Sherill

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn telefoon gaat niet over als ik gebeld wordt

Hallo Vodafone,

Sinds ongeveer drie weken ervaar ik regelmatig een probleem.

Wanneer ik gebeld wordt gaat mijn telefoon niet over en komt er alleen een gemiste oproep of sms van een voicemailbericht binnen. Dit is op momenten dat ik wel gewoon bereik heb. Als ik navraag doe bij de mensen die me gebeld hebben zeggen ze dat de telefoon bij hun wel gewoon een kiestoon kreeg.
Ik heb het idee dat dit probleem zich steeds vaker voor gaat doen. Het is op verschillende plaatsen, gewoon buiten, in de supermarkt en thuis. Ik woon in Nijmegen en heb bijna overal ook verbinding met 4g dus ik heb niet het idee dat mijn bereik slecht is.

Hoe zou dit kunnen en wat kan ik er aan doen?

Vriendelijke groet,
Sherill
7 Reacties 7
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Sherill, gaan we uitzoeken. Kun je aangeven op welke postcodes je dit merkt? Dan kunnen we kijken of daar misschien storingen / werkzaamheden waren.

Merk je daarnaast nog andere opvallende dingen? Merken andere mensen daar hetzelfde als jij? Zo ja, dan zou het iets in ons netwerk kunnen zijn. Zo nee, dan moeten we denk ik eerder naar je toestel of sim kijken.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Wat gebeurd er als je 4G uit zet? Lukt het dan wel prima?

En heb jij (of je buren) wellicht een SignaalPlus femtocell? Als dat het geval is dan zul je 4G uit moeten zetten omdat het 4G netwerk geen gesprekken kan routeren via een SignaalPlus.

En heb je misschien een duo-sim kaart? Als er namelijk 2 simkaarten tegelijk gebruikt worden dan gaat er maar 1 bellen bij een binnenkomende oproep.
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@Sherill

Gebruik je een IPhone?

Edit: krijgt men dan een echte kiestoon of bedoel je toevallig een in gesprek toon. (Zonder dat je in gesprek bent uiteraard)
Sherill
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al van alles geprobeerd
Wifi uit, data uit, binnen, buiten
Gisteren in de winkel een andere sim kaart gekregen om te proberen of het daar aan ligt, ik hoop het
Het is geen duosim
Het gaat om een samsung s4 mini
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik ben heel benieuwd of de simkaart heeft geholpen. Houd je ons op de hoogte?
Sherill
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De simkaart leek de eerste twee dagen te helpen.
Helaas is het probleem nu terug.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Dat is jammer. Heb je de mogelijkheid om de nieuwe simkaart even in een ander toestel te testen? Het kan namelijk ook daaraan liggen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic