instellingen toevoegen/verwijderen en bewerken zal ik niet behandelen, deze komen op een andere logischere plek terug.
Zoals je in het eerste plaatje ziet staat er rechts beneden, bij de Mobiel Breedband verbinding en bij WI-Fi een pulldown menu.
Klik je hier op instellingen bij mobiel breedband verbinding zie je het volgende tabbladen:
Algemeen: Netwerk: Hier zijn genoeg instellingen staan die ervoor zorgen dat het verbinden wel of juist niet lukt.
Wat hier het belangrijkste is, is dat de APN instellingen ingevuld zijn.
IP/DNS is in de meeste gevallen niet van toepassing.
Normaal gesproken hoef je hier niets aan te passen.
De APNs die Vodafone gebruikt voor de Mobiel Breedband aansluitingen is office.vodafone.nl
Beveiliging: De naam van het tabblad zegt eigenlijk alles al, de beveiliging die je kunt instellen:
Standaard instelling CHAP.
Na de mobiel breedband verbinding, de WI-FI verbinding:
Dit zijn hele specifieke instellingen, dit kan voor iedereen anders zijn.