Latifa871

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Misleid door Vodafone

Begin april een contract super red aangegaan voor een jaar omdat ik een jaar naar het buitenland ga voor werk.

meerdere malen de winkels Vodafone, tmobile en Tele2 in gestapt. Tmobile en Tele2 waren zo eerlijk om aan te geven dat na afschaffing van roaming in het buitenland er limiet zou komen op het gebruik van data. Vodafone gaf zowel jn de winkel aan als via de klantenservice dat de data die je hebt gewoon helemaal op kan maken in het buitenland zonder beperkingen. Op basis hiervan ben ik een contract aangegaan. Alsvorens ik duidelijk had aangegeven dat ik voor een jaar naar het buitenland ging.

ik gebruik geen Netflix en ook geen hotspot voor mijn data. Alleen WhatsApp, nieuws apps en bel af en toe naar huis.

word dit dan ook gezien als misbruik of langere tijd in het buitenland want als dat zo is dan ben ik enorm misleid en moet Vodafone wettelijk gezien klanten de kans geven om het contract kosteloos te mogen opzeggen. Ik ben immers het contract aangegaan zonder deze ristricties. Deze kunnen dan niet zomaar worden toegevoegt op een bestaande abonnement

Ik lees dat ik niet de enige ben die zich enorm bedonderd voelt door Vodafone. Ik ben benieuwd wat Vodafone hierop te zeggen heeft
6 Reacties 6
jvannijnatten

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je hoord op moment steeds meer en ziet in kranten dat je op moet passen met gebruik in het buitenland, en maar hoog van de toren springen want we hebben het eindelijk opgelost," geen extra kosten meer in het buitenland, ik wil dit zwart op wit ik vertrouw niemand meer en al helemaal niet in Brussel de EU is een grote smeerpijp waar alleen hun mee kunnen doen wat ze willen!
Latifa871
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik sluit me hier bij aan. Ook bij mij werd nadrukkelijk uitgelegd dat 12 gb in het buitenland gewoon de 12 gb is die je op kan maken.

over de telefoon gaf de medewerker klantenservice aan dat de fup ook pas bekend is terwijl anderen weer aangeven dat het in het contract staat.

nou ik heb mijn contrac met even doorgenomen en kan niets vinden over fair use policy.




davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Kwestie van bellen en aankaarten denk ik? Als je buiten de FUP categorie komt te liggen en Vodafone is niet bereid dit voor je terug te draaien, dan moeten ze je wettelijk gezien de mogelijkheid geven om op te zeggen.

Voor 99% van de klanten is de FUP waarschijnlijk praktisch geen probleem dus kan Vodafone weigeren. Maar als je bewust het abonnement had genomen om deze meer dan 4 maand in de EU te kunnen gebruiken dan lijkt het me netjes als Vodafone de FUP voor jou terugdraait of een opzegging honoreert.

Nadeel is dat Vodafone standaard weigert omdat ze wettelijk zeggen/denken* te handelen en 99% van eventuele klagers uit is op ontbinding contract voor eigen financieel gewin. Abonnementen bij de concurrentie zijn namelijk aantrekkelijker momenteel. Maar als jij in jou geval een procedure start, dan zal je het imo winnen. De vraag is alleen of je er zoveel energie in kan/wil steken, als je wint dan heb je nog niets want waarschijnlijk draait Vodafone de FUP niet terug maar laten ze jou contract ontbinden.

*De wet geeft ruimte voor een FUP zoals alle providers die nu toepassen. Maar Vodafone is niet verplicht die FUP in te voeren, ze had het abonnement ook zo kunnen laten, zoals je destijds was voorgehouden.
Latifa871
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zag net op de Engelse tv een stukje dat hierover ging. Punt is dat de providers niet zomaar iemand kan belasten met extra kosten omdat de fup puur is om misbruik tegen te gaan en als iemand dus voor lange tijd in het buitenland is zal de providr vragen om documenten die bewijzen dat je een ingezetene bent van dat land.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all, we hebben het topic over de FUP aangevuld met aanvullende info. Klik hier om naar het topic te gaan.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic