Deze mail vond ik in mijn spambox:
Beste Mevrouw Van Baalen,
Onlangs hebben wij de melding van u ontvangen dat u geen gebruik heeft kunnen van de combinatie voordelen van VodafoneZiggo. Graag wil ik u hierover informeren.
U heeft aangegeven dat een van onze medewerkers in het verleden uw adres heeft gewijzigd zonder toevoeging H. Wij zien dat u medio maart '20 een bestelling heeft gedaan bij Ziggo. U heeft hierbij huisnummer 31 met toevoeging H doorgegeven. Echter uw Vodafone abonnement stond reeds op huisnummer 31. Helaas hebben wij niet eerder de melding van u ontvangen dat bij Vodafone de toevoeging miste. U had dit kunnen zien in My Vodafone en op uw facturen. Het is wel uw verantwoording om tijdig aan te geven indien iets niet kloppend is. Op dit moment is de toevoeging verwerkt waardoor u gebruik kunt maken van de combinatie voordelen. Om u tegemoed te komen bieden wij u voor de periode van 6 maanden alsnog de korting á € 5,- per maand. Totaal € 25,- zal verrekend worden op uw volgende nota.
Mijn antwoord:
Beste Vodafone,
Ik heb een credit nota ontvangen van 25 euro, terwijl ik 19 maanden de korting ben misgelopen. Nog afgezien van de gemiste dubbele data waar ik die betaald heb. Een medewerker zei dat heel makkelijk te zien is hoeveel daardoor teveel betaald is.
U geeft aan dat ik doorgegeven heb dat ik de toevoeging aan mijn huisnummer H heb doorgegeven. Ik woon al bijna een halve eeuw op dit adres. Dit heeft een medewerker van uw bedrijf ingevuld. Bij navraag bij de klantenservice werd mij geadviseerd naar de winkel te gaan waar ik het contract had afgesloten. Aldaar werd de betreffende medewerker boos en zei dat ik maar eerder had moeten terugkomen.
Ik heb gewoon vertrouwen gehad in uw bedrijf dat alles in orde was en kijk niet iedere maand naar mijn rekeningen, daar heb ik het in deze tijden veel te druk voor. Bovendien loopt alles. Het modem van ZIggo is in mijn woning geïnstalleerd door een medewerker van Ziggo en de betalingen gaan van dezelfde rekening. Dan ben ik toch dezelfde klant voor jullie?
Kijk, het kan gebeuren, dat iemand iets verkeerd in de computer invoert, we zijn allemaal mensen. Dat de computer de adressen daardoor niet met elkaar koppelt ook. Maar het zou wel elegant zijn om mij de resterend misgelopen korting en wat ik teveel aan data heb betaald alsnog te retourneren.
Met vriendelijke groet,
Laurens Moreno