DimphyG.

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn telefoonnummer wordt door iemand anders gebruikt

Hallo,

 

De laatste 2 maanden word ik meerdere malen gebeld door mensen, die beweren dat ik hen gebeld heb, maar dit is niet zo.

Hierdoor vermoed ik dat mijn telefoonnummer OF gehackt is (is dit mogelijk) of dat iemand hetzelfde telefoonnummer in gebruik heeft. Had vandaag een man/jongen aan de lijn en hij zei dat meteen na de oproep die hij vanuit mijn telefoonnummer ontvangen had, een engels telefoonnummer hem belde, met zo'n computerstem (spam, scam dus). 

Hoe kan ik dit achterhalen en misschien nog beter, hoe kan ik dit oplossen?!

Ik heb geen behoefte dat ik zometeen een torenhoge rekening krijg, omdat iemand anders op mijn abonnement aan het meeliften is.

Iemand ervaring mee?

 

Groetjes

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12128Posts
  • 3535Oplossingen
  • 3156Likes

Hoi @DimphyG. 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is niet op te lossen. Hackers, phishing, spoofing is de laatste tijd steeds meer in opmars. En wat je je zegt, mensen zien een 06 nummer en denken iemand aan de telefoon te krijgen en dan krijgen ze een Engels sprekende bandje. Daar is echt niets aan te doen, vervelend, dat is het wel. 

Meer info, lees deze pagina:
https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Spoofing/ba-p/208244

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 12128Posts
  • 3535Oplossingen
  • 3156Likes

Hoi @DimphyG. 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is niet op te lossen. Hackers, phishing, spoofing is de laatste tijd steeds meer in opmars. En wat je je zegt, mensen zien een 06 nummer en denken iemand aan de telefoon te krijgen en dan krijgen ze een Engels sprekende bandje. Daar is echt niets aan te doen, vervelend, dat is het wel. 

Meer info, lees deze pagina:
https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Spoofing/ba-p/208244

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic