Goner

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

[Mobiel Breedband] Prepaid mobiel internet (op tablet) vragen ...

heb net een Sim gekocht en al gelijk 2 vragen :

1) waarom werkt 3G alleen als bij de APN staat geslecteerd : office.vodafone.nl ?? Ik ben echt geen zakelijk gebruiker, maar met live.vodafone.com krijg ik geen Internet verbinding ...

2) hoe kan ik me aanmelden bij My Vodafone ?? Ik moet mijn mobiel nummer opgeven en dan krijg ik een SMS met wachtwoord. Maar op een tablet kan ik geen SMS ontvangen voor zover ik weet ...

8 Reacties 8
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Goner,

1) dat komt omdat je gebruik maakt van een Data sim. Deze werken alleen met office.vodafone.nl. Dit is namelijk gescheiden.

2) Als je problemen ervaart met de My Vodafone omgeving en wel het mobiele nummer hebt, contact opnemen met de klantenservice. Deze kunnen dan in je My Vodafone account het e-mail adres wijzigen. Hierdoor kun je ook je Wachtwoord via e-mail aanvragen.

Groetjes,
Goner
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Roy,
 
bedankt voor de snelle reactie !
 
OK, zakelijk en Data sim is me duidelijk. Vroeg me alleen af hoe dat nou zat ...
 
Ik ga wel bellen met klantenservice, maar vraag me af hoe ze iets in mijn account kunnen wijzigen, want ik heb nog geen My Vodaphone account kunnen registreren ...
 
Wel vreemd ; ik zal toch niet de enige zijn met dit probleem ?
Er staat notabene op de site :
 
Registreren is simpel

  • Vul je mobiele nummer en e-mailadres in
  • Je krijgt een gratis sms'je met een tijdelijk wachtwoord
  • Vul het wachtwoord in en je hebt meteen toegang tot My Vodafone!
 
maar ik kan nergens een e-mailadres invullen ... ? dat zou voor mensen met alleen een data Sim toch wel handig zijn.
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Goner,

Dat komt omdat je eerst de registratie moet doen met een 06. Zelfs je data sim heeft een 06 nummer en die moet opgegeven worden. Als je klantenservice gaat bellen, hou het simkaart nummer bij de hand! Zo kunnen ze je 06 nummer opzoeken.
Goner
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
OK, ik zie dat mijn data sim ook een 06-nummer heeft, maar had verwacht dat je in dat geval met bijv. een e-mail kon aanmelden voor My Vodafone.
Ik loop straks wel even binnen bij de Vodafone shop in Den Haag, kunnen die het ook regelen ??? (zit op m'n werk en kan geen 800/900 nummers bellen)
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Goner'

De office APN is er niet alleen voor de zakelijke aansluitingen , maar is ook deAPN voor data aansluitingen.

Als je geen sms kan ontvangen op je tab, neem dan contact op met de klantenservice, zij maken dan een account voor je.......of stop de sim in een toestel en laat daat het wachtwoord op binnenkomen.


Groeten,
Goner
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat is dus wat ze uiteindelijk in de Vodafone shop gedaan hebben ... data Sim uit m'n tablet gehaald en in een mobieltje gestopt, aangemeld bij My Vodaphone en gewacht op sms-je.
 
Heb nu een account en heb ook tegoed aangeschaft op mijn Prepaid Mobiel Internet kaart.
 
Wordt er helemaal geen rekening gehouden met data-only prepaid ?? Want als mijn tegoed bijna op is, wordt ik blijkbaar gewaarschuwd met weer een sms-je en dat zie ik uiteraard ook weer niet op m'n tablet.
 
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Verplaatst naar Vodafone Red Room.
Barend07

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
Hoewel iPad's geen SMS kunnen ontvangen, ontvangen ze wel serviceberichten. Deze serviceberichten worden alleen niet opgeslagen in een inbox en verschijnen als notificatie in het scherm. Android tablets hebben wel een inbox voor serviceberichten, deze worden dan ook opgeslagen.
 
Het tijdelijke MyVodafone wachtwoord krijg je dus wel degelijk op je iPad of Android te zien!
Schrijf het tijdelijke wachtwoord wel direct op, want als je het bericht wegklikt is het weg.
 
De uitdaging zit 'm vooral in het achterhalen van het 06-nummer van je data-sim, daarvoor hieronder de vier mogelijkheden:
 

    • Door de sim in je telefoon te doen en *#100# te bellen (je belt dan niemand, maar je eigen 06-nummer verschijnt in beeld)
    • Via Customer Management
    • Door op het contract te kijken
    • (voor prepaid) Door op de sim-kaart verpakking te kijken (waar ook de PUK-code op staat)
vergeet niet na het inloggen direct je wachtwoord te wijzigen!
 
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic